نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 5:25 ب.ظ

شرکت نروژی از یک کشتی مفهومی با راکتور نمک مذاب توریم رونمایی کرد

آمیا پالجا- 04 مه 2022- ثور و اکسپدیشن در حین عملیات شارژ اولشتاین، با SIF سفر می کنند

شرکت نروژی راه حل های دریایی Ulstein، از یک کشتی مفهومی جدید پرده برداری کرده است که پتانسیل ارائه کشتی های مسافرتی با انتشار صفر و سایر کاربردهای صنعت اقیانوسی را دارد.

برای بیش از یک قرن، اولشتاین در طراحی و ساخت کشتی‌ها و ارائه راه‌حل‌های دریایی پایدار مشارکت داشته است. صنعت دریانوردی در تلاش خود برای برق‌رسانی به حمل‌ونقل بر روی آب‌ها به یک بازسازی اساسی خیره شده است و Ulstein ممکن است راه حلی داشته باشد، یک راکتور نمک مذاب (MSR) که می‌تواند این دیدگاه را ارائه دهد.

راکتور نمک مذاب چگونه کار می کند؟

یک MSR از یک فلز طبیعی با رادیواکتیویته کم برای تولید برق استفاده می کند. معمولاً توریم در نمک مذاب حل می‌شود و واکنش زنجیره‌ای که حاصل می‌شود نمک را گرم می‌کند تا بخار تولید شود و سپس برای به حرکت درآوردن توربین‌ها و تولید الکتریسیته بدون گازهای گلخانه‌ای استفاده می‌شود.

MSR ها پتانسیل بسیار زیادی برای فعال کردن حمل و نقل پاک دارند. عدم اطمینان زیادی در مورد سوخت های آینده وجود دارد، اما در اینجا ما منبع انرژی فراوانی داریم که با رویکرد صحیح، می تواند ایمن، بسیار کارآمدتر، ارزان تر و با ردپای زیست محیطی کمتر از آن باشد. یان امبلمسوگ، کارشناس در زمینه توریم و تولید انرژی هسته ای و استاد دانشگاه علم و فناوری نروژ در بیانیه مطبوعاتی گفت: هر جایگزینی موجود است.

در حالی که MSRها برای تولید برق در خشکی استفاده شده‌اند، قبلاً در دریا مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، و Ulstein یک کشتی مفهومی به نام Thor طراحی کرده است تا به عنوان طرحی برای خودکفایی کشتی‌های الکتریکی آینده عمل کند.

ثور چه کاری می تواند انجام دهد؟

ثور برای ماموریت های نجات خود به پدهای هلیکوپتر، وسایل نقلیه سطحی خودمختار، هواپیماهای بدون سرنشین هوابرد، جرثقیل ها، قایق های کار، بوم های نجات و تجهیزات آتش نشانی مجهز خواهد شد. برای انجام وظایف تحقیقاتی خود، به فضاهای آزمایشگاهی و همچنین سالن سخنرانی مجهز خواهد شد.

با این حال، تمرکز این کشتی، نقش تکمیلی آن خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود که کشتی‌های اکسپدیشن نه تنها در مناطق دورافتاده، بلکه در مناطقی که از نظر زیست‌محیطی شکننده هستند، نیرو ببخشد.

اولشتاین ادعا می کند که ظرفیت شارژ ثور به گونه ای افزایش یافته است که نیازهای حداکثر چهار سفر دریایی را به طور همزمان برآورده کند، در حالی که برای نیازهای برق خود نیز خودکفا است.

برای اهداف نمایشی، Ulstein همچنین یک کشتی اکسپدیشن کلاس یخی به نام SIF توسعه داده است که با باتری های نسل بعدی تغذیه می شود. این کشتی اکسپدیشن به طول 328 فوت (100 متر) ظرفیت 160 عضو، 80 خدمه و 80 مسافر و قابلیت زیرپا گذاشتن آب های قطب شمال و قطب جنوب را دارد.

مفهوم Thor اخیرا در Seatrade Miami ارائه شده است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *