نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:21 ب.ظ

توسعه اولین تراکتورکه به طور کامل با انرژی سرگین گاو کار می‌کند در بریتانیا

اندی کوربلی – 6 ژانویه 2023

تراکتور جدید نیوهلند با متان مایع کار می کند و به کشاورزان این امکان را می دهد که انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند و در هزینه دیزل گران قیمت صرفه جویی کنند.اما این تنها دلیل کارآمدتر بودن آن نیست، زیرا شرکت می‌گوید سوخت را می‌توان به راحتی توسط متان از فضولات گاو تولید کرد که امکان مدل اقتصادی دایره‌ای تری را در دایره‌ای‌ترین صنایع فراهم می‌کند.

ادعا می شود که تراکتور پیشگام 270 اسب بخاری برای عملکرد نسخه های استاندارد دیزلی مناسب است. این ماشین پیشگام توسط شرکت انگلیسی Bennamann ساخته شده است که بیش از یک دهه در حال تحقیق و توسعه تولید بیومتان بوده است.

محصولات جانبی زباله از گله ای به کوچکی 100 گاو در واحد ذخیره سازی بیومتان در مزرعه به سوختی به نام متان فراری تبدیل می شود.یک مخزن برودتی که روی تراکتور نصب شده است، متان را در حالت مایع در دمای -162 درجه سانتیگراد نگه می دارد و به وسیله نقلیه قدرتی به اندازه یک دیزل می دهد اما با صرفه جویی قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای.

در طول اجرای آزمایشی در مزرعه ای در کورنوال که در آن انتشار دی اکسید کربن از 2500 متریک تن به 500 متریک تن تنها در یک سال کاهش یافت، به سرعت عمل کرد.

کریس مان، یکی از بنیانگذاران Bennamann، گفت: تراکتور T7 با سوخت متان مایع، اولین و گامی واقعی در جهان است و گام دیگری به سوی کربن زدایی صنعت کشاورزی جهانی و تحقق اقتصاد دایره ای است.

این شرکت همچنین در حال بررسی کاربردهای گسترده تر این فناوری است و امیدوار است روزی بتواند برای شارژ خودروهای برقی در مناطق روستایی مورد استفاده قرار گیرد.

شراکت سازمانی محلی کورنوال و جزایر اسکیلی (LEP) اکنون در حال سرمایه گذاری مشترک برای بررسی مقیاس انتشار گاز متان فراری در کورنوال، محل دفتر مرکزی بنانمان هستند.آنها انتشار گازهای گلخانه ای فعلی از سایت هایی مانند مزارع لبنیات و تصفیه خانه های فاضلاب را بررسی خواهند کرد.

این مشارکت همچنین استفاده بالقوه بیومتان در آینده را به عنوان سوختی برای صنایعی مانند حمل و نقل و کشاورزی مطالعه خواهد کرد.

رئیس LEP، مارک دادریج گفت:

اگر بتوانیم صنعت کشاورزی خود را در مواجهه با افزایش هزینه‌های ورودی و قیمت‌های بی‌ثبات  انرژی مستقل کنیم و در عین حال انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهیم، می‌توانیم رونق اقتصادی عظیمی برای جوامع روستایی، امنیت غذایی بیشتر و حرکت به سمت صفر خالص فراهم کنیم.و این برنامه‌ها به کشاورزی یا کورنوال محدود نمی‌شوند. جهانی هستند.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *