نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 اردیبهشت 1403 10:29 ب.ظ

مایکروسافت دریافته است که نسل Gen Z در حال تعریف مجدد انتخاب شرایط کار خود است.

18 ژوئن 2022 -اینگا کایر | فتوتک | گتی ایماژ

برای دهه‌ها نوع کار در مایکروسافت با تعریفی سنتی از کار اداری، ساعت‌های طولانی جلوی رایانه همراه بوده است، اما اکنون این غول شرکتی متوجه می‌شود که کارآفرینان Gen Z ایده‌های مربوط به شلوغی محل کار و ساعات کار ۹ تا ۵ در روز سنتی را مختل می‌کنند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان اخیر کالج  ها، الگوی شغلی را تغییر می‌دهند و به جای ورود به دنیای شرکت‌ها، کارآفرینی را دنبال می‌کنند.

تراویس والتر، معاون خرده‌فروشی در فروشگاه مایکروسافت، می‌گوید: «ما در طول همه‌گیری  تحولات دیجیتالی زیادی دیده‌ایم، که فکر می‌کنم واقعاً چیزی را که ما به‌عنوان کمی رونق در کارآفرینی می‌بینیم، پیش برده است». طبق داده‌های WP Engine و مرکز سینتیک نسلی، تقریباً دو سوم (62%) از Gen Z نشان داده‌اند که کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اند یا قصد دارند شروع کنند. در همین حال، بر اساس داده‌های دولتی، تنها در سال 2021، 5.4 میلیون آمریکایی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود درخواست دادند.

ایده سنتی «فرهنگ شلوغی» در طول سال‌ها تکامل یافته است، و در حالی که Gen Z کمی متفاوت از نسل هزاره‌ها به نظر می‌رسد، به این معنی نیست که آنها کار کمتری انجام می‌دهند. در عوض، این کارآفرینان کلاه های متعدد با برنامه کاری انعطاف پذیر، تعطیلات کاری و توجه بیشتر به وقت شخصی بر سر می گذارند. طبق نظرسنجی مایکروسافت که توسط Wakefield Research بر روی 1000 صاحب کسب و کار کوچک با کمتر از 25 کارمند انجام شده است، تقریباً نیمی از Gen Z، حدود 48 درصد، در مقایسه با 34 درصد از صاحبان مشاغل کوچک، مشکلات جانبی متعددی دارند. بسیاری از این مشاغل با افزایش بازاریابی رسانه های اجتماعی همپوشانی دارند. طبق داده های مایکروسافت، کارآفرینانی که از TikTok برای تجارت خود استفاده می کنند (48٪) تقریباً دو برابر بیشتر از کسانی که از TikTok برای تجارت خود استفاده نمی کنند (27٪) در معرض مشکلات جانبی هستند.

والتر گفت: «من فکر می‌کنم مهم است که به مردم اجازه دهیم آنطور که باید کار کنند، زیرا در این صورت می‌توانند بهترین کار خود را انجام دهند، همانطور که در مورد کارآفرینان و نسل  Z می‌بینیم.

داده های مایکروسافت نشان می دهد که 91 درصد از کارآفرینان Gen Z ساعات کاری غیر متعارف دارند. 81 درصد می گویند که در تعطیلات کار می کنند، در مقایسه با 62 درصد از صاحبان مشاغل به طور کلی.

بر اساس داده های بنیاد کافمن، این تغییر با نرخ کارآفرینان جدید که برای چندین سال در حال رشد بوده است، مرتبط است و سال 2020 بالاترین جهش را نشان می دهد. و پیامدهای بزرگی برای بازار کار دارد. گسکین گفت: «بیشتر مشاغل ایجاد شده در طول پنج سال گذشته توسط شرکت‌های کمتر از پنج سال ایجاد شده است.

Gen-Z همچنین بیشتر به سمت مسیر کارآفرینی متمایل است تا اینکه پس از کالج درگیر شرکت‌های آمریکایی شود، زیرا بسیاری آن را راهی برای تسریع بازنشستگی خود می‌دانند. طبق نظرسنجی مایکروسافت، حدود 61٪ از صاحبان مشاغل کوچک Gen Z معتقدند که می توانند سریعتر از زمانی که یک شغل شرکتی پیدا کرده بودند بازنشسته شوند، در مقایسه با 40٪ از همه صاحبان مشاغل کوچک که این دیدگاه را دارند. در میان جامعه گسترده‌تر کسب‌وکارهای کوچک، جمع‌آوری پس‌اندازهای بازنشستگی از طریق وسایل سرمایه‌گذاری از لحاظ تاریخی یک چالش بوده و بیشتر درآمد آنها مستقیماً در این تجارت سرمایه‌گذاری می‌شود، که دلیلی برای نگرانی در مورد امنیت مالی در میان کارآفرینان ایجاد کرده است.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *