نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 7:33 ق.ظ

سود در ولوو به دلیل افزایش هزینه های مواد سقوط می کند

در حالی که درآمد فروش کلی افزایش یافت، ولوو خودروهای کمتری را در بازارهای کلیدی اروپا و ایالات متحده فروخت.

خودروساز سوئدی  خبر داد ولوو کارز افزایش هزینه مواد خام و تورم باعث کاهش سود در سه ماهه سوم شد.

این گروه در دوره جولای تا سپتامبر 665 میلیون کرون (61 میلیون دلار) سود خالص ثبت کرد که در مقایسه با 2.3 میلیارد کرون در سه ماهه مشابه سال قبل 71 درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ و فکت ست، این رقم بسیار کمتر از پیش بینی های تحلیلگران بین 2.15 تا 2.19 میلیارد کرون بود.قیمت سهام این شرکت در معاملات ظهر امروز در بورس استکهلم حدود هفت درصد کاهش یافت.

جیم روون، مدیر اجرایی، گفت که این شرکت به شدت از افزایش قیمت مواد خام، تورم بی سابقه، نرخ بهره بالاتر و جنگ در اوکراین ضربه خورده است.وی در بیانیه‌ای گفت: عدم قطعیت‌های اقتصاد کلان در سراسر جهان بر عملکرد سه ماهه سوم ما تأثیر گذاشته است.

در همین حال، درآمد کمی بالاتر از انتظارات تحلیلگران بود و با افزایش 30 درصدی به 79.3 میلیارد کرون رسید که به دلیل تقاضای “قوی” برای خودروهای شاسی بلند این شرکت افزایش یافت.

تحلیلگران فروش سه ماهه سوم را بین 78.1 تا 78.7 میلیارد کرون پیش بینی کرده بودند.با این حال، خرده فروشی در برخی بازارها، از جمله بازارهای اصلی اروپا و ایالات متحده، که تعداد خودروهای فروخته شده به ترتیب 14 و 32 درصد کاهش یافت، کاهش یافت.با این حال، این خودروساز اصرار داشت که سفارشاتش ثابت است.

ولوو کارز که قصد دارد تا سال 2030 یک ناوگان تمام برقی داشته باشد، در پایان سه ماهه، به ویژه در ماه سپتامبر، خودروهای تمام برقی خود را “تیز آپ” گزارش کرد.

این شرکت اعلام کرد که فروش خودروهای تمام الکتریکی در سه ماهه سوم 87 درصد افزایش یافته است که هفت درصد از کل فروش آن را در این دوره به خود اختصاص داده است.

این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های گروه چینی جیلی است، گفت که تولیدات تولیدی در سه ماهه سوم به بهبود ادامه داد، اما «عوامل پیش‌بینی نشده» مانند قطع برق و قرنطینه‌های مرتبط با کووید-19 در چین «سرعت عادی‌سازی را کاهش داد».

در این بیانیه آمده است: “برای کل سال 2022، انتظار داریم حجم عمده فروشی کمی کمتر از سال 2021 باشد، با این فرض که هیچ اختلال عمده دیگری در زنجیره تامین وجود نداشته باشد. حجم عمده فروشی و خرده فروشی در سطوح مشابه خواهد بود.”

https://techxplore.com/news/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *