نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

30 فروردین 1403 1:35 ب.ظ

دوربین جدید برای مشاهده هر چیزی، از جمله بافت و استخوان انسان

نویسنده لوکیا پاپادوپولوس19 نوامبر 2021

وقتی از برخی مردم پرسیده می شود که دوست دارند چه نوع قدرتی داشته باشند، بسیاری می گویند توانایی دیدن چیزها. حالا ممکن است دوربینی وجود داشته باشد که بتواند این هدیه را به مردم بدهد.

این دوربین جدید با وضوح بالا که توسط محققان مهندسی Northwestern توسعه یافته است، می تواند اطراف گوشه ها و از طریق پوست و حتی استخوان های انسان را ببیند. همچنین پتانسیل تصویربرداری از اجسام متحرک سریع مانند اتومبیل های تندرو یا حتی قلب تپنده را دارد.

حوزه تحقیقاتی نسبتاً جدید، تصویربرداری غیرخط دید (NLoS) نامیده می‌شود و دارای وضوح بسیار بالایی است که حتی می‌تواند کوچکترین مویرگ‌ها را در حین کار تصویر برداری کند.

فلوریان ویلومیتزر از دانشکده مهندسی مک کورمیک، اولین نویسنده این مطالعه، در بیانیه ای گفت: فناوری ما موج جدیدی از قابلیت های تصویربرداری را آغاز خواهد کرد.نمونه‌های اولیه حسگر فعلی ما از نور مرئی یا فروسرخ استفاده می‌کنند، اما این اصل جهانی است و می‌توان آن را به طول موج‌های دیگر گسترش داد. به عنوان مثال، همین روش را می توان برای امواج رادیویی برای اکتشاف فضا یا تصویربرداری صوتی زیر آب به کار برد. می توان آن را در بسیاری از مناطق اعمال کرد و ما فقط در ابتدای کاریم.

این فناوری جدید می‌تواند در کاربردهای مختلف از تصویربرداری پزشکی غیرتهاجمی، سیستم‌های ناوبری هشدار اولیه برای وسایل نقلیه و بازرسی صنعتی در فضاهای کاملاً محدود استفاده شود. اما چگونه کار می کند؟

اساساً نور پراکنده‌ای را که از یک جسم می‌آید رهگیری می‌کند تا اطلاعات ذاتی مربوط به زمان سفر خود را بازسازی کند تا شی اصلی را آشکار کند. دانشمندان آن را با تابش چراغ قوه از طریق دست شما مقایسه می کنند.

در این حالت، شما باید استخوان را در دست خود ببینید اما نوری که از آن عبور می کند تصویر استخوان را پراکنده می کند و در نتیجه فقط یک نقطه بزرگ ایجاد می شود. NLoS می تواند این نور پراکنده را بگیرد و آن را به یک تصویر منسجم بازسازی کند.

همین تکنیک را می‌توان برای اهداف متفاوتی مانند دیدن گوشه‌ای و تصویربرداری از اندامی در داخل بدن انسان از طریق تمام بافت‌ها و استخوان‌ها به کار برد و یک دوربین همه کاره قدرتمند را ایجاد کرد.

https://interestingengineering.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *