نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 4:23 ب.ظ

فناوری زنجیره بلوکی و جنبه‌های مختلف آن

توضیح سایت کل نگار :

این مطلب از چند منبع تهیه و تدوین شده است تا دربر گیرنده ابعاد مختلفی از زنجیره بلوکی باشد . از جمله موضوع مدیریت پروژه و مدیریت مالی و جنبه های عمومی زنجیره بلوکی . بهمین علت شاید برخی جملات تکراری بنظر آیند ولی برای حفظ روانی متن هستند . تاریخ مطالب نیز متفاوت هستند اما با توجه به نوپا بودن موضوع در کشورمان بعنوان یک مطلب عمومی مناسب هستند .

راهکارهای بلاک چین برای مدیریت مالی

صنعت بانکداری و موضوع مدیریت دارایی به طور مداوم در حال رشد است ، زیرا هر حوزه ای در کسب و کارها در سراسر جهان با ارز سر و کار دارد. موسسات مالی بسیار مایل هستند از این فرصت برای کاهش هزینه های معاملات و کارهای کاغذ بازی استفاده کنند تا از دست دادن اطلاعات جلوگیری شود. این تراکنش ها و داده های مالی اکنون با استفاده از فناوری بلاک چین ایمن می شوند. بلاک چین ، به سادگی به معنای “دفتر کل عمومی” است که حاوی اطلاعات دقیق در مورد زمان و نحوه انجام هر معامله است. دفتر کل برای همه اعضا از طریق API ها و سایت های تورنت قابل دسترسی است. برای جلوگیری از تقلب و اتصال پیوند معاملات جاری با معاملات گذشته ، این پایگاه داده از نظر رمزنگاری امن است.

شرکت درباره خودش می گوید :

فن آوری های Osiz یک فروشگاه همه کاره است که مجموعه ای از راه حل های بلاک چین را برای صنایع متحولف در سراسر جهان با قیمت مناسب ارائه می دهد. ما برنامه های بلاکچین را توسعه می دهیم و برنامه غیر متمرکز را در برنامه پرداخت شما ادغام می کنیم ، تا یک پرونده تغییر ناپذیر از تراکنش ها را حفظ کنیم ، عناصر انسانی را در فرآیند ذخیره سازی حذف کنیم و تقلب را کاهش دهیم. ما تلاش می کنیم با همکاری با فناوری های پیشرفته ، به کسب و کار شما اجازه دهیم تراکنش ها را بدون نگرانی در مورد حملات دیجیتال ثبت کند.

بلاک چین برای مدیریت مالی

بخش مالی مهمترین حوزه در یک شرکت است زیرا سلامت و عملکرد هر کسب و کارها را تعیین می کند. امور مالی معمولاً از طریق چندین پایگاه داده مدیریت می شود ، زیرا اطلاعات معاملات متعددی را در اختیار دارد. برخی از چالش های موجود در مدیریت مالی فعلی در زیر ذکر شده است.

  • عدم اعتماد عمومی
  • محیط اقتصادی متنوع
  • ثبت اسناد
  • مدیریت ریسک
  • افزایش رقیب
  • فشار نظارتی
  • کاغذبازی و منابع انسانی بیشتر
  • مقررات بانکی

حوزه بلاک چین در مدیریت مالی

بلاک چین می تواند با کاهش چشمگیر هزینه های پردازش و افزایش اعتماد ، دلارهای زیادی پول نقد پس انداز کند. فناوری بلاک چین نویدبخش تأثیرات زیر در مدیریت مالی است.

  • حسابداری تک ورودی
  • مسیرهای حسابرسی تغییر ناپذیر
  • شناخت مشتری خود (KYC)
  • کشف و کاهش کلاهبرداری
  • در دسترس بودن بیشتر سرمایه و هزینه کمتر کسب و کارها
  • بهبود تجربه مشتری از طریق پردازش سریعتر
  • یکپارچگی داده ها برای کاهش اتلافات افزایش یافته است

از آنجا که ارز برای همه و در هر نقطه از جهان نقش حیاتی ایفا می کند ، بخش مالی برای یک سیستم امن در حال تغییر است. فناوری بلاک چین به عنوان یک محافظ چند لایه برای صرفه جویی در معاملات مالی و ارائه مزایای زیر تبدیل شده است.

  • شناسایی فرصت های جدید رشد
  • به طور موثر به رقبا پاسخ میدهد
  • شفافیت بیشتر
  • امنیت قوی
  • افزایش کارایی و سرعت
  • واسطه را حذف می کند
  • ایجاد اعتماد مشتریان و سرمایه گذاران بین المللی
  • تقلب و خطا را از بین می برد
  • در هزینه و زمان صرفه جویی می کند

توسعه دهندگان بلاک چین با استعداد را استخدام کنید تا بهترین راه حل های بلاک چین را برای کسب و کار خود دریافت کنید.

https://www.osiztechnologies.com

بودجه بلاک چین چیست؟

بلاک چین فناوری اصلی و بستر اکثر ارزهای رمزنگاری شده است. این فناوری نشان می دهد که چگونه سرمایه گذاران با بدست آوردن سهم در استارت آپ های خصوصی در حال توسعه فناوری ارزهای دیجیتال و شبکه های توزیع شده ای که پشتوانه آنها هستند ، راه های جایگزینی برای قرار گرفتن در معرض صنعت رمزنگاری پیدا می کنند.

بلاک چین در مدیریت چیست؟

بلاک چین سیستم ثبت اطلاعات به گونه ای است که تغییر ، هک یا تقلب در سیستم را دشوار یا غیرممکن می کند. هر بلوک در زنجیره شامل تعدادی تراکنش است و هر بار که یک تراکنش جدید روی بلاک چین اتفاق می افتد ، پرونده ای از آن تراکنش به دفتر کل هر شرکت کننده اضافه می شود.

چگونه بلاک چین مدیریت پروژه را تغییر می دهد

پیتر گیفن13 نوامبر 2019

اگر به بلاکچین فکر می کنید ، تصورتان معمولاً در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده است ، مانند بیت کوین ، که در آن فناوری با دفتر کل توزیع شده یا غیر متمرکز خود ، تراکنش های امن ، سریع و محافظت شده از هویت را تضمین می کند.

اما همان ویژگی هایی که آن را برای انجام معاملات ارزی ایده آل می کند ، برای انجام انواع دیگر تراکنش ها ، از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات ، ارسال گزارش ، پرداخت ، حصول اطمینان از اتمام وظایف و موارد دیگر ، مفید است. به عبارت دیگر ، فناوری بیت کوین نوید تغییرات بسیاری را برای مواردی مانند مدیریت پروژه می دهد.

نویسندگان Don Tapscott و Ricardo Viana Vargas در مقاله خود در Harvard Business Review با عنوان “چگونه بلاک چین  صنعت ساختمان را تغییر می دهد” می پرسند: “آیا همان فناوری دفتر کل توزیع شده که به بیت کوین قدرت می بخشد ، اجرای بهتر پروژه های استراتژیک را در بخش محافظه کاری مانند ساخت و ساز ، شامل تیم های بزرگی از پیمانکاران و پیمانکاران فرعی و فراوانی کدهای ساختمان ، مقررات ایمنی و استانداردها اثر بخش خواهد بود؟ “

و پاسخ آنها می تواند تقریباً برای هر نوع مدیریت پروژه صدق کند: “استفاده از بلاک چین برای خودکارسازی فرایندهای قراردادی و کاغذبازی پشتوانه این پروژه های پیچیده می تواند در صرفه جویی در هزینه ، آزادسازی منابع ارزشمند و تسریع در تحویل پروژه اثر جدی داشته باشد “.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین اغلب به عنوان “دفتر کل توزیع شده ، غیر متمرکز و عمومی” توصیف می شود ، که اگر از قبل با این فناوری آشنا نباشید ، کمک چندانی نمی کند.به عبارت ساده ، شامل گرفتن اطلاعات دیجیتالی (“بلوک”) و ذخیره آنها در یک پایگاه داده عمومی و غیر متمرکز (“زنجیره”) است. این بلوک حاوی اطلاعات مهمی در مورد یک معامله ، طرفهای درگیر در آن و ویژگیهای متمایز کننده این تراکنش از سایرین است.

هنگامی که یک بلاک به بلاک چین اضافه می شود ، برای همه قابل مشاهده عمومی است. با این حال ، هیچ اطلاعات شناسایی شخصی در مورد شرکت کنندگان در معامله نشان نمی دهد. آنها فقط با امضای دیجیتالی منحصر به فرد ضبط می شوند. ناشناس بودن این فناوری به این دلیل است که هکرهای سیستم کامپیوتری یک از شرکت  ها باج می گیرند (به ما پرداخت کنید یا اگر نکنید  پایگاه داده شما را از بین ببریم) و اغلب درخواست می کنند که به بیت کوین پرداخت انجام شود.

هر کسی می تواند محتویات یک بلاک چین را مشاهده کند و کاربران همچنین می توانند رایانه های خود را به یک شبکه بلاک چین متصل کنند ، بنابراین هر بار که یک بلوک جدید اضافه می شود ، یک نسخه جدید از بلاک چین می بینند. از آنجا که بلاک چین یکسان در بسیاری از رایانه ها به طور همزمان وجود دارد (در مورد بیت کوین ، میلیون ها نفر درگیر این اطلاعات هستند) ، دستکاری یا تغییر اطلاعات موجود در آن بسیار دشوار است و یک لایه امنیتی مهم را فراهم می کند.

چگونه بلاک چین به صنایع دیگر را تحول ایجاد می کند

همانطور که در بالا اشاره شد ، بلاک چین ممکن است با ارزهای رمزنگاری شده مشهور شود ، اما اگر این کار را انجام ندهد ، ممکن است بسیاری از صنایع دیگر را “متحول” کند.  CB Insights 55 صنایع مختلف را در این زمینه فهرست بندی می کند ، از اجرای قانون و به اشتراک گذاری سوابق گرفته تا معاملات سهام و املاک.

تأثیرات آن بر صنعت بانکداری در حال حاضر محسوس است. به عنوان مثال ، “بانک سوئیس UBS و Barclays مستقر در انگلستان هر دو در حال آزمایش بلاک چین به عنوان راهی برای تسریع عملکرد دفتر  تسویه حساب ها و سويیفت هستند ، که برخی در صنعت بانکداری می گویند می تواند تا 20 میلیارد دلار هزینه واسطه را کاهش دهد.”

همچنین به بانک ها کمک می کند تا هزینه معاملات برون مرزی را کاهش دهند. و این امکان توسعه خدمات مالی جدید و ابتکاری را فراهم می آورد. به عنوان مثال ، یک شرکت بلاک چین جدید BanQu با AB InBev همکاری می کند تا به کشاورزان کاساوا در زامبیا پرداخت کند. پلتفرم BanQu محصولات کشاورزان را از طریق زنجیره تامین ردیابی می کند و سپس پرداخت های دیجیتالی را از طریق تلفن های همراه خود به کشاورزان ارسال می کند ، که حتی در صورت نداشتن حساب بانکی می توانند از آن استفاده کنند.

وقتی صحبت از به اشتراک گذاری خودرو می شود ، برنامه هایی مانند Uber و Lyft قبلاً مدل های تا حدی غیر متمرکز را در بر می گیرند و از برنامه های خود برای کنترل ناوگان به جای اعزام کنندگان مرکزی استفاده می کنند. بلاک چین می تواند گزینه های جدیدی را به این پویایی اضافه کند ، شاید “بازار ارزش محور کاربر” ایجاد کند.

به عنوان مثال ، CB Insights به راه اندازی اشتراک گذاری Arcade City اشاره می کند ، که تمام معاملات را از طریق یک سیستم بلاک چین انجام می دهد.

 Arcade City مشابه سایر شرکت های اشتراک گذاری خودرو عمل می کند اما به رانندگان اجازه می دهد تا نرخ های خود را (با درصدی از نرخ کرایه سواران) با بلاک چین ثبت کنند و همه تعاملات را ثبت کنند. این به Arcade City این امکان را می دهد تا رانندگان حرفه ای را جذب کند که ترجیح می دهند کسب و کارها حمل و نقل خود را ایجاد کنند تا اینکه از دفتر مرکزی شرکت کنترل شوند.

در املاک و مستغلات ، حجم زیاد کاغذ بازی ، اشتباه در سوابق عمومی و عدم شفافیت می تواند زمان و هزینه معاملات  و انجام امور را به دنبال داشته باشد. بنابراین برنامه های بلاکچین می توانند به ثبت ، ردیابی و انتقال مالکیت زمین ، سند مالکیت ، حق مالکیت و کمک به اطمینان از صحت و تأیید همه اسناد کمک کنند.

در آمستردام ، HerenBouw از یک راه حل بلاک چین که توسط Propulsion Consulting توسعه یافته است ، در پروژه توسعه ای بزرگ در بندر شهر استفاده می کند. تمرکز بر “ثبت تراکنش در لحظات قانونی است ، که در آن دقت و دنباله حسابرسی ضروری است.” مزایای بلاک چین شامل اطلاعات بیشتر به موقع ، ارتباطات روشن و بدون ابهام و اشتباهات کمتر است.

مارک مینی ، بنیانگذار Propulsion Consulting ، می گوید: “ذینفعان انگیزه ای روشن و یکنواخت برای ثبت این حقایق در زنجیره دارند: یا آنچه را که سفارش داده اید دریافت نخواهید کرد یا حقوق دریافت نخواهید کرد.” با مشکلات کمتری در سیستم خود ، ذینفعان می توانند “زمان بیشتری را صرف بحث در مورد گزینه های طراحی خلاقانه و روش ساخت” کنند.

مزایای بلاک چین برای مدیریت پروژه

با چنین استفاده هایی از بلاک چین ، پیش بینی ها حاکی از افزایش گسترده درآمدهای فناوری است و انتظار می رود بازار تا سال 2023 به 23 میلیارد دلار برسد.

موسسه تحقیقاتی Blockchain با همکاری Brightline Initiative در اوایل سال جاری گزارشی از پتانسیل بلاک چین برای تغییر سازمان و عملکرد دفاتر مدیریت پروژه (PMOs) منتشر کرد. آنها “پنج حوزه کلیدی را شناسایی کردند که در آن پلتفرمها و برنامه های کاربردی مبتنی بر بلاک چین می توانند از برنامه های PMO پشتیبانی کنند ، از جمله ایجاد و مدیریت پرونده های دیجیتال ، مبادله دارایی های دیجیتال ، تأیید و تقویت عملکرد قابل قبول ، ایجاد سیستم های اشتهار و اجرای قراردادهای هوشمند.”

تیم نوریس ، متخصص روابط عمومی دیجیتال در MOSIMTEC ، خاطرنشان می کند: “بارزترین مزیت بلاک چین این است که می توان سابقه ای تغییرناپذیر از وقایع را با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) حفظ کرد. در جریان کار مدیریت پروژه فردا ، تیم شما می تواند به DLT برای تعدادی از عملکردهای مهم مانند حفظ منبع غیرقابل تغییر حقیقت اعتماد کند. “

داشتن یک پرونده قابل اعتماد و به طور خودکار به روز شده می تواند هنگام بررسی مغایرت ها و اختلافات ، مثلاً با ذینفعان خارجی پروژه ، مانند مشتری یا پیمانکار فرعی ، کمک کند.

نوریس توضیح می دهد: “به عنوان مثال ، اگر شما پیمانکار ساختمانی خود را برای اعزام افراد در تاریخ معینی برنامه ریزی کرده بودید و آنها افراد خود را خیلی دیر یا خیلی زود می فرستادند ، همه افراد حاضر در دفتر کل می توانند بررسی کنند که آیا پیمانکار فرعی اشتباه کرده یا نه.”

همچنین می توانید از اطلاعات موجود در دفتر کل برای تجزیه و تحلیل عملیات تجاری برای یافتن کارایی جدید و صرفه جویی در وقت و پول استفاده کنید.

یکی از مفیدترین مزایای بلاک چین “قرارداد هوشمند” است-اساساً یک قرارداد خود اجرا شده که از کد رایانه ایجاد شده است و در هنگام ایجاد نیاز به دخالت انسان ندارد. کاربران در مورد شرایط و ضوابط توافق می کنند و هنگامی که قرارداد به صورت دیجیتالی امضا می شود ، به طور خودکار لازم الاجرا می شود. بنابراین اگر تأمین کننده ای می خواهد پولی دریافت کند ، ابتدا باید شرایط مندرج در قرارداد هوشمند را تکمیل کند.

در صورت برآورده شدن شرایط ، قراردادهای هوشمند می توانند امکان پرداخت خودکار به فروشندگان ، پیمانکاران و مشاوران مستقل را فراهم کنند. آنها همچنین می توانند برای مدیریت عملکرد تنظیم شوند ، نحوه دستیابی به نقاط عطف پروژه را بررسی کنند ، به طور خودکار به عضوی از تیم که وظیفه خود را تکمیل می کند ، یک وظیفه جدید اختصاص دهند یا پاداشی برای پایان زودهنگام به آنها اهدا کنند.

از قراردادهای هوشمند می توان برای ردیابی و صدور خودکار گزارشات وضعیت پروژه و رسیدگی به تدارکات ، برگه های زمان و هزینه و غیره استفاده کرد.

در گزارش موسسه تحقیقات بلاک چین آمده است:

“بلاکچین می تواند PMO ها و ذینفعان آنها را با خودکار نگه داشتن سوابق ، صلح و هماهنگی های اساسی کمک کند و در نتیجه مدیران را برای فعالیت های چالش برانگیزتر و ارزش افزوده آزاد کند. PMO های فعال با بلاک چین می توانند از اتوماسیون برای تسریع در انتقال خود از نهادهای منفعل که دامنه ، هزینه ها و برنامه ها را مدیریت می کنند به شرکای فعال و سازگار که رهبری و اجرای برنامه های استراتژیک را بر عهده دارند ، استفاده کنند. “و آزادی انجام کارهای ارزشمندتر چیز خوبی است.

https://monday.com/blog

چگونه بلاک چین سرمایه گذاری جمعی را متحول می کند

پروفسور احمد بنفا.

به گفته کارشناسان ، پنج مزیت اصلی در مورد سیستم های تأمین سرمایه جمعی وجود دارد: کارآیی ، دسترسی ، ارائه آسانتر ، روابط عمومی و بازاریابی داخلی و تأیید اعتبار فوری ، که توضیح می دهد چرا تأمین سرمایه جمعی به یک جایگزین بسیار مفید برای سرمایه گذاری خطرپذیر تبدیل شده است (VC ) ، و همچنین به پروژه های غیر سنتی ، مانند پروژه هایی که توسط خانواده های نیازمند یا خلاقان امیدوار شروع شده است ، اجازه داده است تا مخاطبان جدیدی به هدف خود بپردازند. تا به امروز ، 34 میلیارد دلار از طریق طرح های تأمین سرمایه جمعی جمع آوری شده است و تقریبا 65 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی افزوده شده است که بر اساس پیش بینی هایی که نشان می دهد ارزش 90 میلیارد دلار برای همه منابع تأمین سرمایه جمعی وجود دارد و از سرمایه گذاری خطرپذیر فراتر می رود.

محدودیت های بسترهای سرمایه گذاری جمعی فعلی

  • هزینه های بالا: پلتفرم های Crowdfunding برای هر پروژه ذکر شده هزینه ای دریافت می کند. گاهی اوقات ، این هزینه ثابت است در حالی که دیگران به درصدی از کل درآمد جمع آوری شده توسط مشارکت کنندگان نیاز دارند. این امر باعث کاهش دسترسی به منابع مالی می شود و روند جمع آوری کمک های مالی را تحت فشار قرار می دهد زمانی که استارت آپ ها به دنبال تک دلار برای کمک هستند.
  • قوانین و مقررات چاپ خوب: همه پلتفرم ها خدمات را به عنوان یک پروژه احتمالی نمی پذیرند و محصولات ملموس واقعی را می طلبند ، چنین طرز فکری نوآوری را فلج می کند و افق محصولات و خدمات جدید را محدود می کند.
  • بازاریابی و تبلیغات: به استثنای چند پلتفرم ، نمی توان به استارتاپ های جدید اطلاع داد ، این بدان معناست که استارتاپ ها باید بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را در زمینه محدودیت منابع مالی موجود هزینه کنند و تمرکز خود را از نوآوری و خلاقیت بگیرند.
  • استارت آپ های کلاهبرداری: در برخی موارد ، استارتاپ ها به عنوان کلاهبردار ظاهر می شوند و هیچ نتیجه ای برای سرمایه گذاران ندارند و سرمایه گذاران راهی برای پس گرفتن پول خود ندارند.
  • ریسک مالکیت معنوی: در برخی موارد استارتاپ ها از IP خود محافظت نمی کنند و آنها را در معرض سرمایه گذاران با تجربه قرار می دهند که می توانند با تمام منابعی که دارند ایده خود را رو کرده و زود وارد بازار شوند.

با وجود تمام محدودیت های فوق در زمینه سیستم های تأمین سرمایه جمعی کنونی ، فناوری بلاکچین ، در میان همه مزایای آن ، می تواند با ارائه نقاط عطف قابل اثبات به عنوان شرایط احتمالی برای استفاده ، به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا قراردادهای هوشمند تنها پس از آزادسازی بودجه هنگامی در نقاط عطف مورد استفاده قرار می گیرد. تأمین مالی جمعی با نظارت بیشتر بر کمپین های فردی و کاهش میزان اعتماد مورد نیاز ، می تواند به یک وسیله مشروع تر برای تأمین بودجه طیف وسیعی از پروژه ها و دلایل تبدیل شود.

چگونه بلاک چین به جمع آوری سرمایه کمک می کند

  • جادوی تمرکززدایی: استارتاپ ها به هیچ پلتفرم یا ترکیبی از پلتفرم ها تکیه نمی کنند تا سازندگان بتوانند سرمایه خود را جمع آوری کنند. استارتاپ ها دیگر به قوانین ، مقررات محبوب ترین پلتفرم های تأمین سرمایه جمعی در اینترنت پایبند نیستند. به معنای واقعی کلمه ، هر پروژه ای شانس دیده شدن و تأمین مالی دارد. همچنین مشکل هزینه ها را برطرف می کند. اگرچه تعمیر و نگهداری بلاک چین هزینه کمی دارد ، اما هزینه تراکنش را به شدت کاهش می دهد. این باعث می شود که تأمین سرمایه جمعی برای سازندگان و سرمایه گذاران هزینه کمتری داشته باشد.
  • توکنیشن: بلاک چین به جای استفاده از سرمایه گذاری جمعی برای پیش سفارش محصولات ملموس آینده ، می تواند به توکن دارایی تکیه کند تا سرمایه گذاران دارای حقوق صاحبان سهام یا مفهوم مشابهی از مالکیت باشد ، برای مثال پیشنهاد اولیه سکه (ICO). به این ترتیب ، سرمایه گذاران موفقیت را متناسب با موفقیت احتمالی شرکت خواهند دید. این می تواند به طور بالقوه جهان جدیدی از فرصت های سرمایه گذاری را باز کند. استارتاپ ها می توانند با جبران خسارت بخشی از کارکنان و تبدیل آن به یک شرکت متعلق به کارکنان ، در استخدام کارمندان صرفه جویی کنند. توکن های دارایی در این مدل به شکل ارزهای خود تبدیل می شوند و به سازمان ها این امکان را می دهد که بیشتر مانند استخدام متخصصانی مانند بازاریابان و تبلیغ کنندگان فعالیت کنند.
  • در دسترس بودن بالا و ارائه فوری: هر پروژه ای که از مدل سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر بلاک چین استفاده می کند ، می تواند به طور بالقوه بودجه دریافت کند. همچنین ، هر فردی که دارای اتصال به اینترنت است می تواند در این پروژه ها مشارکت داشته باشد. تأمین کنندگان سرمایه گذاری جمعی مبتنی بر بلاک چین نباید نگران “کلاهبرداری” ای باشند که پروژه های سرمایه گذاری جمعی امروزه را درگیر کرده است. در عوض مشارکت کنندگان بلافاصله مالکیت شرکت یا محصول جزئی را دریافت می کنند
  • قراردادهای هوشمند برای اجرای شرایط تأمین مالی: روش های مختلفی وجود دارد که به وسیله آنها قراردادهای هوشمند با قابلیت بلاک چین می توانند پاسخگویی بیشتری در تأمین سرمایه جمعی ارائه دهند. در درجه اول ، این قراردادها نقاط عطفی را در بر می گیرد که مانع از انتشار منابع مالی بدون مشروعیت پروژه یا کمپین می شود. این امر مانع از هدر رفتن مبالغ هنگفتی توسط افرادی می شود که یا با سو نیت هستند و نه واجد شرایط اجرای کمپین تامین سرمایه جمعی هستند.
https://www.bbvaopenmind.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *