نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 9:15 ق.ظ

امدادگران با جت پک می توانند به جایی پرواز کنند که آمبولانس ها و هلیکوپترها نمی توانند بروند

9 ژوئیه 2022- رامبل / اسکرین شات رویترز

یک شرکت پیشگام تولید لباس جت در بریتانیا به امدادگران برای مأموریت های جستجو و نجات در منطقه دورافتاده لیک در شمال انگلیس، قدرت فوق العاده می دهد.

صنایع گرانش جت لباس را با خدمات آمبولانس هوایی بزرگ شمال (GNAAS) آزمایش کرده است.در اولین سفر دو سال پیش، ریچارد براونینگ، بنیانگذار و خلبان آزمایشی ارشد Gravity Industries، از پایین دره به سمت یک مکان شبیه سازی شده پرواز کرد که رسیدن به آن با پای پیاده حدود 25 دقیقه طول می کشد. لباس جت گراویتی توانست این فاصله را تنها در 90 ثانیه طی کند.

در ماه مه، جیمی والش تنها شش روز تمرین داشت تا اینکه خود را با جت ساخته شده با دستگاه چاپ سه بعدی  و در منطقه کوهستانی هلولین در هوای مه آلود که خلبانان هلیکوپتر را زمین گیر می کرد، پرواز کرد.با ده ها اورژانس بیمار هر ماه در دریاچه ها، اندی ماوسون، مدیر عملیات و یک امدادگر در GNAAS می تواند نیاز را ببیند.

“آنچه ما به طور قطع نمی دانستیم این است که چگونه این در عمل کار می کند. خوب، ما اکنون آن را دیده‌ایم و صادقانه بگویم که فوق‌العاده است.»

آزمایش‌های امسال پتانسیل عظیم استفاده از Jet Suits برای ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه را نشان داده‌اند.

براونینگ که چندین امدادگر را برای استفاده از جت پک آموزش داد، گفت: «هواپیمای ما بخشی حیاتی از واکنش اضطراری در این زمین باقی خواهد ماند. در برخی موارد، این امر می تواند جان آنها را نجات دهد.”

Gravity Jet Suit در حال حاضر در سومین نسخه خود قرار دارد و شامل دو توربین جت مینیاتوری در هر بازو و موتور پنجم است که در یک کوله پشتی قرار دارد. این دستگاه با قیمت 440000 دلار می تواند بیش از 300 پوند نیروی رانش را با 1050 اسب بخار ایجاد کند.

با تکمیل تست، Gravity Industries که در سال 2017 تاسیس شد، اکنون در حال بررسی مراحل بعدی برای همکاری با GNAAS است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *