نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 6:31 ب.ظ

اولین “روبوتاکسی” در پکن وارد خدمت شد

26 نوامبر 2021 -یک تاکسی خودکار «Apollo Go» در خیابانی در پکن.

شبیه یک ماشین معمولی به نظر می‌رسد، اما تاکسی سفید کنار حاشیه، کسی را ندارد که آن را رانندگی کند، و برای دریافت مسیر و پرداخت با مشتریان به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار می‌کند.

پکن این هفته اولین تاکسی خودران خود را برای استفاده تجاری تایید کرد و ده ها تاکسی به اصطلاح “روبوتاکسی” را به خیابان های پایتخت چین آورد.

این وسایل نقلیه تنها می توانند دو مسافر را در یک زمان حمل کنند و محدود به منطقه Yizhuang در جنوب شهر هستند.یکی از کارمندان شرکت تاکسیرانی نیز در صورت نیاز به مداخله ناگهانی جلوی ماشین می نشیند، اما وسیله نقلیه خودش رانندگی می کند.این عرضه یک گام مهم رو به جلو برای خودرو‌های بدون راننده غول فناوری چینی بایدو و استارت‌آپ Pony.ai است که برای استقرار خودروها چراغ سبز نشان دادند.

اما انتظار می‌رود سال‌ها طول بکشد تا تاکسی‌ها به‌دلیل مقررات و الزامات ایمنی، بدون دخالت انسان به طور کامل کار کنند.توسعه دهندگان امیدوارند مصرف کنندگان چینی – که تجارت الکترونیک، پرداخت های آنلاین و سایر راه حل های دیجیتال را پذیرفته اند – به سرعت به حس سفر با ماشین بدون راننده عادت کنند.

پنگ جون، یکی از بنیانگذاران Pony.ai، گفت که کلید پیشبرد این صنعت «سیاست، فناوری و پذیرش عمومی» است.

تاکسی ها به صورت دیجیتالی با مشتریان ارتباط برقرار می کنند تا مسیرها را دریافت کنند و پرداخت کنند.

به گفته این استارت آپ تحت حمایت تویوتا، بیش از 500000 سفر در رباتاکسی Pony.ai در مراحل اولیه آزمایش انجام شده است.

استارت آپ AutoX تحت حمایت علی بابا و غول سواری DiDi Chuxing نیز پروژه های آزمایشی روبوتاکسی را در شهرهای سراسر کشور اجرا کرده اند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *