نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:32 ب.ظ

فناوری پوشیدنی فرسودگی رفت‌وآمدهای کاری را تأیید می‌کند

19 نوامبر 2021توسط دیوید هیرش، کالج دارتموث

بر اساس مطالعه ای که دارتموث انجام شده است، اطلاعات مربوط به رفت و آمد کارکنان که از تلفن های هوشمند و ردیاب های تناسب اندام جمع آوری می شود می تواند عملکرد شغلی فردی را پیش بینی کند.این مطالعه تأثیرات رفتاری و فیزیکی رفت‌وآمد بر کیفیت کار را تأیید می‌کند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که چگونه داده های دستگاه های فناوری شخصی می تواند به بهبود بهره وری و رضایت کارکنان کمک کند.

پروفسور آلبرت بردلی در قرن سوم علوم کامپیوتر در سال 1915 در دارتموث، محقق اصلی و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: رفت و آمد شما روز شما را پیش بینی می کند. این تحقیق نشان می‌دهد که حسگر تلفن همراه می‌تواند تشخیص دهد که چگونه سفر به دفتر و از محل کار بر تک تک کارکنان تأثیر می‌گذارد.

شرکت کنندگان در این مطالعه از یک ردیاب فعالیت Garmin vivoSmart 3 و یک اپلیکیشن حسگر مبتنی بر گوشی هوشمند برای ثبت الگوهای فیزیولوژیکی و رفتاری در طول رفت و آمد، از جمله سطوح فعالیت، استفاده از تلفن، ضربان قلب و استرس استفاده کردند. این سیستم همچنین عوامل خارجی مانند مکان، آب و هوا، مدت زمان رفت و آمد و تغییرپذیری رفت و آمد را نیز ثبت می کند.

محققان داده‌های ۲۷۵ نفر جمع‌آوری‌شده در یک دوره یک ساله قبل از شیوع همه‌گیری کووید-۱۹ را تجزیه و تحلیل کردند. آنعده که نزدیک به 95 درصد از آنها رانندگی می کردند، در حین سفر تحت نظر قرار گرفتند. آنها همچنین به مدت 30 دقیقه قبل و بعد از رفت و آمد تحت نظر قرار گرفتند.

دانشجوی دارتموث و نویسنده اصلی مقاله  سوبیگیا نپال، دکترای تخصصی، گفت: «ما توانستیم مدل‌های یادگیری ماشینی بسازیم تا عملکرد شغلی را به‌طور دقیق پیش‌بینی کنیم. “کلید این بود که بتوانیم به طور عینی استرس رفت و آمد را به همراه واکنش فیزیولوژیکی به تجربه رفت و آمد ارزیابی کنیم.”

این مطالعه کارکنان را با استفاده از دو معیار شناخته شده عملکرد شغلی ارزیابی کرد: رفتار کاری غیرمولد و رفتار شهروندی سازمانی. رفتار معکوس به طور عمدی به یک سازمان آسیب می رساند، در حالی که رفتارهای شهروندی سودمند هستند. خطوط پایه برای هر دو معیار به طور منظم از طریق پرسشنامه های خود گزارش دهی ایجاد شد.

پینو آدیا، استاد مدیریت و سازمان‌ها در دانشکده تجارت تاک، دانشمند ارشد تیم مطالعه و یکی از همکاران می‌گوید: «در مقایسه با افراد با عملکرد پایین، افراد با عملکرد بالا در زمان ورود و خروج از محل کار، ثبات بیشتری نشان می‌دهند. “این به طور چشمگیری اثرات منفی تغییرپذیری رفت و آمد را کاهش می دهد و نشان می دهد که راز عملکرد بالا ممکن است در پایبندی به روال های بهتر باشد.”

تفاوت های اضافی در الگوهای رفت و آمد افراد با عملکرد بالا و پایین عبارتند از:

  • افراد با عملکرد بالا معمولاً شاخص های فیزیولوژیکی دارند که با آمادگی جسمانی و تاب آوری استرس سازگار است.
  • افرادی که عملکرد پایینی دارند، در زمان های قبل، حین و بعد از رفت و آمد، سطح استرس بالاتری دارند.
  • افرادی که عملکرد پایینی دارند در طول رفت و آمد بیشتر از تلفن خود استفاده می کنند.

به طور کلی، این تحقیق همچنین نشان داد که کارکنان زمان بیشتری را برای رفت و آمد به خانه از محل کار صرف می کنند تا زمانی که به محل کار سفر کنند.بر اساس این مطالعه، تحقیقات قبلی در مورد رفت و آمد نشان می دهد که استرس، اضطراب و ناامیدی ناشی از رفت و آمد می تواند منجر به کاهش کارآمدی، افزایش رفتار کاری غیرمولد و کاهش رفتار شهروندی سازمانی شود.

این اولین مطالعه ای است که با استفاده از ابزارهای پوشیدنی و تلفن های هوشمند برای پیش بینی عملکرد کارکنان تنها از داده های رفت و آمد استفاده می کند. به گفته محققان، مطالعات قبلی از فناوری‌های مزاحم‌تر و گران‌تر – مانند پایه‌های سر و الکترودها – برای درک تجربه رفت و آمد استفاده کرده‌اند، اما هیچ مطالعه‌ای قبلاً داده‌های رفت و آمد را با تأثیر بر عملکرد محل کار مرتبط نکرده است.

کمپبل، یکی از مدیران آزمایشگاه DartNets دارتموث، گفت: “بینش های این مطالعه اثبات مفهومی نشان می دهد که این یک حوزه مهم تحقیقاتی برای آینده کار است.”

این مطالعه همچنین نشان می دهد که همه رفت و آمدها نمی توانند بد باشند. این تحقیق با ردیابی ویژگی‌های رفت‌وآمد مانند مسافت پیاده‌روی ، تأیید می‌کند که مسافرانی که در اشکال فعال رفت‌وآمد درگیر هستند، معمولاً افزایش بهره‌وری را در محل کار تجربه می‌کنند.

در آینده، محققان انتظار دارند که فناوری سنجش همه جا قادر به تشخیص استرس مسافران و ارائه مداخلات مناسب مانند موسیقی، پادکست، اتصال آنها به دوستان و خانواده، یا ارائه نکاتی برای توقف های کوتاه باشد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *