نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:40 ق.ظ

شروع فرآیند استانداردسازی اروپا برای هوش مصنوعی

14 دسامبر 2021  لوکا برتوزی

لوکا یک روزنامه نگار مستقر در بروکسل است که متخصص در سیاست های دیجیتال و سیاست های فناوری است. پوشش او به هوش مصنوعی، امنیت سایبری، داده ها، حریم خصوصی، پلتفرم ها و ارتباطات محدود نمی شود. لوکا به عنوان ویراستار در EURACTIV کار می کند و در آنجا بر یک تیم بین المللی مستقر در بروکسل، پاریس و برلین نظارت می کند.

مبتکران، قانونگذاران و تنظیم کنندگان استاندارد، اساس گفتگوی ذینفعان آینده را در مورد اینکه چگونه مقررات آتی هوش مصنوعی باید منجر به نوآوری و جذب فناوری شود، ایجاد کردند.

هوش مصنوعی یک فناوری به سرعت در حال توسعه است که به طور فزاینده ای در زمینه های مختلف تعبیه شده است. از آنجایی که قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا در حال حرکت اولین گام های خود در فرآیند قانون گذاری است، ذینفعانی که هفته گذشته در انجمن بنیاد گرد هم آمدند، چالش های اصلی را از منظر صنعت پیش بینی کردند.

کمیسیون اروپا در آوریل پیشنهادی برای مقررات هوش مصنوعی ارائه کرد، اما از آن زمان پیشرفت کند بوده است، به طوری که پارلمان اروپا تنها دو هفته پیش تصمیم گرفت که چه کسی باید رهبری پرونده را بر عهده بگیرد و شورای اتحادیه اروپا که تنها در موارد بسیار کمی پیشرفت کرده است.

Tsvetelina Penkova، عضو پارلمان اروپا اعتراف کرد که “فناوری‌ها تمایل دارند سریع‌تر از تنظیم‌کننده سازگار شوند و حرکت کنند.” با این حال، او همچنین از انتقادات مکرر مبنی بر اینکه سیاست گذاران بیش از حد بر جنبه های منفی فناوری های جدید تمرکز می کنند، عقب نشینی کرد و خاطرنشان کرد که وظیفه آنها پیش بینی مشکلات و جلوگیری از آسیب به مشاغل و مصرف کنندگان است.

چگونگی انجام این کار به گونه ای که با نیازهای نوآوران و مشاغلی که با یک فناوری نوظهور کار می کنند سازگار باشد، مستلزم مشاوره های گسترده با همه ذینفعان درگیر است.

به نظر می رسد بازار در حال حرکت رو به جلو است و پلتفرم هایی را برای گفتگوهای چندجانبه مانند کارگروه هوش مصنوعی و امنیت سایبری به رهبری اتاق فکر CEPS ایجاد کرده است. لورنزو پوپیلو، که سرپرستی این کارگروه را بر عهده دارد، توضیح داد که شرکت کنندگان با نگرانی های مشترک در مورد چالش های فنی، اخلاقی، بازار و حاکمیت گرد هم آمدند.

پوپیلو گفت: هوش مصنوعی به کار رفته در امنیت سایبری یک شمشیر دولبه است.

در حالی که انتظار می‌رود مقررات هوش مصنوعی قوانین سختی را در مورد چگونگی توسعه و استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی معرفی کند، بازیگران صنعتی در حال حاضر روی توسعه استانداردهای مشترکی که نحوه عملکرد این اصول کلی در عمل را مشخص می‌کند، با احتیاط عمل کرده‌اند.

دانیل لونیچ از مشاوران فناوری اطلاعات BSI GISA تاکید کرد: “اگر قانون هوش مصنوعی را به عنوان بخش قانونی مقررات در نظر بگیریم، بازوی اجرایی آن باید با استانداردهای افقی هماهنگ شود.”

نحوه دقیق، منصفانه یا قابل اعتماد ساختن یک سیستم همه الزاماتی هستند که باید در سطح فنی عملیاتی شوند تا از انطباق اطمینان حاصل شود.

برای Loevenich باید دو نوع استاندارد وجود داشته باشد: کاتالوگ معیارهای ارزیابی مربوط به انواع ارزیابی انطباق و کاتالوگ روش شناسی مربوطه.

در هر صورت، این استانداردها باید برای پیشرفت تکنیک های هوش مصنوعی قابل گسترش و انعطاف پذیر باشند.

استانداردها اسناد زنده ای هستند که با فناوری تکامل می یابند، آنها فقط در دوره های 2، 3، 4 ساله ظاهر و ناپدید نمی شوند. ری والشی، مدیر رصدخانه استاندارد اتحادیه اروپا، گفت: تکامل این فناوری را می توان با درگیر شدن زودهنگام با استانداردسازی و ارائه این قابلیت همکاری در مقیاس جهانی پشتیبانی کرد.

در حالی که مقررات اغلب توسط صنعت به عنوان یک مانع بوروکراتیک برای توسعه فناوری های جدید در نظر گرفته می شود، استانداردهای هماهنگ می توانند با اجازه دادن به ارائه دهندگان مختلف برای همکاری و همکاری از پذیرش فناوری های نوظهور حمایت کنند.

جورج شارکوف، نایب رئیس سازمان استاندارد ETSI به فروم گفت: استانداردها جایی هستند که نیروهای تحقیق و نوآوری و بازارها به هم می رسند.

https://tech.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *