نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 7:08 ق.ظ

رباتیک، اتوماسیون از حاشیه به جریان اصلی می رود

25 ژانویه 2022 -توسط Jen A. Miller Contributor-بیل پولیانو از طریق گتی ایماژ

این مقاله جدیدترین مقاله از مجموعه‌ای است که به روش‌های سرمایه‌گذاری زنجیره‌های تأمین، انبارها و تأسیسات تولیدی در فناوری می‌پردازد.

ربات ها اغلب به دلایل هیجان انگیز در اخبار هستند: سگ ربات Boston Dynamics خود را شبیه Mick Jagger می کند. یک مرد عنکبوتی “sunttronic” بر فراز بازدیدکنندگان دیزنی لند پرواز می کند.

اما در زنجیره تامین، رباتیک و اتوماسیون از چیزی رادیکال، حتی حاشیه‌ای، به جریان اصلی تبدیل شده‌اند.

این کم خطر در نظر گرفته می شود.

 جف کریستنسن، معاون محصول در Seegrid، گفت: و به زودی، این میز برای عملیات در زنجیره تامین خواهد بود، جایی که 10 سال پیش آن را قطعی یا خطرناک یا خطرناک می‌دانستند.

بر اساس پیش بینی مک کینزی، نصب سالانه ربات های صنعتی از 450000 در سال در سال 2015 به 600000 در سال 2022 خواهد رسید. این شرکت همچنین پیش بینی کرد که تا سال 2030، 10 درصد از فرآیندهای تولید امروزی با تولید افزودنی جایگزین خواهد شد.

مجموعه ای از عوامل – از جمله بیماری همه گیر، کمبود نیروی کار و فناوری که در زمان مناسب به بلوغ می رسند – رباتیک را در سال 2021 و پس از آن به پیش می برد.

رباتیک همراه با هوش مصنوعی بالغ می شود

مانند بسیاری از فناوری‌ها، روبات‌ها زمانی که به‌عنوان یک فناوری پیشرفت کردند و با کاهش قیمت، گسترش بیشتری یافتند.

معرفی مدل روبات‌ها به‌عنوان یک سرویس به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز به کمک، عملیات خود را تکمیل کنند یا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری عمده، ربات‌ها را اضافه کنند.

“به زودی، [رباتیک و اتوماسیون] به عنوان سهامی برای عملیات در زنجیره تامین خواهد بود.”

کریستنسن گفت: پیشرفت هوش مصنوعی نیز کمک کرده است. حجم انبوه داده هایی که جمع آوری می شود، آنچه را که ممکن است تغییر می دهد. کاری که امروزه مردم می توانند بر روی هر دستگاه محاسباتی انجام دهند، بسیار متفاوت از 10 یا 20 سال پیش است.

کریستنسن گفت: روبات‌های بهتر، حسگرهای بهتر و هوش مصنوعی «در زمان مناسب، در زمانی که بازار آنچه را که باید انجام دهد، به آستانه بلوغ رسیده‌اند». “این همیشه اتفاق نمی افتد. زمان زیادی وجود دارد که فناوری در خلاء یا آزمایشگاه بدون نیاز به کلید واقعی به بلوغ می رسد.

در حال حاضر، تقاضا وجود دارد: افزایش تجارت الکترونیک، کمبود نیروی کار، کمبود راننده کامیون و بی‌ثباتی در زنجیره تامین، ربات‌ها را به سرعت بالا می‌برد، به خصوص وقتی صحبت از ایجاد انعطاف‌پذیری می‌شود.

در گزارش سالانه صنعت MHI در سال 2021، 53 درصد از بیش از 1000 متخصص زنجیره تامین مورد بررسی گفتند که سرمایه گذاری خود را در رباتیک و اتوماسیون افزایش یا افزایش می دهند تا زنجیره تامین انعطاف پذیرتر شود. این مطالعه همچنین نشان داد که امروزه 38 درصد از رباتیک و اتوماسیون استفاده می‌کنند و 38 درصد دیگر نیز پیش‌بینی می‌کنند که تا پنج سال آینده از آن استفاده می‌شود.

نیاز به کارایی و کاهش خطا، رباتیک و اتوماسیون را در تولید نیز پیش می‌برد، به‌ویژه برای شرکت‌هایی که روی واکنش COVID-19 کار می‌کنند.

سامانتا بتانکور، معاون زنجیره تامین و عملیات خارجی در Ortho Clinical Diagnostics، از طریق ایمیل گفت: این بیماری همه گیر “فشار خاصی” بر شرکت های تشخیصی وارد کرده است.

“ما شاهد افزایش حجم کار خود هستیم در همان زمان که ممکن است مجبور باشیم تعداد افراد در یک مرکز را محدود کنیم. این باعث شد متوجه شویم که باید راه‌های خلاقانه‌تری پیدا کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به جابجایی محصولات خود ادامه دهیم، حتی زمانی که [ما] به دلیل توانایی لمس فیزیکی محصولات محدود شده‌ایم.»

او گفت که تعیین وظایف به روبات‌ها همچنین به اعضای تیم آنها این امکان را می‌دهد که «رهبران فکری» باشند، که در حال حاضر بسیار مهم است. کارمندان می‌توانند روی کارهای استراتژیک تمرکز کنند و فعالیت‌های تکراری را، چه در یک صفحه گسترده یا در انبار، به رباتیک بسپارند.»

بتانکور نوشت: در حالی که روبات‌ها رایج‌تر می‌شوند، آنها هنوز جدید هستند و “با هر چیز جدیدی، باید زمان برای ایجاد اعتماد وجود داشته باشد.”

او گفت: «تا زمانی که اعضای تیم عادت به کار در کنار روبات‌ها نداشته باشند و بتوانند واقعاً به محصول کاری خود اعتماد کنند، نظارت وظایف بیشتری را اضافه می‌کند.

هر شرکتی در حال حاضر پولی برای سرمایه گذاری سرمایه ندارد. بیل فرل، پروفسور زنجیره تامین و دانشیار دانشکده تحصیلات تکمیلی در کلمسون گفت که این به علاوه نگرانی در مورد هزینه های نگهداری شرکت ها را در حاشیه نگه می دارد.

https://www.supplychaindive.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *