نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 5:10 ق.ظ

دوقلوهای دیجیتال کجا بیشترین ارزش را دارند؟

30 ژانویه 2023 -کیتی لندی

فناوری‌های پیشرفته در تولید زیاد شده‌اند و کارخانه‌های امروزی در مقایسه با یک دهه پیش تقریباً غیرقابل تشخیص هستند. همانطور که تولیدکنندگان به سفر دیجیتال خود ادامه می دهند، آنها به طور فزاینده ای از عملیات و شبیه سازی های زنجیره تامین برای اطلاع رسانی برنامه ریزی فعلی و آینده خود استفاده می کنند.

روزهایی که ماشین‌های متصل و شبکه‌های داده سریع‌تر و قوی‌تر، دوقلوهای دیجیتال و شبیه‌سازی‌ها ابزارهای خوبی بودند، گذشته است. تحقیقات نوامبر 2022 از شورای رهبری تولید نشان داد که 58 درصد از تولیدکنندگان یا در حال حاضر شبکه‌های دیجیتالی گسترده‌ای از کف کارخانه دارند یا ظرف دو سال آینده خواهند داشت.

تولیدکنندگانی که می‌خواهند در این آینده دیجیتالی روزافزون برتری داشته باشند، می‌توانند نقشه راه کارخانه‌ای دیجیتالی را برای کمک به تیم‌های رهبری برای درک بهتر عملیات فعلی، شناسایی مناطق برای بهبود و ایجاد انعطاف‌پذیری و چابکی لازم برای پاسخ به تغییرات مخرب ایجاد کنند.

استفاده موثر از فناوری‌های پیشرفته مانند دوقلوهای دیجیتال، هوش مصنوعی (AI) و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) قابلیتی برای توسعه و پیاده‌سازی یک شبه نیست، بلکه سفری است که ممکن است با شبیه‌سازی برای درک بهتر عملیات و زنجیره‌های تأمین آغاز شود.

Headwinds برای حرکت

زنجیره‌های تامین به طور فزاینده‌ای پیچیده‌تر می‌شوند و شرکت‌های با عملکرد برتر از داده‌ها و ابزارهای دیجیتالی برای کسب تسلط بر بازار استفاده می‌کنند. بر اساس تحقیقات بازار متفقین، انتظار می‌رود که بازار جهانی تولید دیجیتال در سال 2030 به 1.37 تریلیون دلار برسد که از 276.5 میلیارد دلار در سال 2020 بیشتر است.

اگرچه دیجیتالی شدن تولیدکنندگان بازار متوسط ممکن است متفاوت از رقبای سطح بالای خود به نظر برسد، اما این شرکت ها به طور فزاینده ای به توانایی رویکرد سیستماتیک به عملیات برای مقابله با افزایش هزینه ها و نوسانات هزینه، بهبود دسترسی و یکپارچگی اطلاعات، مقابله با دردسرهای فزاینده نیاز دارند. و محدودیت های ظرفیت را مدیریت کند.

در حالی که مسائل خاص در این زمینه ها ممکن است از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد، این بادهای مخالف در سراسر صنعت رایج هستند. در اینجا به برخی از چالش های خاص در هر حوزه نگاهی می اندازیم:

افزایش هزینه ها و نوسانات هزینه

  • اختلالات زنجیره تامین و افزایش هزینه های حمل و نقل و مواد، شرکت ها را مجبور به پرداخت بیشتر می کند. تلاش برای کاهش اختلال در مشتریان نیز ممکن است منجر به هزینه های برنامه ریزی نشده شود.
  • کسب و کارها همچنان از افزایش حقوق، اضافه کاری و نیروی کار موقت برای غلبه بر کمبود نیروی کار و حفظ سطح تولید استفاده می کنند.
  • با وجود بهبود در پویایی زنجیره تامین، انتظار نمی رود شرایط “عادی” در کوتاه مدت بازگردد و تولیدکنندگان باید برای اختلالات و تنگناهای آینده آماده شوند.

بهبود دسترسی و یکپارچگی اطلاعات

  • با افزایش حجم داده‌های موجود برای شرکت‌ها، اگر تولیدکنندگان تیم‌ها و فناوری‌هایی برای تجزیه و تحلیل آن اطلاعات نداشته باشند، درک ظرفیت عملیاتی می‌تواند به طور تصاعدی دشوارتر شود.
  • به طور مشابه، سازمان‌ها ممکن است تعیین بهترین روش استفاده از داده‌ها برای هدایت تصمیم‌گیری در تیم‌های مختلف را چالش برانگیز بدانند.
  • شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که امنیت سایبری مناسب و پروتکل‌های دیگر امنیت داده‌ها را برای محافظت از اطلاعات خود دارند، زیرا عملیات‌ها بیش از پیش داده محور می‌شوند.

درد رو به رشد

  • محدودیت های منابع و فناوری می تواند دسترسی به بینش به موقع و دقیق را محدود کند.
  • داده های هزینه های راکد، فرآیندهای تاریخی و محدودیت های سیستم ممکن است بر تصمیم گیری موثر تأثیر بگذارد.
  • رشد سریع و پیچیدگی سبد محصولات ممکن است بینش سودآوری را محدود کند.

محدودیت های ظرفیت

  • تقاضای مشتری در بالاترین حد خود همراه با افزایش سریع قیمت ها همچنان یک معما را ایجاد می کند.
  • تنوع تقاضا می تواند شرکت ها را ملزم کند که به سرعت چرخش کنند و تولید و توزیع خود را مطابق با نیاز مشتری تطبیق دهند.
  • محدودیت‌های ظرفیت توزیع و تولید ممکن است پیامدهای کار داشته باشد که مستلزم تغییر در سطوح یا استراتژی‌های نیروی کار باشد.

وارد شبیه سازی شوید

شبیه‌سازی‌هایی که توسط دوقلوهای دیجیتال طراحی شده‌اند – اساساً کپی مجازی محصولات، ماشین‌ها، شبکه‌ها و/یا کارخانه‌های موجود- تنها ابزاری هستند که سازندگان را قادر می‌سازد تا سناریوهای مختلف را مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل کنند و به آنها کمک می‌کند تا چالش‌های ذکر شده در بالا را طی کنند. آنها می توانند با درک نتایج احتمالی سناریوها قبل از اعمال تغییرات در سراسر کسب و کار، به سازمان ها کمک کنند تا کارایی را بهبود بخشند و هزینه ها را کاهش دهند.

تولیدکنندگان می توانند از شبیه سازی ها به عنوان بخشی از نقشه راه دیجیتالی خود استفاده کنند تا تصمیم گیری استراتژیک را تغییر دهند. استفاده از چنین مدل‌هایی انعطاف‌پذیر است و به راحتی با فرصت‌های استراتژیک جدید سازگار است و می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا مشکلات تولید را حل کنند. مانند:

  • بهبود تولید کلی: اجرای سناریوها با ورودی‌های مختلف (از نظر قیمت، مواد، سطح عرضه و سطح تقاضا) می‌تواند درک واضح‌تری از سطوح خروجی ارائه دهد.
  • درک تأثیرات تغییر فرآیند: به‌روزرسانی فرآیند تولید ممکن است عواقب پیش‌بینی‌نشده‌ای از نظر تحقق تولید، ضایعات و نیروی کار داشته باشد. شبیه‌سازی‌ها می‌توانند به تیم‌ها کمک کنند تا قبل از اجرای گسترده تغییرات فرآیند جدید، این تأثیرات را درک کنند.
  • همراستایی ظرفیت با تقاضا: ارزیابی ظرفیت فعلی و آینده می تواند به شناسایی تنگناهای فرآیند و بهبود دستیابی به تقاضای مشتری کمک کند.دستیابی به اهداف رشد: اولویت بندی سرمایه گذاری های سرمایه ای می تواند به جلوگیری از هزینه های غیرضروری و بهبود توانایی سازمان برای دستیابی به اهداف رشد کمک کند.
  • کاهش هزینه ها: شناسایی هزینه های سربار و خدمات مشترک می تواند حاشیه ها و سودآوری را بهبود بخشد.

نقشه راه دیجیتال دوقلوها

استفاده از دوقلوهای دیجیتال ممکن است یک هدف مهم برای تولیدکنندگانی باشد که در حال حاضر چنین مدل‌های شبیه‌سازی را ندارند، اما برای تیم‌ها می‌تواند ترسناک باشد که بفهمند از کجا باید این فناوری را شروع کنند.

این مراحل می تواند به شرکت ها کمک کند تا نقشه راه دیجیتالی دوقلوها را شکل دهند:

1. ارزیابی IT و سیستم های عملیاتی اساسی: تولیدکنندگان باید فناوری اطلاعات و سیستم های عامل فعلی خود را برای تعیین ارتقای فناوری لازم بازبینی کنند. این زمینه بسیار مهمی است که شبیه سازی های پیشرفته تری را امکان پذیر می کند.

2. اطمینان از وجود پروتکل‌های داده‌ای مناسب: برای اینکه شبیه‌سازی‌ها تا حد امکان دقیق باشند، سازمان‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سایر فناوری‌ها داده‌های سازمانی را به‌طور مؤثر مورد استفاده و تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند. کیفیت ورودی ها تاثیر بسزایی بر کیفیت خروجی ها خواهد داشت.

3. درک نیازهای نیروی کار: شرکت ها باید مجموعه مهارت های دیجیتالی نیروی کار خود را ارزیابی کنند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان مهارت های فنی لازم برای ارتباط با این فناوری های پیشرفته (کارگران “یقه جدید”) را دارند. همچنین آموزش/ ارتقاء مهارت کارکنان موجود در مورد فن آوری های جدید که سازمان اتخاذ می کند بسیار مهم خواهد بود.

شبیه‌سازی‌های دیجیتال دوقلوی می‌توانند پتانسیل بهینه‌سازی به دام افتاده را آزاد کنند و شفافیت را بهبود بخشند و در نهایت به برنامه‌ریزی استراتژیک، تصمیم‌گیری و تعالی عملیاتی کلی سازمان منتفع شوند.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *