نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 6:19 ب.ظ

گوش دادن به مردم منجر به یک سیستم انرژی پایدارتر در آینده می شود

29 ژوئیه 2022 – توسط دانشگاه کیوشو اعتبار: دانشگاه کیوشو

این نمودار کسری از انواع مختلف منابع برق در ایالات متحده را در سال 2050 بر اساس طرح ترکیبی انرژی نشان می دهد که اولویت ها و جمعیت شناسی گروه های نژادی مختلف را در نظر می گیرد، با پیش بینی های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده بر اساس برنامه ها و سیاست های فعلی برای مقایسه (مقادیر به رنگ خاکستری). این طرح مبتنی بر اولویت، که توسط یک تیم تحقیقاتی به رهبری دانشگاه کیوشو بر اساس نظرسنجی سال 2020 از 3000 نفر در ایالات متحده طراحی شده است، شامل 50 درصد انرژی بیشتر از منابع تجدیدپذیر نسبت به پیش بینی های فعلی است. اجازه دادن به چنین رویکردهای پایین به بالا که ترجیحات جمعیت را برای تأثیرگذاری بر سیاست گذاری در نظر می گیرند، می تواند به تحقق اهداف انتشار و اقلیم در آینده کمک کند.

از آنجایی که سیاستگذاران در سراسر جهان هدفشان کاهش انتشار کربن و دستیابی به اهداف آب و هوایی است، تحقیقات جدید به گروه مهمی اشاره می‌کند که نظرات آنها می‌تواند به شکل‌گیری برنامه‌ریزی انرژی برای بهتر شدن کمک کند: مصرف‌کنندگان.

اندرو چپمن، دانشیار موسسه بین المللی تحقیقات کربن خنثی رهبر مطالعه دانشگاه کیوشو (I2CNER) می گوید: «در ایالات متحده، به مصرف کنندگان راه های بیشتری برای انتخاب تامین کننده انرژی خود داده می شود، بنابراین گوش دادن و درک این حرفها بسیار مهم است.

با توجه به این موضوع، ما تصمیم گرفتیم تا یک طرح انرژی ایجاد کنیم که طیف وسیعی از حرفها و تغییرات سریع جمعیتی ایالات متحده را در بر می گیرد و سپس آن را با طرح فعلی از بالا به پایین مقایسه می کنیم که در آن اهداف انرژی توسط سیاست گذاران تعیین می شود.

برای توسعه طرح انرژی خود، تیم بین المللی محققان دانشگاه کیوشو، دانشگاه ناکازاکی و دانشگاه ایلینویز در سال 2020 از 3000 نفر در ایالات متحده در مورد ترجیحات، آگاهی، اولویت ها و سایر نظرات آنها در مورد سیاست ها و مسائل فناوری های انرژی نظرسنجی کردند.

با در نظر گرفتن تنها پروژه‌های ساخت‌وساز آینده مورد نیاز برای جایگزینی نیروگاه‌ها در پایان عمرشان و برای برآورده کردن رشد پیش‌بینی‌شده مصرف انرژی، آنها تقریباً 2.4 میلیارد کیلووات ساعت ظرفیت تولید برق را تا سال 2050 بر اساس ترجیحات هر گروه نژادی و گروه‌های نژادی اختصاص دادند. جمعیت نژادی آینده کشور را پیش بینی کرد.

ترکیب انرژی حاصل شامل تقریباً 61 درصد برق مبتنی بر منابع تجدیدپذیر است در مقایسه با 42 درصد پیش‌بینی‌شده در ترکیب انرژی پیش‌بینی‌شده در سال 2050 بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌های فعلی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده.

از سوی دیگر، انرژی هسته‌ای بیش از نصف و تولید مبتنی بر زغال سنگ بیش از سه چهارم در طرح محققان در مقایسه با پیش‌بینی‌ها کاهش یافته است. گاز طبیعی در هر دو مورد مشابه است، که نشان می دهد مصرف کنندگان از نیاز عملی به تامین انرژی پایدار آگاه هستند.

چاپمن خاطرنشان می کند: «به نظر می رسد حمایت قوی برای تأکید بیشتر بر فناوری هایی وجود دارد که به دستیابی به اهداف انتشار و آب و هوا در هنگام برنامه ریزی سیستم انرژی آینده کمک می کند، همانطور که با تمایل شدید به دور شدن از فسیلی و هسته ای به سمت انرژی های تجدید پذیر نشان داده می شود».

اگرچه هر گروه نژادی منابع متفاوتی را در ترکیب انرژی آینده ترجیح می‌دهد، اما همه گروه‌ها نیاز به تامین انرژی پایدار، ترکیب گاز طبیعی را با اولویت‌شان برای انرژی‌های تجدیدپذیر، به رهبری خورشید و باد، تشخیص می‌دهند.

تفاوت در ترجیحات منطقه ای نیز ظاهر شد. به عنوان مثال، در امتداد سواحل غربی، اهمیت قابل توجهی برای مقابله با تغییرات آب و هوا و تحقق یک سیستم انرژی عادلانه وجود داشت. در آینده، چنین ورودی‌هایی می‌توانند برای شکل‌دهی طرح‌های انرژی مورد استفاده قرار گیرند که بر تقسیم‌بندی بین شبکه‌های برق در سراسر ایالات متحده تأثیر می‌گذارد.

محققان خاطرنشان می کنند که تخصیص طرح آنها برای تولید برق آبی و زمین گرمایی می تواند غیرواقعی باشد زیرا این پروژه ها چقدر طول می کشد تا برنامه ریزی و اجرا شوند. علاوه بر این، پاسخ دهندگان به طور مداوم اقتصاد سالم را به عنوان یکی از اولویت های خود ذکر کردند، بنابراین متعادل کردن هزینه ها و فرصت های شغلی نیز باید در طراحی سیستم انرژی در نظر گرفته شود.

چپمن می‌گوید: «علاوه بر ترجیحات مصرف‌کننده که به نظر می‌رسد از انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتر از برنامه‌های فعلی حمایت می‌کند، ما همچنین دریافتیم که ترجیحات با آگاهی مرتبط است، که به همین ترتیب به شدت با آموزش مرتبط است. بنابراین، آموزش انرژی احتمالا جنبه مهم دیگری برای دستیابی به اهداف کاهش کربن و تشویق طراحی سیستم انرژی مشارکتی خواهد بود.

این تحقیق در Energy Economics منتشر شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *