نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 10:25 ق.ظ

یک ضبط کننده، مجموعه صوتی با ارزش از دنیای وحش را به صورت رایگان منتشر می کند

اندی کوربلی -23 فوریه 2022 -مارتین استوارت/صدای طبیعت فرانک مک کنا

یکی از پرکارترین ضبط‌کننده‌های صدای حیات وحش جهان، با نزدیک شدن به پایان عمرش، مجموعه بزرگی از با ارزش‌ترین ضبط‌های خود را از مکان‌های وحشی منتشر کرده است تا به‌طور رایگان در Soundcloud گوش کند.

مارتین استوارت نزدیک به 100000 قطعه، متشکل از 30000 ساعت مطالب، در 40 کشور جهان را به ثبت رسانده است که در 150 فیلم و چندین مستند طبیعت استفاده شده است. برخی از این صداها شامل صداهایی هستند که حداقل در حال حاضر دیگر شنیده نمی شوند، زیرا متعلق به حیوانات منقرض شده یا زیستگاه های آشفته هستند.

این پروژه که Martyn Stewart’s Listening Planet نام دارد از طریق Apple Music’s Platoon Records منتشر شد و قرار است مردم را تشویق کند تا از بخش ظریف تری از دنیای طبیعی -بخش شنوایی – قدردانی کنند و همچنین تلاش کنند و از آن محافظت کنند.

سال‌ها مردانی مانند دیوید آتنبرو و استیو اروین از طریق برنامه‌های تلویزیونی خود تصاویری از نزدیک و شخصی از حیات وحش و مناظر شگفت‌انگیز را به اتاق نشیمن ما آوردند.

با افزایش برنامه‌های مدیتیشن، پخش‌های 24 ساعته یوتیوب از سواحل شنی یا جنگل‌های پر جنب و جوش – و تحقیقات پزشکی مربوطه که نشان می‌دهد چنین صداهایی برای ما بسیار مفید است – بیشتر مردم نمی‌دانند که احتمالا قبلاً به سهم ظریف استوارت در تمدن گوش داده‌اند.

برنی کراوز، بوم شناس صدا و دوست استوارت، به کورین وتزل که برای اسمیتسونیان می نویسد، گفت: «مارتین یکی از معدود رکوردداران کلیدی است که به تنظیم پروتکل ها و استانداردهای دیگری کمک کرد که به اثر اعتبار و جایگاه در دنیای صدا می بخشید. . تعداد کمی می توانند با کیفیت تلاش های مادام العمر او برابری کنند.

استوارت در دسامبر سال 2020 به سرطان استخوان نهایی مبتلا شد و تا حدودی به دلیل تأمل درگذشت خودش بود که تصمیم گرفت برخی از این موارد ضبط شده را منتشر کند.

در طول زندگی خود، از آنجایی که اولین صدای پرنده خود را در سن 11 سالگی ضبط کرد، ضبط صداهای مکان های دور بسیار آسان بود. اما زمان در حال تغییر است و حضور تقریباً اجتناب ناپذیر . آلودگی صوتی کار او را بسیار سخت کرده است.

از جمله ضبط‌های «ارزشمند» او می‌توان به طوفان دوریان در یک ساحل دورافتاده، باران، درختان و موارد دیگر در طول یک شب در جنگل‌های Daintree در استرالیا، رعد و برق در حومه استرالیا، پارک ملی دنالی و پناهگاه حیات وحش قطب شمال در آلاسکا، سپیده‌دم در زیمبابوه، یک ساحل سنگریزه ای مکزیکی، و خیلی چیزهای دیگر اشاره کرد..

او همچنین صداها و صداهای حیوانات خاصی را ضبط کرده است که برخی از آنها مانند کرگدن سفید شمالی و قورباغه طلایی پانامایی منقرض شده اند.

استوارت گفت: “امیدوارم آنها بین صدا و حیوانی که صدا را منتشر می کند ارتباط داشته باشند.” “من فکر می کنم ما باید به صدای بی صدا تبدیل شویم. اگر بتوانیم این صداهای ضبط شده زیبا را بیرون بیاوریم و به مردم دنیا اجازه دهیم به آنها گوش دهند، شاید بتوانیم از آنچه که باقی مانده محافظت کنیم.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *