نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:37 ب.ظ

عکس‌های دانه‌ی برف با وضوح بسیار بالا

اندی کوربلی -30 دسامبر 2021

زمانی که یکی از مدیران مایکروسافت بود، با مجموعه اشپزی مدرنیستی خود به یک نویسنده کتاب آشپزی تبدیل شد. اکنون، Nathan Myhrvold در حال حضور در عکاسی است که با بالاترین وضوح تصاویر از دانه های برف گرفته شده است.

این تصاویر ساختار منحصر به فرد را با رنگ و عمق خیره کننده به تصویر می کشند. برای ساختن آنها نیاز به همه نوع تجهیزات تخصصی است که در طول قرنطینه به عنوان بخشی از پروژه با هم مونتاژ شوند.

پهنای بیشتر دانه های برف کمتر از نیم اینچ است و اگر با مواد یخ زده تماس نداشته باشند، خیلی سریع حل می شوند. مسئله ذوب یکی از بزرگترین چالش های Myhrvold خواهد بود و در نهایت به فناوری جالب زیادی نیاز داشت.

به عنوان یک مرد دارای مدرک دکتری Myhrvold در ریاضیات نظری و فیزیک از دانشگاه پرینستون، و به عنوان مدیر ارشد فناوری در مایکروسافت به مدت 14 سال خدمت کرد، هیچ مشکلی برای حل مسئله نداشت.

او دست به کار شد تا ماشینی بسازد که قسمتی از میکروسکوپ و نیمه دوربین بود. در نهایت 50 پوند وزن داشت. سیستم خنک‌کننده ترموالکتریک، قاب فیبر کربنی و چراغ‌های ال‌ای‌دی خنک این اطمینان را می‌دهد که هیچ گرمایی بر روی پوسته برف در فوکوس وجود ندارد.

Myhrvold به Smithsonian گفت: «نور می‌تواند دانه‌های برف را ذوب کند، بنابراین شرکتی را در ژاپن پیدا کردم که چراغ‌های LED را برای مقاصد صنعتی می‌سازد. “فلاش دوربین من یک میلیونم ثانیه و هزار برابر سریعتر از فلاش یک دوربین معمولی است.”

همچنین چالشی در مورد چگونگی گرفتن دانه های برف فیزیکی وجود داشت، مشکلی که با استفاده از کریستال یاقوت کبود به جای شیشه حل شد زیرا به اندازه شیشه گرما را جذب و تابش نمی کند.

در ماه دسامبر، شبکه خبر خوب، فیزیک شکل گیری دانه های برف نمادین را بررسی کرد – نوع شش ضلعی Myhrvold که با دوربین خود عکس گرفته است.

Ranganathan Padmanabhan، محقق و ریاضیدان دانشگاه مانیتوبا توضیح داد که چرا یک کریستال برف همیشه با شش ضلع و شش شاخه به تصویر کشیده می شود.

طبیعت مادر همه تقارن هاست. در واقع، تقارن یک اصل سازمان‌دهی اصلی در طراحی طبیعت است.

هنگامی که کریستال برف از میان ابرها و آسمان می‌افتد، آب – مایع، بخار و جامد را جمع‌آوری می‌کند، که پس از قرار گرفتن در معرض سطوح مختلف رطوبت و دما، با چرخش به سمت پایین در یک تغییر بی‌پایان مسیرها و شرایط، در نهایت تشکیل شاخه ها یا بازوهای کریستال برف را شکل می دهد.

همانطور که Myrhvold در پایان سفر آنها را اسیر می کرد، تشکیلات کریستالی واقعاً نفس گیر شده بودند، با بازوهایی که میخ های بلند، اشکال صنوبر مانند و حتی مربع های کوچک را تشکیل می دادند.

او در وب سایت خود می نویسد: “دانه های برف نمونه ای عالی از زیبایی پنهان هستند.” “آب، که برای همه ما یک چیز فوق العاده آشناست، وقتی آن را در این منظره متفاوت می بینید، کاملا ناآشنا است.”

چه کسی می‌داند قبل از یافتن نمونه‌هایی که در وب‌سایت او برای فروش قرار گرفتند، مجبور شد چند دانه برف را تحت این عکس‌برداری قرار دهد، اما همانطور که به اسمیتسونیان فاش کرد:

“شما باید عکس های زیادی بگیرید تا رزولوشن کافی به دست آورید، زیرا تعداد زیادی از عکس ها در کنار هم به شما امکان می دهد عمق میدان کافی برای دیدن کامل یک دانه برف را داشته باشید.”

برای علاقه مندان به دانه های برف، این آثار هنری با قیمت 850 دلار در وب سایت گالری Myhrvold در دسترس هستند، جایی که او تصاویر معروف خود از غذاهای مدرن را نیز به فروش می رساند.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *