نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:51 ق.ظ

کنترل از راه دور کارخانه هوشمند بین کره و فنلاند توسط اینترنت اشیا

10 ژوئن 2022توسط شورای ملی تحقیقات علم و فناوری کره -یکی از محققان ETRI در حال کنترل یک ربات متحرک با استفاده از فناوری 5G در کارخانه هوشمند است. اعتبار: پژوهشکده الکترونیک و مخابرات (ETRI)

یک تیم تحقیقاتی از ETRI فناوری را نشان داده است که می تواند از راه دور یک کارخانه را به طور همزمان از داخل و خارج با استفاده از فناوری 5G که از طریق تحقیقات مشترک بین المللی و یک شبکه سیمی بین قاره ای توسعه یافته است، کنترل کند.

موسسه تحقیقات الکترونیک و ارتباطات از راه دور (ETRI) اعلام کرد که موفق شده است سرویس صنعتی اینترنت اشیاء را به نمایش بگذارد که امکانات و ربات های کارخانه هوشمند را به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور کنترل و نظارت می کند.

هسته اصلی نشان دادن موفقیت آمیز این فناوری، فناوری ارتباطی با تاخیر بسیار کم است. تاخیر ارتباطی بین مسافت بیش از 10000 کیلومتر کمتر از 0.3 ثانیه است. نشان داده شده است که امکانات کارخانه در Gyeongsan، Gyeongsangbuk-do را می توان در زمان واقعی به طور یکپارچه از دانشگاه Oulu در فنلاند کنترل کرد.

کارخانه هوشمند به کارخانه ای اطلاق می شود که با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در کل فرآیند تولید، بهره وری را افزایش می دهد و نرخ  ضایعات را برای افزایش رقابت صنعتی کاهش می دهد. هسته در حال کنترل فرآیندهای مختلف از راه دور در حالی که وظایف را با استفاده از ربات ها خودکار می کند.

برای جلوگیری از آسیب ناشی از خطاهای ارتباطی، تاخیر ارتباط و از دست دادن داده ها باید به حداقل برسد، اگرچه سرعت انتقال داده نیز مهم است. هر چه فاصله ارتباطی بیشتر باشد و شبکه ارتباطی پیچیده تر باشد، تاخیر و از دست دادن اطلاعات بیشتر می شود. در این مورد، فناوری ارتباطی با تاخیر کم و قابلیت اطمینان بالا مورد نیاز است.

بر اساس این فناوری، ETRI کارخانه هوشمند موسسه فناوری صنعتی کره واقع در Hayang-eup، Gyeongsan-si، Gyeongsangbuk-do را با استفاده از شبکه آزمایش 5G دانشگاه Oulu در فنلاند و آزمایش داخلی بهKOREN2 متصل کرده است..

این نمایش خدمات متنوع سازی تولید از راه دور جدید را معرفی کرد که یک کارخانه را در داخل و خارج از کشور به طور مستقل کنترل می کند. این اولین تلاش در جهان برای افزایش دامنه خدمات و در دسترس بودن کارخانه های هوشمند است.

مرکز کنترل ETRI عملکرد سیستم اجرای ساخت از راه دور و سفارش آن، کنترل تسهیلات همزمان و سرویس نظارت بر وضعیت را از طریق کنترل کنترل از راه دور کنترل و کنترل داده ها معرفی کرد.

مرکز کنترل Oulu کنترل از راه دور و نظارت بر وضعیت ربات های کنترل فرآیند تولید از راه دور با استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی؛ و نظارت بر فرآیند تولید از راه دور از طریق جمع آوری داده های حسگر بی سیم بر اساس اینترنت اشیا  تولید کننده موبایل را نشان داد..

آزمایش‌ها موفق به نمایش خدمات کنترل از راه دور و نظارت بر زمان واقعی تاخیر دو طرفه کمتر از 0.01 ثانیه در کره و کمتر از 0.3 ثانیه در فنلاند شدند.

با این نمایش، انتظار می‌رود اشتراک و همکاری بین کشورها در زمینه‌های تولید و تولید تقویت شود و در عین حال امکان خدمات تولید هوشمند از راه دور بر اساس کیفیت ارتباطات پایدار افزایش یابد.از آنجایی که امکان استفاده مؤثر از تجهیزات غیرفعال در هر صنعت از طریق کنترل از راه دور وجود دارد، انتظار می رود این امر در مدیریت منابع جهانی و رقابت صنعتی SME شتاب بیشتری به دست آورد.

ایل‌گیو کیم، رئیس بخش تحقیقات ارتباطات سیار ETRI، گفت: «از آنجایی که امکان کنترل از راه دور کارخانه‌های هوشمند حتی از خارج از کشور و همچنین در کره فراهم شد، اکنون می‌توانیم تقاضای غیر حضوری را برآورده کنیم. فعالیت‌های صنعت ناشی از همه‌گیری COVID-19. بنابراین، انتظار می‌رود صنایع راکد احیا شود.»

در آینده، تیم تحقیقاتی قصد دارد تحقیقات بعدی را برای اطمینان از اتصال و تحرک و اجرای خدمات فرافضایی انجام دهد. همچنین قصد دارد از طریق همکاری مستمر با برنامه شاخص 6G که توسط دانشگاه اولو انجام می شود، روی طراحی کارخانه های آینده مجهز به 6G کار کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *