نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 12:07 ق.ظ

تونسی ها ژنراتوری می سازند که آب آشامیدنی را از هوای رقیق تولید می کند

28 ژوئن 2022

یک استارت آپ فناوری محصولی را توسعه داده است که به آب آشامیدنی سالم اجازه می دهد از بخار موجود در هوا تصفیه شود.کومولوس محصولی را طراحی و تولید کرده است که قادر به تولید 20 تا 30 لیتر آب آشامیدنی سالم در روز است.این  دستگاه می تواند بخار آب موجود در هوا را تصفیه کند و آن را در سیستمی قرار دهد که هر گونه باکتری مضر را از بین ببرد.

آب آشامیدنی در یک مخزن کوچک جمع آوری می شود و سپس برای مصرف ایمن آماده می شود.

این شرکت معتقد است که دسترسی به آب آشامیدنی سالم نباید یک امر تجملی باشد و حق همه انسان های روی زمین است.ماشین‌های کومولوس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً مستقل باشند، به این معنا که در صورت عملکرد کامل می‌توانند به راحتی در سراسر جهان حمل و نقل، راه‌اندازی و نگهداری شوند.

سخنگوی کومولوس گفت: “فناوری کومولوس تکرار اثر شبنم و متراکم شدن آب از هوا است.” هوای مرطوب به داخل دستگاه کشیده می‌شود و از فیلتر ذرات عبور می‌کند و سپس فرآیند خنک‌سازی را طی می‌کند که باعث می‌شود قطرات آب در کلکتور ظاهر شود.هوای خشک  از دستگاه خارج می‌شود، در حالی که آب جمع‌آوری‌شده چندین بار فیلتر می‌شود تا از عدم وجود هرگونه ذره یا باکتری اطمینان حاصل شود و سپس  در مخزن آب ذخیره و در صورت نیاز برای استفاده آماده می‌شود.

این شرکت یک ماموریت مداوم برای دسترسی به آب آشامیدنی به کل جهان دارد و در حال برنامه ریزی برای توسعه بیشتر ایده ها برای جایگزینی سیستم های فعلی است.

یک سخنگو افزود: “هدف ما این است که برای همه منبع آب آشامیدنی پایدار و مستقل خود را فراهم کنیم .در حال حاضر، ما مکان‌هایی را هدف قرار می‌دهیم که مشکلات دسترسی دارند با راه‌حلی که آب شیرین را به دستشان می‌رساند. در آینده، هدف ما ارائه فناوری Kumulus به عنوان جایگزینی پایدارتر و اقتصادی تر برای راه حل های موجود در بازار است.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *