نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 7:12 ب.ظ

راکتور خورشید مصنوعی کره جنوبی رکورد همجوشی هسته ای را شکست

توسط کریس یانگ24 نوامبر 2021- یک راکتور خورشید مصنوعی کره جنوبی به تازگی رکورد همجوشی هسته ای را شکست

ما یک قدم به انرژی بی حد و حصر نزدیک شده ایم. گزارش نیو اطلس نشان می دهد که موسسه انرژی فیوژن کره با کار در یک میلیون درجه و حفظ پلاسمای فوق داغ به مدت 30 ثانیه، رکورد جدیدی را ثبت کرده است و رکورد قبلی خود را با 10 ثانیه شکست.

رآکتور توکاماک مورد استفاده برای اجرای رکورد، تحقیقات پیشرفته توکاماک ابررسانا کره (KSTAR) است که به عنوان خورشید مصنوعی کره جنوبی نیز شناخته می شود. همجوشی هسته ای از همان واکنشی استفاده می کند که خورشید و ستارگان دیگر برای تولید مقادیر بی حد و حصر انرژی استفاده می کنند. بر روی زمین، دانشمندان در حال توسعه این فرآیند از طریق راکتورهای همجوشی هسته ای به نام توکاماک هستند که از آهنرباهای قدرتمند برای کنترل و تثبیت پلاسمایی که در میلیون ها درجه در حال سوختن است استفاده می کنند. با انجام این کار، آنها به اتم ها اجازه می دهند تا با هم برخورد کنند و هسته سنگین تری تشکیل دهند. در تئوری، این امر مقادیر زیادی انرژی پایدار را آزاد می‌کند و به جهان کمک می‌کند تا اتکای خود به سوخت‌های فسیلی را کاهش دهد و جریان را بر بدترین اثرات تغییرات آب و هوایی تغییر دهد.

ساخت دستگاه KSTAR در سال 2007 به پایان رسید و از آن زمان تاکنون گام های مهمی در جهت تامین انرژی خالص همجوشی برداشته است. دسامبر گذشته، با حفظ پلاسما در دمای 180 میلیون درجه فارنهایت (100 میلیون درجه سانتیگراد) به مدت 20 ثانیه، رکورد جهانی را به نام خود ثبت کرد. اکنون مؤسسه انرژی فیوژن کره با افزایش این زمان و شکستن رکورد جهانی خود با 10 ثانیه، در مجموع 30 ثانیه، از خود پیشی گرفته است.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *