نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:36 ب.ظ

کشف شمشیرهای وایکینگ ها که به صورت عمودی مدفون شده اند

اندی کوربلی -18 نوامبر 2022 -اعتبار تصویر The Archaeologists/National Historical

باستان شناسان سوئدی دو شمشیر وایکینگ ها را از تپه ای که در آن به صورت عمودی دفن شده بودند، بیرون آورده اند، گویی روی نقاط  اثرخود قرار گرفته اند.علاوه بر نشانه‌گذاری کشف نادر یک شمشیر، قرارگیری عمودی نشان‌دهنده نمادی عمدی است که باستان‌شناسان را وادار می‌کند در مورد معنای آن دقت کنند، و پیشنهاداتی شامل احترام به خدای اودین یا حتی جلوگیری از برخاستن فرد مرده است.

پیش از ساخت بزرگراه در Västmanland در سوئد، باستان شناسان یک گورستان عصر وایکینگ ها با حدود 100 قبر سوزانده شده را کشف کردند که در یک جریب زمین امتداد دارد. بیشتر تدفین‌ها مربوط به سال‌های 600 تا 1000 پس از میلاد مسیح است که کل عصر وایکینگ‌ها را در بر می‌گیرد، در دوره‌ای که از نظر فنی به عنوان اواخر عصر آهن شناخته می‌شود (اکنون اکثر مورخان اصطلاح «عصر تاریک» را رد کرده‌اند).

آنتون سیلر، فردریک لارسون و کاتارینا آپلگرن، باستان شناسان در Arkeologerna، یک شرکت باستان شناسی در سوئد، در ایمیلی به لایو ساینس گفتند: «قرار دادن شمشیرها نشان دهنده یک عمل با نمادهای بسیار است. «وقتی شمشیرهایی را در قبرها پیدا می‌کنید – که اغلب این کار را نمی‌کنید – اغلب در کنار فرد مدفون، به عنوان یک همراه وفادار در سفر به جهان دیگر، دراز می‌کشند.»

قبرها حدود 19 فوت عرض داشتند و کل گورستان بر فراز تپه دفنی قدیمی‌تری ساخته شده بود، اتفاقی بسیار غیر معمول. هر دو شمشیر حدود 35 اینچ طول داشتند و به دلیل سنگینی زمین و گسیختگی زمانی در چندین نقطه شکسته شده اند.

این امکان وجود دارد که آثار غلاف چرمی یا تزئینات اطراف دسته و شمشیر از طریق فرآیند حفاظتی که انجام خواهد شد آشکار شود و می تواند اطلاعات بیشتری در مورد ثروت کلی فرد ارائه دهد.

اشیای قبرهای مختلفی از جمله خاکستر قربانی حیوانات، مجموعه ای از پنجه های خرس، مهره های شیشه ای، قطعات تخته بازی ساخته شده از استخوان نهنگ، و همچنین برخی میخ های آهنی، نقره کاری و قطعات سفالی پیدا شد.

اخبار بیشتر وایکینگ: کشتی سازی عصر وایکینگ کشف شده در بیرکا مانند چیزی است که تا به حال پیدا نشده است.اما چرا شمشیرها رو به پایین بودند؟ این امکان وجود دارد که مسیر جنگجوی مرده به سالن اودین در والهالا اختصاص داده شود، جایی که نیمی از جنگجویان کشته شده در نبرد برای لذت بردن از زندگی پس از مرگ به آن می‌روند.همچنین ممکن است این کار برای جلوگیری از برخاستن مرده به خدمت شر بوده باشد .

این تیم در ایمیل خود افزوده است: “ما فکر نمی کنیم که این موضوع در مورد این قبرها صدق کند، زیرا شمشیرها اشیای گرانبهایی بودند.” در عوض، می‌توان از چاقو یا سر پیکان استفاده کرد که بسیار ارزان‌تر بود.»

در نهایت، این احتمال وجود دارد که شمشیر درست بالای سطح زمین قرار گرفته باشد و به بازدیدکنندگان این قبر اجازه دهد تا دست دراز کرده و بخشی از قبر را لمس کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *