نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:20 ب.ظ

اولین تله پورت بین المللی هولوگرافیک جهان به تازگی انجام شده است

پ

آمیا پالجا -5 اوت 2022 -پروژکتور هولوگرام استوک image.piranka/iStock

محققان دانشگاه وسترن انتاریو اخیرا اولین تله‌پورت بین‌المللی هولوگرافیک را در جهان به پایان رساندند.

همه‌گیری ویروس کرونا باعث دیجیتالی شدن بسیاری از عملکردهای روزمره زندگی ما شد. یکی از مهمترین آنها ملاقات با مردم بود. به جای نیاز به رفت و آمد به دفتر یا سفر در سراسر اقیانوس ها برای یک جلسه، می توان به سادگی از طریق یک تماس ویدیویی آنلاین وصل شد و کار را انجام داد.

حتی پس از دو سال، جلسات مجازی نتوانسته اند به طور کامل سهولت یک ملاقات حضوری را تکرار کنند، چیزی که محققان امیدوارند تله پورت هولوگرافی بتواند آن را حل کند. این فناوری که ترکیبی از هولوگرام و تله پورت است، هولوپورت نامیده می‌شود و به فرد اجازه می‌دهد فورا هولوگرام یک شخص را به یک مکان دور ارسال کند، بسیار شبیه به جهان پیشتازان فضا.

هولوپورتینگ چگونه کار می کند؟

تحقق فناوری ساختگی Star Trek مستلزم این بود که چند شرکت دور هم جمع شوند. شرکت بزرگ فناوری مایکروسافت مدتی است که روی هولولنز خود کار می کند تا واقعیت ترکیبی را برای برنامه های تجاری و بازی ارائه کند.

Aexa Aerospace مستقر در هیوستون نرم افزاری را ارائه می دهد که یک دوربین خاص را قادر می سازد تا تصاویر هولوگرافیک از سوژه و محیط اطرافش ایجاد کند که با استفاده از هولولنز قابل مشاهده است. سال گذشته، ناسا جراح پرواز دکتر جوزف اشمید را با استفاده از فناوری Aexa هولوپورت کرد.

محققان وسترن با همکاری یک شرکت کانادایی، Leap Biosystems، اکنون با Aexa کار می کنند تا کاربردهای پزشکی این فناوری را کشف کنند. اگر هم سوژه و هم کاربر از هولولنز استفاده کنند، می توانند در محیط خود طوری تعامل داشته باشند که گویی به صورت فیزیکی در یک اتاق حضور دارند. برای نشان دادن این موضوع، محققان موسسه غرب برای اکتشاف فضایی (فضای غربی) اولین تله‌پورت هولوگرافیک بین‌المللی را در 27 جولای انجام دادند.

آدام سیرک، یکی از اعضای هیئت علمی در وسترن اسپیس، گفت: «ما یک نفر را از آلاباما به لندن، انتاریو منتقل کردیم و سپس هر یک از دانش‌آموزان حاضر در این پروژه توانستند فوراً خود را به شکل هولوگرافیک به هانتسویل، آلاباما هلوپورت کنند.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

این تیم که عمدتاً از دانشجویان پزشکی تشکیل شده است، مشتاق استفاده از این فناوری برای تسهیل معاینات پزشکی در مناطق دور افتاده است و معتقد است که این می‌تواند یک تغییر بازی برای مراقبت‌های بهداشتی روستایی باشد.

در حالی که این راه‌اندازی می‌تواند به انتقال تصاویر و صداها در سراسر جهان کمک کند، در حال حاضر، این جایی است که قابلیت‌های آن به پایان می‌رسد. پزشکان هنگام تشخیص خود به طیف وسیعی از پارامترها مانند فشار خون، ضربان قلب، اشباع اکسیژن و غیره تکیه می کنند. علاوه بر این، لمس فیزیکی بخش بزرگی از معاینه پزشکی است، چیزی که هولوگرام نمی تواند آن را تکرار کند.

تیم تحقیقاتی مشتاق است که هاپتیک، فناوری که امکان انتقال و درک اطلاعات با استفاده از لمس را در پروژه خود در آینده فراهم می‌کند.

فراتر از مراقبت های پزشکی، این فناوری می تواند به بهبود جلسات مجازی نیز کمک کند، جایی که حضور سه بعدی می تواند روزی به یک امر عادی تبدیل شود. حتی به صورت غیررسمی، هولوپورتاسیون می‌تواند از راه‌های زیادی به مردم کمک کند. سیرک در بیانیه مطبوعاتی گفت: «آیا خوب نیست اگر در یک استقرار سه ماهه به ایستگاه فضایی باشید، و می‌توانید پایین بیایید و در اتاق (در خانه) برای یک شام خانوادگی بنشینید؟»

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *