نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 1:07 ب.ظ

۱۲ روش اساسی برای بهبود ایمنی محل کار

نوشته مایا فولیس -08 سپتامبر 2021

اگرچه هر محل کار قطعاً الزامات خاص خود را دارد، برخی از کارهای اساسی وجود دارد که کارفرمایان می توانند برای تشویق فرهنگ ایمنی فعالانه در سازمان خود انجام دهند.

کووید واقعاً اهمیت سلامت و ایمنی محل کار را روشن کرده است. در حالی که برخی از کسب و کارها و سازمان ها ممکن است در حال حاضر درک قوی در مورد OHS داشته باشند، برخی دیگر ممکن است در آغاز سفر خود باشند.رفاه کارگران در محیط کار کلیدی است، نه تنها به دلایل ایمنی، بلکه به این دلیل که مطالعات متعدد نشان داده اند که بهبود سلامت و ایمنی می تواند تأثیر مثبتی بر بهره وری و سود داشته باشد.

و اگرچه هر محل کار قطعاً الزامات خاص خود را دارد، برخی از کارهای اساسی وجود دارد که کارفرمایان می توانند برای تشویق فرهنگ ایمنی فعال در سازمان خود انجام دهند.

1. یک آموزش کامل در مورد ایمنی محل کار ارائه دهید. کمک‌های اولیه، ایمنی آتش‌سوزی، ایمنی سایبری و غیره و همچنین آموزش‌های اولیه، در نظر بگیرید که یک کارمند برای ایمن‌تر شدن و آسایش هر چه بیشتر در محل کار به چه چیزهایی نیاز دارد. همه کارگران نیازی به آموزش گسترده در زمینه کمک های اولیه ندارند، اما درک اولیه خوب است. آموزش به محیط کار بستگی دارد – یک کارگر ساختمانی ممکن است نیاز به یادگیری در مورد حفاظت از ماشین داشته باشد در حالی که یک کارگر اداری به احتمال زیاد این کار را نمی کند. در مقابل، کارگران در بخش هایی مانند امور مالی یا بانکی می توانند از آموزش امنیت سایبری بهره مند شوند. در مورد نوع درست آموزش کوتاهی نکنید.

2. آموزش کارکنان جدید در مورد سیاست های ایمنی محل کار شرکت. هر محل کار، جهان کوچک خودش است، و در حالی که برخی از سیاست ها جهانی هستند (اگرچه الزامات واقعی ممکن است در هر کشور متفاوت باشد)، کارکنان جدید باید در مورد نحوه عملکرد کارها در محیط خاص خود آموزش ببینند. این نه تنها برای رفاه کارکنان ضروری است، بلکه می تواند از ارتباطات نادرست بالقوه فاجعه آمیز نیز جلوگیری کند.

3. اطلاعات ایمنی را در دسترس کارکنان قرار دهید. تهیه فهرستی از اطلاعات مربوط به ایمنی عالی است، اما اگر کارکنان به آن دسترسی نداشته باشند، فایده چندانی ندارد. اطلاعات را تا حد امکان شفاف و در دسترس کارمندان قرار دهید. اگر در یک محیط چند زبانه کار می کنید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات به زبان(های) مورد صحبت کارگران در دسترس است (و در صورت امکان، برای کارمندان دارای اختلال بینایی، اطلاعات باید به خط بریل یا به صورت ضبط صوتی نیز موجود باشد).

4. محیط محل کار را بازرسی کنید. بازرسی های منظم بخشی ضروری از ایمنی محل کار است. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محل کار به خوبی اجرا می شود و به مشخص کردن زمینه های بهبود کمک می کند. محل کار دائماً در حال تغییر است و بازرسی ها روشی فعال برای پیگیری تغییراتی است که باید ایجاد شود.

5. بررسی حوادث برای جلوگیری از حوادث آینده. همانند نکته قبل، بررسی حوادث و همچنین موارد نزدیک به اشتباه به جلوگیری از حوادث بعدی کمک می کند. از خطرات موجود در محل کار برای کاهش یا حذف خطرات احتمالی آگاه باشید.

6. محل کار را تمیز نگه دارید. همانطور که در طول کووید دیدیم، تمیزی محل کار یک امر ضروری است. رعایت بهداشت مطلوب برای سلامت کارگران ضروری است. مطمئناً در محیط هایی مانند مهمان پذیر یا مراقبت های بهداشتی برای رفاه مشتری/بیمار نیز ضروری است.

7. برچسب ها و علائم را ارسال کنید. در همین راستا، تمیز نگه داشتن محل کار معمولا مستلزم استفاده از حداقل یک یا دو محصول شیمیایی است. برای هر یک از این محصولات، یک برگه اطلاعات ایمنی باید نگه داشته شود و برای مشاوره به راحتی در دسترس باشد. اگر به موضوع در دسترس قرار دادن اطلاعات ایمنی برای کارکنان بازگردیم، علائم نیز باید برای همه کارکنان واضح، قابل مشاهده و قابل درک باشد.

8. استراحت های کششی را تشویق کنید. اکنون می دانیم که ارگونومی خوب برای رفاه کارگران چقدر مهم است. کارگران اغلب بیش از حد می‌نشینند، بیش از حد می‌ایستند یا درگیر فعالیت‌هایی (مانند کارهای تکراری) هستند که می‌تواند در درازمدت تأثیر منفی بر سلامت آنها بگذارد. یکی از کارهای بسیار اساسی که کارفرمایان می توانند برای کمک به آن انجام دهند این است که کارگران را تشویق به انجام حرکات کششی در طول روز برای جلوگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی بالقوه (MSDs) کنند.

9. با پزشکان حرفه ای کار کنید. دانستن اینکه در مورد سلامت و ایمنی کارمندان از کجا باید شروع کرد دشوار است، خوشبختانه تعدادی متخصص و مشاور وجود دارند که می توانند به شما در درک اصول اولیه کمک کنند.

10. به رفتار ایمن پاداش دهید. کارفرمایان می‌توانند هر تعداد ابتکار را که می‌خواهند اجرا کنند، اما – تا حدی – این به کارمندان بستگی دارد که آنها را به اجرا بگذارند. تقویت مثبت یک راه عالی برای تشویق کارگران به رعایت شیوه های بهینه بهداشت و ایمنی است.

11. جلسات منظمی در مورد ایمنی محل کار داشته باشید. ارتباطات کلیدی است – این چیزی است که هر متخصص بهداشت و ایمنی کلید آن است. حفظ خط باز بین رهبری و کارمندان به آنها این امکان را می دهد که بدانند برای شما اهمیت قائل هستید، به آنها کمک می کند تا در جریان هر گونه تغییری قرار بگیرند و به کارگران یک انجمن می دهد تا نگرانی های خود را به اشتراک بگذارند.

12. ابزار و وسایل مناسب داشته باشید. البته داشتن تجهیزات مناسب کلیدی است. برای مثال، با بازگشت به موضوع ارگونومی، مواردی مانند صفحه کلید بهینه شده یا صندلی های میز می توانند وضعیت بدنی و بهداشت کلی را برای کارکنان اداری بهبود بخشد. به طور مشابه، برای فعالیت‌های خطرناک‌تر مانند کار در ارتفاع، داشتن تجهیزات مناسب کاملاً بین زندگی یا مرگ (یا آسیب جدی) تفاوت ایجاد می‌کند.

https://www.thesafetymag.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *