نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 9:06 ق.ظ

ربات پیشخدمت موصلی های عراق را به آینده می برد

توسط رعد الجماس22 نوامبر 2021

یک ربات پیشخدمت صورت حسابی را برای مشتریان رستوران روباه سفید در شهر موصل در شمال عراق حمل می کند.

از ویرانه‌های شهر ویران شده از جنگ عراق، موصل، منظره اندرویدی‌هایی که در رستورانی به این سو و آن سو می‌گردند تا به مشتریان خود خدمت کنند، برمی‌خیزد.

“خوش آمدید”، “ما برای شما اوقات خوبی را در رستوران خود آرزو می کنیم”، “خوشحال می شویم که نظر شما را در مورد کیفیت خدمات داشته باشیم”، مهمانداران خودکار زنگ می زنند، با چشمان قرمزی که از نمای بیرونی آبی و سفید براق آنها چشمک می زند.

رامی چکیب عبدالرحمن، صاحب روباه سفید که در ماه ژوئن افتتاح شد، گفت: در تلویزیون، روبات‌ها و میزهای لمسی را در امارات متحده عربی، اسپانیا و ژاپن می‌بینید ومن سعی می کنم این ایده ها را به موصل بیاورم.

عبدالرحمن، دندانپزشک حرفه ای، گفت: ما این مفهوم را در رسانه های اجتماعی در بیش از یک رستوران دیدیم.

کلان شهر شمالی موصل که بین سال‌های 2014 تا 2017 توسط داعش اشغال شده بود، هنوز زخم‌های جنگ را در خود دارد.اما در وقت شام، مشتریان رستورانی که هر شب مملو از جمعیت است، می توانند در سفری در فضا از شهر فرار کنند.فضانوردی که بر روی دیوار دیواری شناور است، صحنه و مناظر زمین و سایر سیارات را که از فضا دیده می‌شود، به مشتریان این حس را می‌دهد که از سوراخ‌های یک سفینه فضایی به بیرون نگاه کنند.کودکان در کنار گارسون روباتی عکس می گیرند.سقف ها با صورت های فلکی درخشان خالدار هستند.

اما جاذبه‌های ستاره‌ای همچنان دو اندرویدی هستند که روسری و کلاه سیاه دارند و برای تحویل سفارش‌ها در رستوران به این طرف و آن طرف می‌روند.با نزدیک شدن به آنها، گوشی‌های هوشمند بیرون می‌آیند و کودکان بی‌درنگ در کنار آن‌ها صف می‌کشند تا یک عکس یادگاری بگیرند.

عبدالرحمن بدون ذکر منبع توضیح داد که ربات ها وارداتی هستند و افزود که همه چیز در رستوران دیجیتال است، از جمله 15 میز صفحه لمسی با منوهای داخلی.

تیمی از دپارتمان مکاترونیک دانشگاه موصل – که چندین رشته مهندسی و همچنین روباتیک را ادغام می کند – مسئول برنامه نویسی بود و یک شبکه و سرور را به رستوران متصل کرد.انسان ها به طور کامل با ماشین ها جایگزین نشده اند.چهار پیشخدمت جوان مشغول برداشتن ظروف از سینی روبات ها و گذاشتن آنها روی میز هستند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *