نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 8:39 ق.ظ

دانشمندان راه بهینه ای را برای تولید سوخت های زیستی پیشنهاد می کنند

18 آگوست 2022 -توسط دانشگاه ایالتی اورال جنوبی، دانشگاه ایالتی اورال جنوبی-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

دانشمندانی از روسیه، چین، عربستان سعودی، امارات و مصر موثرترین مدل ریاضی فرآیند تولید بیودیزل را در حال حاضر ارائه کرده اند. شبیه سازی فرآیند تولید بیودیزل از روغن سویا و متانول با استفاده از یادگیری ماشینی انجام شد. این مطالعه در Environmental Technology & Innovation منتشر شده است.

افراسیاب خان، محقق ارشد در مرکز آزمایش ارتعاش و مانیتورینگ شرایط ساختاری SUSU، به عنوان بخشی از یک تیم بین المللی از دانشمندان در این مطالعه شرکت کرد. بیودیزل یک سوخت دیزل تجدید پذیر است که از مواد خام طبیعی تولید می شود. از آنجایی که هزینه تولید بیودیزل یک مشکل مهم برای تجاری سازی است، دانشمندان از یادگیری ماشینی برای مدل سازی و بهینه سازی فرآیند تولید بیودیزل استفاده کرده اند.

افراسیاب خان می گوید:

“ویژگی اصلی تحقیقات ما در توسعه یک روش محاسبه ترکیبی برای بهینه سازی شبیه سازی یک واکنش شیمیایی در سنتز سوخت های زیستی نهفته است. ما تعیین کرده ایم که در چه درصدی باید روغن سویا و متانول مخلوط شود، چه مقدار کاتالیزور به برای یک واکنش شیمیایی اضافه کنید تا کارآمدترین واکنش را انجام دهد. نتیجه نشان دهنده یک مدل ریاضی است که به تعیین بهترین دما و ترکیب ماده اولیه برای تولید حداکثر مقدار سوخت زیستی و به حداقل رساندن ضایعات کمک می کند. مانند این روال، ما از یک نوع سوخت سازگارتر با محیط زیست و افزایش کارایی فرآیند تولید را ارائه می دهیم.

سوخت های زیستی اخیراً به دلیل مزایایی که برای محیط زیست و کاهش منابع سوخت های فسیلی دارند، در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند که می تواند اثرات نامطلوبی بر محیط زیست داشته باشد. منابع تجدیدپذیر مختلف از جمله روغن های گیاهی و چربی های حیوانی می توانند به عنوان مواد ضروری برای تولید سوخت های زیستی از طریق فرآیندهای کاتالیزوری مورد استفاده قرار گیرند. روش توسعه یافته در این مطالعه می تواند برای افزایش ظرفیت تولید سوخت های زیستی مفید باشد که به شما امکان می دهد انرژی کمتری مصرف کنید و محیط زیست را کمتر آلوده کنید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *