نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 تیر 1403 5:44 ق.ظ

یک کوادکوپتر جدید بر اساس مدل هلیکوپتر 530 ساله داوینچی ساخته شده است

آمیا پالجا- 01 فوریه 2022 – آستین پریت / دانشگاه مریلند

آستین پریت، دانشجوی مهندسی هوافضا از دانشگاه مریلند، نزدیک به دو سال را صرف تکمیل طراحی هلیکوپتری کرد که حدود 500 سال پیش طراحی شده بود. پریت به مواد مدرن دسترسی داشت و کاری را انجام داد که لئوناردو داوینچی قادر به مدیریت آن نبود، و مفهوم هلیکوپتر خود را به واقعیت تبدیل کرد.

بر کسی پوشیده نیست که طرح های داوینچی شامل شماتیک هایی از چیزی است که احتمالاً اولین دید از یک وسیله نقلیه هوایی بود که می توانست برخاست و فرود عمودی را انجام دهد. این احتمال وجود دارد که داوینچی به دلیل موادی که در اختیار داشت مانند چوب و چرم که برای پرواز بسیار متراکم بودند، هرگز نتوانست نمونه اولیه را به کار بیاندازد. اما در سال 2019، دانشجویان دانشگاه مریلند آزمایش کردند که آیا این مفهوم واقعاً از پرواز پشتیبانی می کند یا خیر. هنگامی که آنها متوجه شدند که این اتفاق افتاده است، یکی از اعضای تیم، پریت زمان بیشتری را صرف تکمیل نمونه اولیه کرد تا Crimson Spin، یک کوادکوپتر که از طریق ملخ‌های مارپیچ مانند کار می‌کند، ارائه کند.

همانطور که Gizmodo توضیح می دهد، طرح داوینچی شامل یک پیچ هوایی بود که هوا را به سمت پایین فشار می داد تا نیروی بالابر برای پرواز ایجاد شود. پریت در طراحی کوادکوپتر خود به روش های پیشرانه داوینچی تکیه نکرد، بلکه از موتورهای مدرن به جای آن استفاده کرد و مشکل ناوبری را حل کرد. تغییرات سرعت اندک در سرعت پروانه به کج شدن در جهت دلخواه مانند پهپادهای امروزی کمک می کند. پریت در سمپوزیوم پرواز عمودی سالانه اخیراً در سن خوزه، کالیفرنیا، اسپین زرشکی را در پرواز نشان داد.

علاوه بر دانش در مورد کوادکوپترها، پریت ابزارهای مدرن دیگری مانند شبیه سازها را نیز در اختیار داشت که نشان می داد چگونه پیچ های هوایی کار می کنند و چگونه گرداب هایی که توسط این پیچ ها ایجاد می شود، به صورت مارپیچی به سمت پایین کل ساختار می روند و در عین حال نیروی رانش به سمت بالا را ایجاد می کنند. پریت همچنین دریافت که این پیچ‌های هوایی در مقایسه با ملخ‌های استاندارد، کاهش کمتری ایجاد می‌کنند، به این معنی که وقتی در مناطق دورافتاده استفاده می‌شوند، گرد و غبار و مواد دمنده کمتری تولید می‌کنند و همچنین نویز کمتری دارند، یک ویژگی مفید برای استفاده در محیط‌های شهری.

با این حال، بعید است به این زودی با یک شرکت هواپیمای بدون سرنشین پیچ‌دار مواجه شوید که بسته‌هایی را به آستان شما می‌ریزد. او به Gizmodo گفت که Prete دیگر روی این پهپاد یا مفهومی کار نخواهد کرد و اکنون برای تحقیق بیشتر در مورد عملکرد، عملکرد و قابلیت اطمینان طراحی بازگشته است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *