نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:10 ب.ظ

کارخانه نوآوری گیلان، مکانی برای شتابدهی کسب و کار های نوآور

کارخانه نوآوری گیلان

۱۱-۹-۱۴۰۰- کارخانه نوآوری گیلان، که زمزمه راه اندازی آن سال‎ها است به گوش می‎خورد، پس از مدت‌ها بررسی و ارزیابی، توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و با کمک‌های فراوان بخش خصوصی به فاز بهره برداری رسید. این مکان با حمایت‌های صندوق پژوهش و نوآوری گیلان و زیر نظر پارک علم و فناوری استان آغاز به کار می‎کند و نوید بخش روزهای خوب برای استارتاپ‌های استان گیلان می‌باشد.

با احداث این مجموعه بزرگ و فناورآنه در شمال کشور، سرمایه گذاران دولتی، بخش‌های خصوصی و صنعتی تعاملات بسیار سازنده‌ای با جوانان خلاق استان گیلان، صاحبان ایده و فعالین مراکز علمی و دانشگاهی این استان برقرار کرده‌اند. نتیجه این تعاملات ارزشمند، چیزی جز پیشرفت و توسعه کسب و کارهای استان گیلان نخواهد بود.

همانطور که می‌دانید به واسطه پیشرفت سریع و روزافزون تکنولوژی، آینده جهان نیز تا حد زیادی وابسته به تکنولوژی و صنایع خلاق است. از این رو، با ایجاد کارخانه‌های نوآوری در تمامی استان‌ها، زمینه رشد کسب و کارهای دانش بنیان و سپس توسعه کشور فراهم می‌شود.

در همین راستا، کارخانه نوآوری گیلان، با هدف حمایت از پتانسیل‌های ارزشمند انسانی استان و استعدادیابی در زمینه‌های ‎مختلف علمی و فناوری، گام مثبتی در ایجاد اشتغال پایدار برداشته است. در این فضا، با تأمین مالی ایده‌های برتر، آموزش به صاحبان استارتاپ‌ها و انجام سایر حمایت‌های اقتصادی از صاحبان ایده، تلاش می‌شود تا استارتاپ‌های بی شماری در استان شکل بگیرد. استارتاپ‌های موفق در استان گیلان، علیرغم اینکه موجب بوجود آمدن صنعت و تجارت دانش بنیان می‌شوند، در رشد و بهبود کیفیت زندگی مردم استان نیز تأثیرات بسزایی خواهند داشت.

بهره برداری از فاز نخست کارخانه نوآوری گیلان

اصلی‌ترین و مهم‌ترین محصول کارخانه، صنعتی دانش بنیان است که نه تنها در حوزه صنایع بلکه در تمامی عرصه‌های علمی و کسب و کار نیز، قابل شکل گیری است. هم اکنون که در حال مطالعه این مقاله هستید، رایزنی‌های متعددی با شتابدهنده‌ها و کارآفرینان استان صورت گرفته است.

به عنوان مثال، یکی از شتاب دهنده‌ها که در حوزه کسب و کارهای روستایی و اقتصاد ساحلی فعالیت می‌کند، برای حمایت از استارتاپ‌های استان گیلان اعلام آمادگی نموده و به زودی این مجموعه، یک مرکز ارتباطی قدرتمند میان ایده‌ها، شتاب دهنده‌ها و صنعت استان خواهد بود.

فاز نخست کارخانه نوآوری گیلان، با پشتیبانی و حمایت بی وقفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان و صندوق پژوهش و نوآوری استان گیلان در حالی اجرایی می‌شود که دارای فضای کار اشتراکی، لابراتور مجهز جهت تبدیل ایده‌های کارآفرینان به نمونه آزمایشی و استودیو می‌باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *