نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:40 ب.ظ

FDA اولین آزمایش تنفسی COVID-19 را در ایالات متحده تایید کرد.

آمیا پالجا -16 آوریل 2022

یک مقام نظارتی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مجوز استفاده اضطراری را برای اولین آزمایش تنفسی برای تشخیص COVID-19 داده است.

با توجه به اینکه تهدید همه گیر COVID-19 هنوز جدی است، نیاز به روش های تشخیصی وجود دارد که بتوان از آنها برای شناسایی سریع افراد استفاده کرد. تست های مبتنی بر PCR بسیار دقیق هستند، اما یک اشکال عمده در زمان انتظار بالا برای نتایج دارند. از سوی دیگر، آزمایش‌های آنتی ژن می‌توانند فوراً نتایج را نشان دهند، اما وابستگی زیادی به زنجیره تامین اجزا دارند. یک تست تنفس بهترین های هر دو جهان را بدون اشکالات آنها گرد هم می آورد.

چگونه کار می کند؟

دستگاه تشخیص به نام InspectIR به اندازه یک چمدان دستی است و از نی های کاغذ دور ریختنی به عنوان ماده مصرفی برای انجام آزمایش استفاده می کند. لازم است که فرد مورد آزمایش روی نی کاغذ باد کند، که سپس در سینی آنالیز نمونه قرار می گیرد تا مشخص شود که آیا آزمایش مثبت است یا خیر. سنگاپور دستگاه مشابهی را 10 ماه پیش تایید کرد.

روش مورد استفاده در این مورد، کروماتوگرافی گازی-طیف‌سنجی جرمی (GC-MS) نامیده می‌شود که در آن نمونه هوا روی نی کاغذ تبخیر می‌شود و محتویات آن با پرتوی پرانرژی از الکترون‌ها بمباران می‌شود. نمونه به مولکول‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شود که با نسبت جرم به بار آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌شوند.

در مورد این تشخیص، InspectIR فقط به دنبال پنج ترکیب مرتبط با عفونت COVID-19 است و در صورت یافتن، در عرض سه دقیقه آزمایش را مثبت نشان می‌دهد.

با توجه به سرعت تشخیص سریع آن، ابزار برای انجام آزمایش انبوه است. این نوع آزمایشی نیست که در آن تعداد زیادی کیت تشخیص از طریق پست توزیع شود و آزمایش در راحتی خانه شما انجام شود.

در عوض، یک پزشک مراقبت های بهداشتی باید نمونه برداری کند، حتی اگر به اندازه سواب بینی تهاجمی نیست. این ابزار احتمالاً در موسسات مراقبت های بهداشتی مانند خانه های سالمندان یا در صنعت مهمان نوازی که هر روز تعداد زیادی از مردم را می بینند، قرار داده می شود. به احتمال زیاد قبل از سوار شدن به هواپیما در آینده، نمونه ای برای چنین آزمایشی ارائه می دهید.

در مطالعه ای که روی بیش از 2400 نفر انجام شد، این دستگاه توانست 91.2 درصد موارد را به دقت تشخیص دهد. به گزارش ABC News، با وجود مجوز FDA، یک آزمایش مثبت فقط “فرضی” است و باید با آزمایش PCR تأیید شود.

شرکتی که این دستگاه را طراحی کرده است به دنبال تولید حدود 100 دستگاه در هفته و اجاره آنها به بخش هایی است که علاقه مند به آزمایش انبوه هستند.

احتمالاً دفعه بعد که آزمایش کووید-19 را انجام می دهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که استراحت کنید و بازدم کنید.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *