نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:25 ق.ظ

رد پای انسان ماقبل تاریخ کشف شده در اسپانیا نزدیک به 300000 سال قدمت دارد و در اروپا منحصر به فرد است.

16 نوامبر 2022 -AddThis Sharing Buttons

300000 سال پیش، کودکان در ساحل تالاب بازی می کردند در حالی که والدینشان در کم عمق نزدیک شکار می کردند.اینها داستان‌هایی هستند که زمانی تصور می‌شد رد پاهای 100000 ساله هستند، اما اکنون تأیید شده‌اند که بسیار قدیمی‌تر هستند.

یک تکنیک اسکن پیشرفته اکنون قدمت آنها را به 295800 سال قبل نشان می دهد، به این معنی که آنها قبل از نئاندرتال ها هستند و درست قبل از عصر یخبندان ساخته شده اند.

این 87 اثر، برخی کوچکتر از بقیه، توسط کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به جا مانده است و در ساحلی در Matalascañas، اسپانیا، یک استراحتگاه تفریحی محبوب امروزی، پیدا شدند.

پروفسور ادواردو مایورال از دانشگاه هوئلوا، نویسنده اصلی این مقاله، گفت: «تحقیقات اخیر در این مکان، در اطراف پارک ملی دونانا، اکنون سن تقریباً 200000 سال پیرتر را نشان می دهد.

او افزود: «این داده‌های جدید مکان را در دوره پلیستوسن میانی قرار می‌دهند… دوره‌ای که با تغییرات مهم در چشم‌انداز مشخص می‌شود که شامل یک دشت ساحلی وسیع با سیستم‌های تپه‌های بزرگ است».

در Matalascañas، محققان از پهپادها و فناوری فتوگرامتری استفاده کردند تا تصاویر با وضوح بالا را به هم بچسبانند و یک مدل دیجیتالی از مسیرها را ثبت کنند و قبل از اینکه چند روز پس از کشف دوباره توسط شن‌ها غرق شوند، استفاده کردند.

اندازه‌گیری‌های پرینت نشان داد که بزرگسالان حضور داشته اند، اما حدود 71 درصد نوجوانان و جوانان شش ساله بودند.نقش‌های حیوانی نیز وجود دارد، اما آنها عمدتاً در مرطوب‌ترین مناطق هستند، در حالی که موجهای هومینین به جای کنار ساحل، به سمت لبه آب می‌رفتند و از آن دور می‌شدند.حتی به نظر می رسد برخی از آنها در فاصله کوتاهی قدم زده اند و محققان حدس می زنند که آنها حیوانات یا ماهی ها را دنبال می کردند.

کسانی که در کم عمق هستند شامل جوانان می شوند، و ممکن است آنها در آنجا بودند و به جستجوی علوفه کمک می کردند، در حالی که شاید هم دست و پا زدن و پاشیدن آب می زدند و بازی را با یادگیری مخلوط می کردند، همانطور که کودکان امروزی انجام می دهند.

دکتر مایورال گفت: «تاکنون، انتساب طبقه‌بندی صرفاً بر اساس زمینه زمانی بود، همانطور که همیشه در بیشتر ردپای انسان‌ها وجود دارد، به همین دلیل است که آنها در ابتدا به نئاندرتال‌ها نسبت داده می‌شدند».

«تمام سوابق فسیلی انسان‌های اروپایی دوره پلیستوسن میانه متعلق به دودمان نئاندرتال است. بنابراین، محتمل‌ترین تخصیص طبقه‌بندی برای ردپای Donana یکی از گونه‌های این دودمان خواهد بود.»

همچنین ممکن است دوست داشته باشید: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افراد ماقبل تاریخ هنر را با سوسو زدن آتش ایجاد کردند

مطالعه در Scientific Reports نشان می‌دهد که زمان تغییرات آب و هوایی عمیق بود که از گرم به سرد تبدیل شد.

او گفت: «به همین دلیل است که این ردپاها یک رکورد مهم برای درک اشغال انسان در اروپا در طول بیشتر دوره پلیستوسن است.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *