نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 5:41 ب.ظ

برنامه جدید ، ویدیوهای تایم لپس با گوشی هوشمند ایجاد می کند

16 نوامبر 2022 -توسط پاتریشیا والدرون، دانشگاه کرنل-اعتبار: CC0 دامنه عمومی

اپلیکیشنی که توسط محققان کرنل توسعه داده شده است از واقعیت افزوده استفاده می کند تا به کاربران کمک کند بارها و بارها از همان مکان با تلفن یا تبلت تصاویری را ثبت کنند تا ویدیوهای تایم لپس بسازند – بدون اینکه دوربینی در سایت باقی بگذارند.

عکاسی تایم لپس، که شامل ترکیب عکس های گرفته شده در مدت زمان طولانی است، راهی قدرتمند برای تجسم پدیده هایی مانند تغییر فصل یا حرکت خورشید فراهم می کند. به طور سنتی، عکاسان یک دوربین را برای مدت زمان رویداد روی سه پایه می گذارند، اما محققانی که با آبه دیویس، استادیار علوم کامپیوتر در کالج علوم کامپیوتر و علوم اطلاعات کورنل آن اس کار می کنند برنامه iOS آنها، ReCapture، اکنون به صورت رایگان در فروشگاه برنامه اپل در دسترس است.

محققان بر این باورند که این اولین اپلیکیشنی است که برای ایجاد ویدیوهای تایم لپس از دستگاه های دستی طراحی شده است.

رویو یان، یک رشته علوم کامپیوتر در مهندسی کرنل که توسعه‌دهنده اصلی این برنامه بود، کار خود را با عنوان «ReCapture: AR-Guided Time-lapse Photography» در سمپوزیوم 2022 انجمن ماشین‌های محاسباتی (ACM) درباره نرم‌افزار رابط کاربری ارائه کرد.

این برنامه دارای سه حالت عکسبرداری است که طیف وسیعی از سناریوها را پوشش می دهد. یکی برای مناظر بهتر عمل می کند، یکی به گرفتن صحنه های نزدیک کمک می کند و سومی طیف وسیعی از تصاویر را جمع آوری می کند که می تواند برای بازسازی صحنه به صورت آفلاین سه بعدی استفاده شود.

هر حالت عکسبرداری از اطلاعات مختلفی در مورد صحنه استفاده می کند. ساده‌ترین حالت از همپوشانی عکس‌های قبلی استفاده می‌کند تا به کاربر کمک کند عکس‌های جدید را ردیف کند. برای صحنه‌های نزدیک، که گرفتن آن‌ها دشوارتر است، برنامه سعی می‌کند بفهمد دوربین در فضای سه‌بعدی کجا قرار دارد و از فلش‌ها استفاده می‌کند تا به کاربر بگوید چگونه گوشی خود را به سمت مکان صحیح حرکت دهد و کج کند.

این کار از تحقیقات تابستانی یان با دیویس از طریق برنامه تحقیقاتی در مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر شکل گرفتYan. به علاقه مندی خود به geocaching اشاره کرده بود، فعالیتی که در آن شرکت کنندگان از GPS برای پیدا کردن جعبه ای از چیزهایی به نام cache استفاده می کنند که توسط دیگر علاقه مندان به geocaching پنهان شده بود. در همین حال، دیویس پروژه‌ای را پیش‌بینی کرده بود که به محققان میدانی کمک می‌کرد تا مکرراً مکان‌های دقیقی را از سایت‌های میدانی خود پیدا کرده و دوباره عکس‌برداری کنند تا هرگونه تغییر را ردیابی کنند. آن‌ها با هم به ایده «جغرابی با تصاویر» رسیدند که در نهایت به ReCapture تبدیل شد.

دیویس گفت: «ژئوکچینگ ممکن است کاری باشد که مردم برای سرگرمی انجام می‌دهند، اما اگر شما یک دانشمند هستید و کار میدانی انجام می‌دهید، مشکل مشابهی در بازی وجود دارد.»

جیاتیان سان، دانشجوی دکترا در رشته علوم کامپیوتر و لانگکسیولین دنگ، یکی از رشته های علوم کامپیوتر در رشته مهندسی کرنل نیز در این مطالعه کمک کردند.

یان گفت که سخت ترین قسمت توسعه رابط برنامه برای راهنمایی کاربران در طول فرآیند است، زیرا “آنچه برای من به طور مستقیم کار می کند ممکن است به طور مستقیم برای دیگران کار نکند.” او به دنبال بازخورد 20 آزمایش کننده بتا بود و همچنین با همکاری XR در Cornell Tech کار کرد که به محققان در مورد برنامه های واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی مشاوره می دهد.

علاوه بر این، او باید چگونگی مدیریت کوه‌های داده مرتبط با عکس‌ها را بیابد. او گفت: «این برنامه قبلاً خیلی خراب می شد. این یک مشکل بود زیرا اگر برنامه خیلی کند بود یا دائماً خراب می‌شد، مردم فیلم کافی را جمع‌آوری نمی‌کردند که منجر به ویدیوهای تند و بی‌کیفیت می‌شد.

در نسخه‌های آینده این برنامه، دیویس فکر می‌کند که ممکن است بتوانند شکاف‌ها و انتقال‌های ناگهانی در فیلم را با استفاده از تکنیک‌های اخیر یادگیری ماشینی که ویدیوهای با کیفیت بالاتری را ارائه می‌دهند، صاف کنند.

همانطور که دیویس پیش بینی کرده بود، علاوه بر ساخت گیف و ویدیو، برنامه ممکن است کاربردهای علمی ارزشمندی نیز داشته باشد. تیم این اپلیکیشن را با محققان میدانی در بخش‌های دیگر در کورنل به اشتراک گذاشته است و همکارانش در دانشکده علوم گیاهی یکپارچه در کالج کشاورزی و علوم زیستی قبلاً استفاده از آن را برای جمع‌آوری داده‌ها آغاز کرده‌اند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *