نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:46 ق.ظ

پنل های خورشیدی شناور نوآورانه یک شرکت پرتغالی

دینا ترزا -ایجاد: 21 نوامبر 2022، سیستم فتوولتائیک شناور PROTEVS.

راه‌حل پایدار یک شرکت پرتغالی، تقریباً مانند یک استالکر، خورشید را دنبال می‌کند تا بیشترین بهره را از انرژی آن ببرد.

SolarisFloat یک راه حل نوآورانه خورشیدی شناور را توسعه داده است که برخلاف بسیاری از راه حل های نصب شده در بدنه های آبی در سراسر جهان است. با ردیابی تک یا دو محوره، جزیره شناور با موتورهای الکتریکی که کمتر از 0.5 درصد از کل انرژی تولید شده را مصرف می کنند، نیرو می گیرد. همانطور که بی بی سی توضیح داد، این تاسیسات که PROTEVS نام دارد، اولین سیستمی است که پنل های خورشیدی شناور را با فناوری ردیابی خورشید ادغام می کند.

این جزیره در حال حاضر در Oostvoorne Meer، دریاچه ای در جنوب غربی هلند شناور است. PROTEVS متشکل از 180 پنل خورشیدی متحرک، دارای ظرفیت نصب شده در مجموع 73 کیلووات قدرت پیک (kWp) است و تولید انرژی را تا 40 درصد افزایش می دهد، به لطف فناوری پیشرفته خود که به پنل های دو طرفه خود اجازه می دهد مطابق با آن حرکت خورشید بچرخند.

پانل های جداشدنی می توانند در یک مزرعه خورشیدی ادغام شوند

این شرکت دو نوع راه حل ارائه می دهد. اولین مورد، PROTEVS+ است که دارای 180 ماژول با ردیابی دو محوره است. مانند پروژه ذکر شده در بالا، دارای قطر 38 متر و مساحت 1444 متر مربع است. پانل ها به صورت عمودی حرکت می کنند.

راه حل دوم PROTEVS Single360 است که روی یک محور کار می کند. دارای ماژول های PV در شیب ثابت 10 درجه و دارای 360 ماژول. Protevs Single360 دارای ظرفیت نصب شده 147 کیلووات بر ثانیه برای پانل های 410 وات است.

با توجه به Solaris Float، راه حل های PROTEVS ماژولار، قابل جدا شدن و مقیاس پذیر هستند و فرآیند نصب آسانی دارند. از آنجایی که می توان آنها را جدا کرد، می توان جزایر را ادغام کرد و یک مزرعه خورشیدی شناور را تشکیل داد.

سرعت تبخیر آب را کاهش می دهد

این مزارع شناور خورشیدی، به گفته این شرکت، فراتر از تأثیرات زیست محیطی پیشین است.

سایه‌هایی که در ساختار شناور و پانل‌های PV ایجاد می‌شوند، منجر به کاهش دما «سطحی» می‌شوند که برای اکوسیستم آبی مفید است. SolarisFloat مدعی کاهش 60 درصدی تبخیر در بدنه آب است.

ثانیاً، کیفیت آب به دلیل کاهش جلبک‌ها و تولید مثل سایر میکروارگانیسم‌ها احتمالاً افزایش می‌یابد که می‌تواند به دلیل اثر سایه‌ فوق‌الذکر انجام شود. با نصب تجهیزات اکسیژن‌رسانی آب می‌توان این امر را بیشتر افزایش داد.

پانل های ردیابی خورشید به صرفه جویی در فضا کمک می کند

طبق گزارش Popular Science، مزارع خورشیدی ردیابی خورشید با محدودیت هایی همراه هستند. مکان اولین است. با در نظر گرفتن سیستم های پروتئوس، آنها در نزدیکی استوا کارآمد نخواهند بود زیرا پانل ها در تمام روز افقی خواهند ماند. آنها همچنین باید در مکان هایی با جریان جزر و مد ضعیف تر نصب شوند.

با این وجود، چنین مزارع خورشیدی شناور می تواند تا حد زیادی در دراز مدت مفید باشد – به ویژه با توجه به فضای مورد نیاز برای راه اندازی مزارع خورشیدی. ساینس Popular به مطالعه ای از دانشگاه لیدن در هلند اشاره کرد که مساحت مورد نیاز مزارع خورشیدی را تخمین زد – که به نظر می رسد 40-5 برابر مساحت کارخانه های زغال سنگ و 90-100 برابر زمین مورد نیاز ارائه دهندگان گاز است. بنابراین، مزارع خورشیدی شناور قطعاً راهی موثر برای ایجاد فضا برای پروژه‌های دیگر است که می‌تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *