نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 3:17 ب.ظ

ترکیب غیرمعمولی در تابلوی دیده‌بان شب رامبراند پیدا شد

17 ژانویه 2023 – توسط مرکز تابش سنکروترون اروپا-نگهبان شب، رامبراند ون راین، 1642. اعتبار: Rijskmuseum Amsterdam

یک تیم بین المللی از دانشمندان از Rijksmuseum، CNRS، ESRF، سینکروترون اروپایی، دانشگاه آمستردام و دانشگاه آنتورپ، یک ترکیب سرب نادر (به نام فرمت سرب) را در شاهکار رامبراند، The Night Watch، کشف کردند. این کشف، که اولین بار در تاریخ مطالعه علمی نقاشی‌ها است، بینش جدیدی از تکنیک نقاشی قرن هفدهم و تاریخچه حفاظت از نقاشی ارائه می‌کند.

این مطالعه در Angewandte Chemie International Edition منتشر شده است.

نگهبان شب که در سال 1642 نقاشی شد و امروزه در موزه Rijksmuseum آمستردام (هلند) به نمایش گذاشته می شود، یکی از مهمترین شاهکارهای رامبراند و بزرگترین اثر هنری او است. در چارچوب عملیات دیده بان شب 2019، بزرگترین پروژه تحقیقاتی و حفاظتی که تا به حال برای شاهکار رامبراند انجام شده است، یک تیم تحقیقاتی بین المللی با هم متحد شدند تا چگونگی واکنش مواد نقاشی را به صورت شیمیایی و با زمان بررسی کنند.

تیمی از دانشمندان روش های تصویربرداری چند مقیاسی را به منظور مطالعه شیمیایی مواد مورد استفاده رامبراند در The Night Watch ترکیب کردند. یک ابزار اسکن اشعه ایکس توسعه یافته در دانشگاه آنتورپ (بلژیک) مستقیماً روی نقاشی اعمال شد، در حالی که قطعات کوچک گرفته شده از نقاشی با کاوشگرهای میکرو اشعه ایکس سنکروترون، در ESRF، سینکروترون اروپایی (فرانسه) و تاسیسات PETRA-III آلمان مورد مطالعه قرار گرفتند.

این دو نوع آنالیز حضور یک ترکیب آلی-فلزی غیرمنتظره را نشان دادند: فرمت‌های سرب. این ترکیب پیش از این هرگز در نقاشی های تاریخی کشف نشده بود. “در نقاشی‌ها، فرمت‌های سرب فقط یک بار در سال 2020 گزارش شده است، اما در نقاشی‌های مدل (ماکت‌آپ، رنگ‌های تازه).

ویکتور گونزالس، محقق CNRS در آزمایشگاه فتوشیمی ماکرو مولکولی (PPSM) توضیح می‌دهد که احتمالاً آنها به سرعت ناپدید می‌شوند، به همین دلیل است که تاکنون در نقاشی‌های استاد قدیمی شناسایی نشده‌اند.

چرا این یکی آن موقع ناپدید نشد؟ برای کاترین کیون، رئیس علم در Rijksmuseum و استاد دانشگاه آمستردام (هلند)، این یافته کلیدی برای درک بهتر رامبراند است: “در عملیات دیده بان شب، ما بر تکنیک نقاشی رامبراند، وضعیت نقاشی و چگونگی ما تمرکز می کنیم. می تواند آن را برای نسل های آینده به بهترین شکل حفظ کند. فرمت سرب سرنخ های جدید و ارزشمندی را در مورد استفاده احتمالی از رنگ روغن بر پایه سرب توسط رامبراند و تأثیر بالقوه لاک های روغنی از روش های حفاظتی گذشته و شیمی پیچیده نقاشی های روغنی تاریخی به ما می دهد. “

منشا این ترکیب چیست؟ آیا می تواند اطلاعاتی در مورد دستور العمل های کارگاهی رامبراند ارائه دهد یا مکانیسم های شیمیایی فعال در لایه های رنگ قدیمی را روشن کند؟ برای پاسخ به این سؤالات، دانشمندان قطعات گرفته شده از The Night Watch و نمونه هایی را که در آزمایشگاه شبیه سازی فرمولاسیون های نقاش تهیه شده بود، مورد مطالعه قرار دادند.

آنها با این فرضیه کار کردند که رامبراند از یک محیط آلی (روغن بذر کتان) حاوی اکسید سرب محلول (PbO litharge) برای تقویت خواص آن استفاده کرد. مارین کوت، دانشمند ESRF توضیح می‌دهد: «به لطف عملکرد تحلیلی منحصربه‌فرد ESRF، درخشان‌ترین منبع نور سنکروترون جهان، ما می‌توانیم حضور فرمت‌ها را در مقیاس میکرومتریک ترسیم کنیم و شکل‌گیری آنها را در طول زمان دنبال کنیم.

سازماندهی فضایی ترکیبات در مقیاس خرد و دینامیک فرمولاسیون آنها این امکان را برای محققان فراهم کرد تا فرضیه های جدیدی را در مورد شرایط شیمیایی تبلور درجا آنها در لایه های رنگ قدیمی پیشنهاد کنند.

کوئن یانسنس، پروفسور دانشگاه آنتورپ توضیح می‌دهد: «علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد تکنیک‌های تصویری رامبراند، این تحقیق راه‌های جدیدی را در مورد واکنش‌پذیری رنگدانه‌های تاریخی و در نتیجه حفظ میراث باز می‌کند.»

گام بعدی برای تیم مطالعه بیشتر منشا این فرمت‌ها و بررسی اینکه آیا می‌توانند از درمان‌های ترمیم گذشته نیز سرچشمه بگیرند یا خیر.

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *