نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:25 ب.ظ

بررسی چالش های سیستمهای زیست محیطی خورشیدی شناور در دریا

7 ژوئیه 2023

یک پروژه مشترک بین رهبران علم و صنعت در حال بررسی چالش های زیست محیطی خورشیدی شناور در دریا است.این پروژه که EcoMPV نام دارد، چالش‌های خورشیدی شناور را با ارزیابی تأثیر آن بر محیط‌زیست فراساحل و اینکه چگونه می‌توان این اثرات را کاهش داد، ارزیابی می‌کند. بینش های به دست آمده اجازه می دهد تا اثرات مثبت فورا تقویت شود.

نیاز روزافزون به تولید محلی انرژی های تجدیدپذیر و تسریع انتقال انرژی، همراه با کمبود زمین، سیاست گذاران، صنعت و دانشمندان را به تمرکز فزاینده بر روی سایت های فراساحلی سوق می دهد.

تولید نیروی خورشیدی فراساحلی برای پاسخگویی به نیاز جامعه به انرژی های تجدیدپذیر در حال بررسی است.با این حال، چالش های خورشیدی شناور هنوز به درستی درک نشده اند، و ما باید اطمینان حاصل کنیم که این فناوری با احترام به محیط زیست دریایی انجام می شود.

در همین حال، توجه بیشتری به فرصت های در حال ظهور برای تولید انرژی خورشیدی در دریا معطوف شده است. مکمل بودن فن آوری باد و خورشید در سراسر جهان تایید شده است.

از آنجایی که مقامات به طور فزاینده ای استفاده چندگانه از فضای دریایی را ترویج می کنند و زیرساخت شبکه دریایی پتانسیل خوبی برای استفاده ترکیبی نشان می دهد، ادغام تاسیسات خورشیدی شناور دریایی در سایت های بادی فعلی و آینده فرصتی برای تولید حجم زیادی از انرژی های تجدیدپذیر اضافی را ارائه می دهد.

با این حال، هم فناوری و هم دانش چالش های زیست محیطی خورشیدی شناور هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند.

© RBINS/MARECO

چالش های زیست محیطی خورشیدی شناور چگونه ارزیابی می شود؟

به عنوان بخشی از این پروژه، دانشمندان و شرکای صنعتی برای تعمیق دانش در مورد چالش های زیست محیطی مربوط به تاسیسات فتوولتائیک شناور دریایی (PV) با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

آنها همچنین برای ارائه راه‌حل‌های فنی برای کاهش چالش‌های ناخواسته خورشیدی شناور و به حداکثر رساندن تأثیرات مفید کار خواهند کرد.

شکاف های دانش در هر یک از این زمینه ها برطرف خواهد شد:

  • تغییر میدان نوری زیر آب، هیدرودینامیک، بیوژئوشیمی دریایی و تولید اولیه.
  • تهیه زیستگاه مصنوعی برای جانوران و ماهیان؛ و
  • اثرات بر شار کربن و ترسیب

علاوه بر این، توصیه هایی برای طراحی زیست محیطی تاسیسات PV فراساحلی، که راه را برای صدور مجوز زیست محیطی هموار می کند، تدوین خواهد شد.

وینسنت ون کویکن‌بورن، مقام مسوول دریای شمال، توضیح داد: «با EcoMPV، گام‌های مهمی برای ارزیابی درست چالش‌های زیست‌محیطی پانل‌های خورشیدی شناور برداشته می‌شود.

این مهم است، زیرا پتانسیل پنل های خورشیدی شناور بالا تخمین زده می شود. اگر بخواهیم بعداً در مقیاس تجاری از آنها استفاده کنیم، لازم است اثرات آنها بر محیط زیست دریایی را نیز در نظر بگیریم تا تا حد امکان از آنها جلوگیری کنیم یا آنها را کاهش دهیم.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *