نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 8:00 ق.ظ

عملکرد تست های سریع کووید از منزل در آمریکا

توسط کاتلین جتلینا و چانا دیویس – ژانویه 19, 2022  – عکس رومن ویمرز در Unsplash

پس از دو سال طولانی، بالاخره آزمایش آنتی ژن به صورت رایگان در اختیار آمریکایی ها قرار گرفت و سیستم مخفیانه فعال شد. بیش از 900000 نفر خبر دادند و در عرض چند ساعت به سایت سرازیر شدند. هر خانواده می تواند حداکثر چهار آزمایش را در covidtests.gov سفارش دهد. یا می‌توانید به وب‌سایت خدمات پستی ایالات متحده بروید و یک فرم دولتی به‌طور شگفت‌انگیز آسانی را پر کنید  . هزینه حمل و نقل از شما دریافت نمی شود و حتی شماره کارت اعتباری را نیز نمی خواهند. آزمایشات باید 7 تا 12 روز پس از سفارش در صندوق پستی شما نمایش داده شوند. (تعدادی از مسائل مربوط به عدالت سلامت با همه اینها وجود دارد، اما این برای پست دیگری است.)

و ما واقعاً باید از آزمایش‌های آنتی ژن در جعبه ابزار همه‌گیر خود استفاده کنیم. آنها یکی از کم استفاده‌ترین ابزارها هستند و می‌توانند با شکستن زنجیره‌های انتقال در سراسر کشور به ما کمک کنند «زندگی کردن» با SARS-CoV-2 را بیاموزیم.

در آخرین پست آزمایش آنتی ژنم، شواهدی ارائه کردم مبنی بر اینکه آزمایش های آنتی ژن می توانند به طور فیزیکی omicron را به لطف پروتئین N شناسایی کنند و اینکه مطالعات آزمایشگاهی می توانند omicron را در همان سطوح ویروسی دلتا شناسایی کنند. اما مطالعات آزمایشگاهی انجام شده در محیط های بسیار کنترل شده مطمئناً منعکس کننده «دنیای واقعی» نیستند. ما به شدت به شواهد در جامعه نیاز داشتیم. اکنون ما پنج مطالعه داریم و هر کدام سهم منحصر به فردی در پازلی دارد که می‌خواهیم بسازیم: آزمایش‌های آنتی ژن چقدر خوب کار می‌کنند؟

اولین مطالعه 30 نفر را در مشاغل پرخطر از 1 دسامبر تا 31 دسامبر 2021، در طول شیوع بیماری Omicron در پنج محل کار در نیویورک، لس آنجلس و سانفرانسیسکو مورد بررسی قرار داد. همه به طور کامل واکسینه شده بودند (فقط برخی از آنها تقویت شده بودند) و روزانه مورد آزمایش قرار می گرفتند. دانشمندان بررسی کردند که آزمایش های آنتی ژن بینی در مقایسه با آزمایش PCR بزاق چقدر خوب عمل می کند. آنها چند الگوی جالب پیدا کردند:

• میانگین زمان از اولین PCR مثبت تا اولین آنتی ژن مثبت سه روز بود.

• اوج بار ویروسی در بزاق یک تا دو روز زودتر از بینی بود.

• همه افراد در عرض دو روز از اولین آزمایش PCR بزاق مثبت خود علائمی را نشان دادند.

• ممکن است مسری باشد اما تست سریع منفی داشته باشد. چهار نفر از 30 نفر در این مطالعه کووید-19 را بین تست های سریع منفی پخش کردند.

https://slate.com/technology

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *