نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:04 ق.ظ

یادگیری اجتماعی و عاطفی زیربنای آموزش رسانه ای

برنامه ریزی یادگیری اجتماعی و عاطفی بر مبنای تحول نوآورانه در آموزش و پرورش یک اصل مسلم در دنیای پر تغییر رسانه ای است . این پرسش مطرح است که دانش آموزان با چه روشی و بر اساس کدام عوامل عاطفی  و احساسی با این دنیا رابطه برقرارکرده اند؟

گفتیم روابط احساسی و عاطفی برای اینکه در سالهای اولیه آنها با این مولفه ها با هر موضوعی برخورد می کنند . پرسش دوم این است که پس سالهای بین ۲ تا ۶ سالگی چطور؟ آنها از قبل از دبستان با موبایل و تبلت بزرگ می شوند .

یادگیری اجتماعی و عاطفیبر مبنای رسانه برای آماده سازی دانش آموزان بسیار مهم است. ادغام یادگیری اجتماعی و عاطفی در آموزش دبستانی با آگاه سازی والدین به روش های معنادار امکان پذیر شده و رویکرد های عاطفی و احساسی دانش آموزان را حمایت می کند.

نگاهی به وضعیت جاری نشان می‌دهد که  با بکن و نکن ها از سوی پدر و مادر و معلمان این موضوع شکل صحیح خود را نمی یابد و بسیاری از موضوعات بصورت پنهان شکل می گیرند . طرح صیانت باید از این موضوعات شروع شود و بر مبنای پاسخ دهی به این موارد پیش برود .

وقتی این امر از نظر زمانی با دوره دبیرستان تلاقی می کند و این احساسات و عاطفه ها با بلوغ جنسی همراه می شود  می‌کند شیوه‌های حمایت از یادگیری اجتماعی و عاطفی تغییر می کند و برای این دوره سنی باید آگاه سازی به جنبه های مختلف انجام شود . از همین سالها باید دانش‌آموزان در مدرسه با موضوع فناوری های پنهای و جنبه های روانی اثر گذاری روی خودشان آگاه شوند . در کنار این موضوع باید جنبه های حقوقی و امنیت اجتماعی آنها بصورت جدی انجام شود .

در این راستا ممکن است مدارس با شیوه ها و رفتار های خاص خود با این موارد برخورد کنند که آثار کنترل نشده ای را به دنبال خواهد داشت . بنظر می رسد موارد زیر برای این برنامه ریزی ها مهم باشند .

  • برنامه ریزی ایجاد فرصت هایی برای معلمان در زمینه توسعه  آگاهی و ایجاد مهارت در ارتباط با  یادگیری اجتماعی و عاطفی دانش آموزان
  • ایجاد رویکردهای یادگیری شخصی به معلمان در ایجاد روابط مثبت با دانش آموزان در جهت خودآگاهی آنها
  • نظام یادگیری مبتنی بر تسلط ساختاری بر موضوعات رسانه های اجتماعی

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *