نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:08 ب.ظ

تورنتو برای خنک کردن صدها ساختمان، تهویه مطبوع را با آب عمیق دریاچه جایگزین می کند

اندی کوربلی -26 نوامبر 2021

180 ساختمان تورنتو تهویه مطبوع انرژی بر را با سیستم خنک سازی با پمپاژ آب سرد از اعماق دریاچه انتاریو از طریق لوله های موجود در دیوارها و کف کنار گذاشته اند.اینها شامل تالار شهر، بیمارستان عمومی تورنتو، هتل‌ها، مراکز داده، و ورزشگاه Scotiabank، محل استقرار سالن بسکتبال رپتورز می‌شود – در مجموع 54 میلیون فوت مربع املاک و مستغلات سالانه 90000 مگاوات ساعت برق صرفه‌جویی می‌کند که برای تامین برق 25000 خانه کافی است. .

سیستم خنک کننده آب عمیق دریاچه (DLWC) تورنتو بزرگترین در نوع خود روی زمین است.

این سیستم متکی به سه لوله است که در 3.5 مایلی جنوب شهر، 280 فوت زیر دریاچه قرار دارند، که آب 39 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) را قبل از پمپاژ آن به ایستگاه مرکزی می مکد و سپس آن را به ساختمان ها می فرستد. آب گرمی که از ساختمان خارج می‌شود، برای جبران تفاوت به داخل دریاچه پمپ می‌شود و گرمای جذب شده را با خود می‌برد.

در ابتدا سیستم DLWC  کانادا (133 میلیون دلار) که توسط Enwave ساخته و مدیریت می‌شد، برای یافتن مشتری در شهر مشکل داشت، اما پس از شواهد اولیه از صرفه‌جویی در مصرف انرژی Scotiabank 3 میلیون کیلووات ساعت انرژی کمتر در سال مصرف می‌کند از آن زمان تا کنون تعداد آنها در حال افزایش است.

یک برنامه جدید برای افزایش ظرفیت در شهر به میزان 60 درصد دیگر، گواه محبوبیت آن به عنوان یک سیستم خنک کننده کم کربن است.

کارلایل کوتینیو، رئیس Enwave، در مورد پروژه آتی 100 میلیون دلار کانادا (78 میلیون دلار) به پست گفت: “این یک سرمایه گذاری بزرگ است.” ادامه رشد تجاری بدون افزایش بار پایه چالش برانگیز خواهد بود.

یکی دیگر از پروژه های توسعه بزرگ در تورنتو چاه نام دارد. Enwave یک سیستم ذخیره حرارتی با استفاده از یک مخزن دو میلیون گالن آب سرد از دریاچه ایجاد می‌کند که می‌تواند انرژی را در شب در زمان‌های کم پیک ذخیره کند، فشار بر شبکه برق را کاهش دهد و هزینه‌ها را کاهش دهد.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *