نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 10:49 ق.ظ

فناوری نوظهور به پنل های خورشیدی و کشاورزی اجازه می دهد که همزیستی کنند.

1 دسامبر 2022 -توسط ماریان استین، دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین -پنل های خورشیدی و گوسفندان در حال چرا می توانند در یک مزرعه همزیستی داشته باشند. اعتبار: Wikimedia Commons فن‌آوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر مانند توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی در حال افزایش هستند، اما گاهی اوقات با مقاومت محلی مواجه می‌شوند زیرا فضای ارزشمندی را اشغال می‌کنند که در غیر این صورت می‌توان از آن برای تولید محصولات کشاورزی استفاده کرد.

Agrivoltaics راهی برای ایجاد کاربری دوگانه از زمین، ترکیب پنل های خورشیدی با محصولات زراعی یا چرای حیوانات در یک مزرعه فراهم می کند. اما این فناوری در حال ظهور با باد مخالف نظارتی مواجه است زیرا زمین دیگر به عنوان کشاورزی طبقه بندی نمی شود.

یک مطالعه جدید از کالج علوم کشاورزی، مصرف‌کننده و محیط‌زیست (ACES) در دانشگاه ایلینویز، مروری بر قوانین منطقه‌بندی و مالیاتی که بر agrivoltaics در سراسر ایالات متحده تأثیر می‌گذارد، ارائه می‌کند و چالش‌ها و راه‌حل‌های ممکن را شناسایی می‌کند.

قرار دادن پانل‌های خورشیدی و کشاورزی در یک قطعه زمین فواید زیادی دارد. نیاز به انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش می‌یابد، در حالی که زمین‌های کشاورزی همچنان رو به کاهش است. زمانی که بتوانید فناوری پیدا کنید که در آن می‌توانید اینها را قرار دهید. تایلر سوانسون، یکی از نویسندگان این مطالعه، می‌گوید: با استفاده با هم، ممکن است پتانسیل کلی هر یک از این فناوری‌ها را به تنهایی کاهش دهید، اما همچنان نتیجه کلی بهتری خواهید داشت. همچنین می‌تواند تنوع مالی بسیار خوبی برای کشاورز باشد.” .

این مطالعه بر روی مقررات مربوط به پانل های خورشیدی و چرا تمرکز دارد زیرا این یک روش ثابت تر است. پیدا کردن محصولاتی که زیر صفحات خورشیدی رشد می کنند دشوار است، اما برای حیوانات ، به ویژه گوسفند، این ترکیب به خوبی جواب می دهد. گوسفندها در اطراف صفحات خورشیدی چرا می کنند و پوشش گیاهی مورد نیاز را تامین می کنند.

گوسفندها واقعاً به سیم‌ها یا تیرهای آویزان اهمیتی نمی‌دهند؛ تا آنجا که من می‌دانم هرگز مشکلی وجود نداشته است که گوسفندها به صفحه‌های خورشیدی آسیب ساختاری وارد کرده باشند. آنها بیشتر به اطراف می‌روند، علف‌ها را می‌خورند، می‌خوابند و زیر آن دراز می‌کشند. سوانسون می‌گوید: پانل‌ها در طول روز که هوا گرم است. آنها در هزینه توسعه‌دهنده خورشیدی صرفه‌جویی می‌کنند، زیرا دیگر نیازی به استخدام یک شرکت چمن‌زنی برای اصلاح پوشش گیاهی نیست.

سوانسون و یکی از نویسندگان جسیکا گوارینو، یک همکار تحقیقاتی فوق دکتری در ACE، مقررات منطقه بندی و مالیات را در سراسر ایالات متحده شناسایی کردند. آنها دریافتند که نصب و راه اندازی agrivoltaics معمولاً باعث می شود که این منطقه به عنوان زمین کشاورزی طبقه بندی شود و در نتیجه بارهای نظارتی اضافی، مالیات های بالاتر و گاهی اوقات جریمه های مالی برای نقض قوانین منطقه بندی ایجاد شود. برای پیچیده تر کردن مسائل، سیاست های ایالتی و محلی ممکن است متفاوت باشد.

گوارینو می‌گوید: «حتی اگر دولت‌ها سیاست‌های حمایتی از پیوند کشاورزی و انرژی‌های تجدیدپذیر را ترویج کنند، اغلب واکنش‌های محلی وجود خواهد داشت». به خصوص در مناطق روستایی، می‌توان مخالفت‌های زیادی با آوردن فناوری جدید در زمین‌های کشاورزی وجود داشت، که بسیار ارزشمند است. تنش اجتماعی به چالش های قانونی برای agrivoltaics تبدیل می شود.”

محققان امیدوارند که کار آنها تغییر به سمت سیاست هایی را تشویق کند که به تولید agrivoltaics انگیزه می دهد و مشوق های مالیاتی را به جای مجازات مالیاتی برای استفاده دوگانه از زمین فراهم می کند.

سوانسون و گوارینو همچنین موضوع حقوقی دیگری را که بر اجرای agrivoltaics تأثیر می گذارد، شناسایی می کنند: مانند توافقات قراردادی بین کشاورزان و توسعه دهندگان پنل های خورشیدی.

به طور معمول، یک توسعه دهنده خورشیدی با یک کشاورز قرارداد می بندد تا گوسفند را به تاسیسات پنل خورشیدی بیاورد. در برخی موارد، پنل های خورشیدی در زمین های کشاورزی موجود نصب می شوند و کشاورز مدیریت پوشش گیاهی را از طریق چرا انجام می دهد. در هر صورت، هر دو طرف باید اطمینان حاصل کنند که دارایی آنها محافظت می شود.

“شما یک توسعه دهنده خورشیدی دارید که یک تاسیسات تولید انرژی چند میلیون دلاری دارد، و آنها می خواهند مطمئن شوند که گوسفندها آسیبی به آن وارد نمی کنند. اما شما همچنین یک کشاورز دارید که هزاران دلار یا بیشتر گوسفند دارد. سوانسون توضیح می دهد، و آنها می خواهند از آنها نیز محافظت کنند.

“به طور کلی، هزینه های بیمه بالا خواهد بود، زیرا شما باید در برابر آسیب های وارده به مزرعه خورشیدی و همچنین آسیب احتمالی به گوسفندان محافظت کنید. همچنین هزینه اضافی رانندگی رفت و برگشت از مزارع خورشیدی برای کشاورز، بسته به این، وجود دارد. چقدر دور است.”

سوانسون و گوارینو چند نمونه قرارداد را در مقاله خود گنجانده اند، از جمله یکی از قراردادهای انجمن چرای خورشیدی آمریکا، یک گروه تجاری که به کشاورزان گوسفند در مذاکره با یک شرکت توسعه خورشیدی کمک می کند.

این مقاله در مجله حقوق محیط زیست و انرژی شیکاگو-کنت منتشر شده است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *