نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 8:29 ب.ظ

قدرتمندترین توربین جهان برای اولین بار انرژی تولید می کند

آمیا پالجا -04 ژانویه 2023، توربین بادی V236 پس از نصب

سازنده در بیانیه مطبوعاتی گفت که نمونه اولیه Vestas V236، یک توربین بادی 15 مگاواتی، اخیراً در مرکز آزمایش ملی Østerild برای توربین‌های بادی بزرگ در غرب جوتلند دانمارک نصب شد و برای تولید اولین کیلووات ساعت قدرت خود چرخید. این در حال حاضر قدرتمندترین توربین بادی نصب شده در جهان است.

از آنجایی که جهان به دنبال دور شدن از سوخت های فسیلی و به سمت انرژی های تجدیدپذیر است، توربین های بادی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از کشورها هستند. مزایای انتخاب باد نسبت به خورشید بسیار زیاد است زیرا مزارع بادی را می توان بدون قربانی کردن زمین های موجود برای کشاورزی راه اندازی کرد و همچنین می تواند برای تولید انرژی در تمام ساعات شبانه روز کار کند.

برای کشورهایی که خشکی محدود اما آب‌های سرزمینی وسیعی دارند، توربین‌های بادی می‌توانند به جذب بادهای دریا کمک کنند و فناوری‌هایی مانند مزارع بادی شناور موانع راه‌اندازی آن‌ها را کاهش می‌دهند. از طرف خود، سازندگان به دنبال ساخت توربین‌های بادی بزرگ‌تر هستند که می‌توانند مناطق بزرگ‌تری را پوشش دهند و تعداد تأسیسات مورد نیاز برای یک مزرعه بادی با ظرفیت معین را کاهش دهند.

بزرگترین توربین بادی جهان

Vestas Wind Systems مستقر در دانمارک بیش از نیم قرن است که در تجارت انرژی بادی فعالیت می کند. وستاس به‌عنوان ارائه‌دهنده توربین‌های بادی به 88 کشور و با بیش از 160 گیگاوات ظرفیت نصب شده، اکنون راه را برای ساخت نسل بعدی توربین‌های بادی با راندمان بالاتر تولید انرژی پیشروی می‌کند.

V236 که در فوریه 2021 معرفی شد، یک توربین 15 مگاواتی با مساحتی که بیش از 470000 فوت مربع (43743 متر مربع) است. قطر روتور توربین 774 فوت (236 متر) است و مجموعه توربین در ارتفاع حیرت آور 919 فوت (280 متر) قرار دارد.

پره های توربین به طول 379 فوت (115.5 متر) در کارخانه پره های Vestas در Nakskov، دانمارک تولید شده اند و یک توربین واحد قادر است هر سال 80GWh انرژی را تحویل دهد. این بیانیه مطبوعاتی افزود: این برای تامین انرژی 20000 خانوار اروپایی و جلوگیری از انتشار سالانه 38000 تن دی اکسید کربن در جو کافی است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *