نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 7:06 ب.ظ

فتودیود SiC برای ماموریت ناسا به زهره

18 ژانویه 2022 // توسط نیک فلاهرتی

محققان در ایالات متحده از یک فتودیود ساخته شده از کاربید سیلیکون (SiC) برای توسعه و نشان دادن یک تصویرگر UV استفاده می کنند که به طور قابل اعتمادی در محیط های گرم و سخت 500 درجه سانتیگراد کار می کند تا ترکیب و ساختار سطح و جو زهره را مطالعه کنند.

تیم الکترونیک و حسگر در تحقیقات جنرال الکتریک در حال کار بر روی یک کمک مالی سه ساله به مبلغ 1.7 میلیون دلار توسط ناسا از طریق برنامه فناوری دمای عملیات بالا (HOTTech) خود برای توسعه و نشان دادن یک تصویرگر UV خود روشنایی است که می تواند در برابر دما و فشار شدید زهره مقاومت کند. محیطی برای مطالعه ترکیب و ساختار سطح و جو سیاره.

زهره داغ ترین سیاره در منظومه شمسی است که فشارهای جوی شدید و دمای سطح آن 475 درجه سانتیگراد یا 900 درجه فارنهایت است. دمای بالا و تجهیزات الکترونیکی مقاوم برای فعال کردن اکتشاف رباتیک طولانی مدت در محیط‌های شدید مانند زهره ضروری هستند.

برنامه HOTTech آژانس از توسعه سیستم‌های الکتریکی، الکترونیکی و قدرت الکتریکی با دمای بالا پشتیبانی می‌کند که به طور قابل توجهی اکتشافات فضایی را در محیط‌های با دمای بالا و خشن مانند زهره افزایش می‌دهد.

تیم تحقیقاتی جنرال الکتریک با محققان مرکز تحقیقات گلن ناسا در کلیولند برای توسعه و نمایش تصویرگر UV کار خواهد کرد. محققان جنرال الکتریک آرایه تصویرگر را توسعه خواهند داد که اطلاعاتی در مورد مواد و ترکیبات معدنی سطح سیاره جمع آوری می کند. محققان ناسا، مدارهای الکترونیکی مدار مجتمع بازخوانی تصویرگر را خواهند ساخت که اطلاعات را برای ارسال به زمین پردازش می کند. الکترونیک بازخوانی تصویرگر بر اساس پیشرفت‌های ناسا در الکترونیک با دمای بالا است که برای مدت طولانی در شرایط سطح زهره کار می‌کند. این کار همچنین شامل آزمایش در شرایط شبیه سازی شده سطح زهره در دکل محیطی شدید گلن خواهد بود.

جیم لبلانک، مدیر فناوری برای سیستم‌های الکتریکی در می‌گوید: «این تصویربردار جدید UV نه تنها مرزهای اکتشاف فضایی را پیش می‌برد، بلکه ما معتقدیم که مرز جدیدی از الکترونیک پیشرفت‌کننده را در اینجا روی زمین پیش می‌برد که می‌تواند در شدیدترین محیط‌های عملیاتی کار کند.» تحقیقات جنرال الکتریک. فناوری طراحی شده برای بقا و عملکرد در محیط‌های سیاره‌ای نیز می‌تواند پیشرفته‌ترین هنر را در دنیای خودمان پیش ببرد. این چیزی است که این پروژه به انجام آن کمک می کند.

ما دیده‌ایم که چگونه نیمه‌رساناها و نسل بعدی الکترونیک جهان ما را در زمینه‌هایی مانند ارتباطات راه دور، محاسبات کلان داده و خودرو تغییر داده‌اند. اما ما فقط در ابتدای کاریم. هنگامی که ما وسایل الکترونیکی داریم که به طور قابل اعتماد در محیط‌های گرمتر و سخت‌تر کار می‌کنند، فرصت‌های جدیدی برای بهبود زیرساخت‌های اصلی مانند شبکه برق، برای پیشبرد پیشرفت‌ها در نیروی محرکه دریایی، هوایی و فضایی و فعال کردن برنامه‌های چالش برانگیز جدید در بخش دفاع ایجاد می‌کنیم.

لبلانک به کاربردهای احتمالی در بازار دفاعی از جمله وسایل نقلیه بدون سرنشین و پلتفرم های مافوق صوت اشاره کرد. در بخش‌های هوانوردی و نیرو، وسایل الکترونیکی مقاوم‌تر می‌توانند حسگرها را در موتورها یا توربین‌های قدرت در مناطقی که قبلاً امکان‌پذیر نبود، تعبیه کنند. این می‌تواند به آن سیستم‌ها امکان دسترسی به داده‌های حیاتی را بدهد که می‌تواند بینش‌هایی را برای بهینه‌سازی عملکرد و قابلیت اطمینان ارائه دهد.

https://www.eenewseurope.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *