نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:17 ب.ظ

انگیزه های اقتصادی برای استقرار سیستمهای جذب کربن و جداسازی در وایومینگ

12 جولای 2022 – توسط دانشگاه وایومینگ – چکیده گرافیکی

 اعتبار Environmental Science & Technology (2022). DOI:

محققان دانشگاه وایومینگ اخیراً مقاله تحلیل سیاستی را در یک مجله تحقیقاتی زیست محیطی منتشر کرده اند که نقش بالقوه انگیزه های اقتصادی و سیاستی را برای تسهیل استقرار جذب و ذخیره کربن (CCS) در ایالت بررسی می کند.

هایبو ژای، کرسی مهندسی، محیط زیست و منابع طبیعی روی و کریل کلین و دانشیار کالج مهندسی و علوم کاربردی UW، این مطالعه را رهبری کرد. این تحقیق با عنوان “پتانسیل سیاست محور برای استقرار جذب و ترسیب کربن در بخش انرژی غنی از فسیل” در مجله Environmental Science & Technology منتشر شد.

این مطالعه وایومینگ را به عنوان یک ایالت انرژی غنی از فسیل تجزیه و تحلیل می‌کند که به دنبال تولید برق استاندارد قابل اعتماد با کربن پایین تا سال 2030 است.

این مطالعه نشان می‌دهد که فناوری CCS می‌تواند برای کربن زدایی عمیق برخی از نیروگاه‌های موجود با سوخت فسیلی و ایجاد ظرفیت تولید قوی در یک شبکه برق کم کربن استفاده شود.

Zhai می‌گوید: «هدف اصلی این مطالعه ارزیابی قابلیت اقتصادی استقرار CCS در بخش برق ایالت وایومینگ برای برآورده کردن استانداردهای انرژی کم کربن در سطح ایالت است. ما می خواهیم نقش اعتبار مالیاتی فدرال برای کربن را در بهبود قابلیت مقاوم سازی ارزیابی کنیم.

ژای، دستیار پژوهشی فوق دکتری، عبدالله دیندی و دانشجوی دکترا، وانینگ وو، این تحلیل را در آزمایشگاه ژای برای انرژی کم کربن و پایداری محیطی انجام دادند. کیپ کدینگتون، مشاور ارشد SER و جادا گاروفالو، دانشمند تحقیقاتی مرکز تنظیم مقررات انرژی و تحلیل سیاست (CERPA) در این پروژه همکاری کردند.

کودینگتون می گوید: «این یک امتیاز برای CERPA بود که با دکتر ژای و تیم تحقیقاتی او در این تحلیل که شامل جنبه های کلیدی سیاست انرژی بود، همکاری کرد. CCS یک موضوع بسیار مهم برای ایالت وایومینگ است، و ما امیدواریم که این مقاله به پیشرفت فناوری در اینجا کمک کند.

در حالی که این مطالعه بر وایومینگ متمرکز است، تأثیرات گسترده‌تری برای سایر ایالت‌های غنی از فسیل خواهد داشت که امیدوارند از منابع موجود با برجسته کردن نقش مشترک قوانین فدرال و ایالتی مبتنی بر CCS در بهبود قابلیت مقاوم‌سازی در حین انتقال به انرژی با کربن کم یا صفر استفاده کنند.

ژای می‌افزاید: «یک شبکه برق با نفوذ زیاد انرژی‌های تجدیدپذیر متناوب به ظرفیت ثابت دیگری نیاز دارد تا توان الکتریکی قابل اعتماد، انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه باشد». “سطح معینی از سوخت‌های فسیلی کاهش‌یافته با CCS می‌تواند نقش مهمی در انتقال به بخش انرژی بدون کربن داشته باشد. سوخت‌های فسیلی کاهش‌یافته نباید در برنامه‌های اقدام اقلیمی به سمت انتشار خالص صفر، به‌ویژه در کشورهای غنی از فسیل حذف شوند..”

آزمایشگاه Zhai یک چشم انداز بلند مدت برای نقش فناوری و سیاست برای مقابله با چالش های پیچیده انرژی، محیطی و منابع طبیعی را ترویج می کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *