نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:01 ق.ظ

چه زمانی کارآفرینان فناوری باید نمونه های اولیه محصول خود را ارایه نمایند؟

27 ژوئن 2022 -توسط دانشکده بازرگانی کپنهاگ -اعتبار: Shutterstock

کسب به موقع منابع مالی برای سرمایه گذاری های جدید ضروری است. با این حال، سرمایه‌گذاری‌های فناوری اغلب از نگرانی‌هایی در مورد دوام خود رنج می‌برند و در نتیجه برای به دست آوردن بودجه خارجی تلاش می‌کنند. توسعه و نشان دادن نمونه اولیه محصول مکانیزمی است که می تواند به این سرمایه گذاری ها کمک کند تا امکان سنجی فناوری را نشان دهند و منابع مورد نیاز خود را افزایش دهند.

با این حال، طبق تحقیقات جدید دانشکده بازرگانی کپنهاگ، نمونه‌های اولیه ممکن است به طور کلی برای کسب منابع مفید نباشند، و اثربخشی آنها به پایداری محصول نهایی آنها بستگی دارد، که درجه‌ای است که نمونه اولیه به طور دقیق ظاهر و احساس و همچنین عملکرد آن را نشان می‌دهد..

محققان نشان می‌دهند که پایداری نمونه اولیه متوسط ​​یا محدود در هنگام تلاش برای جمع‌آوری سرمایه از طریق منابع مالی غیرسنتی مانند تأمین مالی جمعی آنلاین، مؤثرتر است. استادیار مایکل وسل، بخش دیجیتالی سازی، دانشکده بازرگانی کپنهاگ، می گوید: «تحقیق ما بینش های عملی را برای کارآفرینان در رابطه با سطوح بهینه پایداری نمونه اولیه در هنگام تلاش برای دریافت سرمایه از تأمین مالی جمعی آنلاین ارائه می دهد.

یافته‌های منتشر شده در Journal for Business Venturing می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا تشخیص دهند در چه مرحله‌ای از فرآیند توسعه محصول، باید سعی کنند منابع خارجی را برای دستیابی به بهترین نتیجه به دست آورند.

آیا بیشتر همیشه بهتر است؟

محققان پیشنهاد می کنند که اگر کارآفرینان در سطح کافی از پایداری نمونه اولیه اشتباه کنند، این اشکالات مشخصی دارد. اگر پایداری نمونه اولیه کمتر از سطح بهینه باقی بماند، ممکن است سرمایه‌گذاران آینده نگر در مورد دوام این سرمایه‌گذاری تردید کنند. مایکل وسل، دانشیار، می گوید: «توسعه و ارائه نمونه اولیه با پایداری فراتر از سطح بهینه، با هزینه ها و تلاش های اضافی توسعه قابل توجهی همراه خواهد بود که ممکن است بیهوده باشد.

کار قبلی روی دستیابی به منابع کارآفرینی مدتهاست که نقش کلیدی نمونه های اولیه را تصدیق کرده است. با این حال، در حالی که اتفاق نظر وجود دارد که نمونه‌های اولیه تأثیر مثبتی بر کسب منابع مخاطره‌آمیز دارند، درک فعلی از نقش نمونه‌های اولیه با این فرض پیش‌بینی می‌شود که «همیشه بیشتر، بهتر است».

“نمونه اولیه کاملا توسعه یافته که شباهت زیادی به محصول نهایی دارد، مکانیزم برتر در مقایسه با نمونه اولیه با پایداری پایین‌تر در نظر گرفته می‌شود. در مطالعه ما، این فرض را به چالش می‌کشیم و این ایده را توسعه می‌دهیم که پایداری نمونه اولیه متوسط ​​و نه بالا است. وسل می افزاید: در جلب حمایت از طریق تأمین مالی آنلاین مؤثرتر است.

محققان سه مطالعه تجربی انجام دادند. این به آنها اجازه داد تا تأثیر علّی سطوح مختلف پایداری نمونه اولیه را بررسی کنند و نگرانی‌های درون‌زایی را که معمولاً با مطالعات مبتنی بر داده‌های مشاهده‌ای همراه است، دور بزنند.

این یافته‌ها همچنین نشان می‌دهد که فناوری‌های دیجیتال نه تنها ممکن است فعالیت کارآفرینی را فعال کنند، بلکه آنها را محدود می‌کنند، و تأکید می‌کنند که در حالی که پلت‌فرم‌های دیجیتال اشکال جدیدی از فعالیت کارآفرینی را امکان‌پذیر می‌کنند و موانع ورود را کاهش می‌دهند، ممکن است منجر به گلوگاه ‌ها و ترتیبات کاری متزلزل شوند. کارآفرینان وسل نتیجه می گیرد: “تحقیق ما بر ارائه بینش های جدید در مورد پیامدهای مثبت و منفی فناوری های دیجیتال برای کارآفرینی متمرکز است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *