نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 12:07 ق.ظ

قصه گویی می‌تواند به برقراری ارتباط مجدد با مشتریان و تقویت کسب و کار کمک کند

نویسنده: ژانین کورنوف و لی لازاروس

با باز شدن اقتصاد، بسیاری از شرکت‌های کوچک می‌پرسند که برای تغییر تجارت خود برای سازگاری با رفتارهای جدید مصرف کنندگان که مک کینزی پیش‌بینی می‌کند اساساً برای همیشه تغییر کرده است، چه چیزی باید انجام شود؟

آن‌چه به طور قطع، به ویژه در مواقع بحرانی، می‌دانیم این است که قصه گویی -مشابه بازگشت به نقاشی‌های قدیمی روی دیوار غار- یک ویژگی منحصر به فرد انسانی است که ما از آن برای اتصال و ایجاد جوامع مورد اعتماد استفاده می‌کنیم. همانطور که برنامه‌های خود را برای رونق بخشیدن به مشاغلی که ممکن است اخیراً با مشکل روبرو شده است توسعه دهید، این چهار راه را برای استفاده از قصه گویی در نظر بگیرید تا به ارتباط مجدد و بازسازی اعتماد با ارزشمندترین مشتریان خود کمک کنید.

1. به قصه گویی بسنده نکنید، «داستان نویسی» را شروع کنید

این بیماری همه گیر تغییر رو به رشدی را در نحوه ارزیابی مصرف کنندگان از مارک سنتی از معادله محصول/سود/ارزش به هدف مورد نظر مارک تجاری تسریع کرد. این تعریف گسترده از هدف شامل همه چیز از پایداری و شیوه‌های تولید یک شرکت تا نحوه عملکرد، رفتار با کارکنان و حمایت از جوامع محلی است. در حقیقت، 71درصد از مصرف کنندگان که اخیراً توسط پورتر نووللی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که اگر هزینه و کیفیت برابر باشند، از یک شرکت هدفمند به جای جایگزین خرید خواهند کرد.

فرصتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، به ویژه برای مشاغلی که به جوامع محلی خدمت می‌کنند، این است که هدف را در هسته هر کاری که انجام می‌دهید بگنجانید و سپس آن را انجام دهید. مصرف کنندگان به دنبال شرکت‌هایی هستند که قبل از اطلاع رسانی در مورد آن اقدامی انجام دهند و شواهدی از ارزش یک شرکت را در وب سایت و صفحات رسانه‌های اجتماعی خود، در ارتباطات مطبوعاتی خود، بسته بندی محصولات بله، مانند مردم حتی نحوه ظاهر شدن آن‌ها جستجو خواهند کرد.

از قدرت قصه گویی برای پیشبرد هدف شرکت خود و عملی کردن آن استفاده کنید، از جمله روایتی که می‌خواهید کارکنان و مشتریان شما درباره شما بگویند.

2. از داستان‌ها برای ارتباط با دلیل و خاص بودن خود، استفاده کنید

به شرکت‌هایی فکر کنید که بیشتر آن‌ها را تحسین می‌کنید. به احتمال زیاد می‌توانید آن‌ها را در چند کلمه توصیف کنید. خود را چگونه توصیف می‌کنید؟ گاهی اوقات در تلاش برای حفظ و توسعه یک کسب و کار، ما تمرکز اصلی داستان خود را فراموش می‌کنیم – آن‌چه در خط داستان به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا بفهمند چرا و چگونه باید از تجارت ما حمایت کنند.

ایده بزرگ تنها چیزی است که می خواهید مشتریان شما آن را به خاطر بسپارند. اما در دنیایی که ما می خواهیم همه چیز را منتقل کنیم ، گاهی اوقات برقراری ارتباط فقط با یک چیز راحت تر از انجام دادن آن است ، درست است؟

کلید توسعه ایده بزرگ و منحصر به فرد شما این است که با کفش مشتریان خود راه بروید. اگر بخواهیم صادق باشیم، امروزه مصرف کنندگان سرشار از پیام‌های بازاریابی هستند (بیش از 10 هزار در روز!)، و اکثر آن‌ها هر چیزی را که فوراً به آن‌ها مربوط نیست تنظیم می‌کنند.

درک آن‌چه باعث می‌شود مشتریان شما تیک بزنند، چالش‌های آن‌ها و آن‌چه که احتمالاً از شرکتی مانند شما به دنبال آن هستند (نکته 1 را برای یک ایده احتمالی ببینید) راز پیدا کردن این ارتباط و ارتباط را حفظ می‌کند.

شاید همه شما در قسمت خدمات مشتری هستید. یا راحت هستید (با تحویل رایگان). یا شما وسیع‌ترین انتخاب را دارید، طولانی‌ترین ساعت، کم‌ترین قیمت. کشف و برقراری ارتباط بین آن‌چه شما می‌شود پل ذهنی مشتریان شما می‌شود تا به آن‌ها کمک کنید تا از طریق پارادوکس انتخابی حرکت کرده و شما را انتخاب کنند.

3. مشتریان را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود به داستان خود دعوت کنید

فروشگاه بزرگ، زنجیره‌ای قهوه، بوتیک کوچک مستقل… صرف نظر از اندازه، همه آن‌ها توسط افراد محله اداره می‌شوند و بخش مهمی از اقتصاد محلی هستند. با این طرز فکر جامعه، مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به دستگاه‌های تلفن همراه خود برای خرید از مشاغل محلی روی می‌آورند (در واقع، رشد 44 درصدی در سال گذشته وجود داشت).

و اکنون که آن‌ها می‌توانند محصولات خود را بررسی کنند، موجودی فروشگاه‌ها را بررسی کنند، آنلاین خرید کنند و در فروشگاه تحویل بگیرند، یا محصولات زیبایی، مواد غذایی یا حتی یک ماشین جدید به درب منزل تحویل داده شوند، بازگشتی وجود ندارد. اگر می‌خواهید به مصرف کننده محلی پس از همه گیری برسید، باید از طریق تلفن همراه با آن‌ها تماس بگیرید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

اگر هنوز در این موقعیت نیستید، نگران نباشید! راه اندازی کسب و کار خود از طریق تلفن همراه به آسانی ایجاد نمایه تجاری رایگان در سیستم عامل‌های تلفن همراه مانند فیس بوک و اینستاگرام است. ابزارهای کاربرپسند به شما امکان می‌دهد داستان کسب و کار خود را به نمایش بگذارید، محصولات خود را نمایش دهید، ساعات کار فروشگاه، مکان‌ها و با کمک راه حل‌های خرید و تحویل موبایل شخص ثالث، این امکان را برای مشتریان خود فراهم کنید تا محصولات یا خدمات را مستقیماً از دست خریداری کنند.

آن را به عنوان ویترین دیجیتالی جدید خود در نظر بگیرید و فرصتی شگفت انگیز برای خدمت به مشتریانی است که می‌خواهند در تلفن هوشمند خود با شما به اشتراک گذاشته و ارتباط برقرار کنند. شما می‌‌توانید این کار را انجام دهید!

4. فروشگاه خود را به یک تجربه قصه گویی همه جانبه تبدیل کنید

مصرف کنندگان آماده برای بیرون رفتن و گذراندن با مشاغل محلی هستند. و با وجود رشد انفجاری تجارت دیجیتال، هشت مورد از هر ده خرید هنوز در مشاغل سنتی انجام می‌شود. اما، مانند هر چیز دیگری که در طول همه گیری تغییر کرده است، انتظارات مصرف کنندگان از نقش چیزهایی مانند فروشگاه‌های خرده فروشی و رستوران‌ها در ترکیب همه کانال‌ها به سرعت در حال پیشرفت است. در تجربه‌ای که مک کینزی اخیراً از آن با عنوان «فیگیتال» (همزمان فیزیکی و دیجیتالی) نام برد، اکثر مصرف کنندگان مرزهای آفلاین و آنلاین را محو می‌کنند.

اگر مشتریان شما در زمینه‌های اولیه، از جمله پر کردن انبار خود، تحویل غذا یا ارتباط با خدمات خدماتی خود، آنلاین هستند، چگونه می‌توانید تجارت فیزیکی آفلاین خود را برای آن‌ها به یک تجربه افزودنی تبدیل کنید؟

بسیاری مانند استراتژیست طراحی، کیت ماشتیگر، پیش‌بینی می‌کنند که فروشگاه‌های فیزیکی تبدیل به یک گریز و عقب نشینی حسی برای مصرف کنندگان خواهند شد، جایی که ما مارک را، به عنوان خط داستانی متحد و جامع لمس، احساس، بو و تجربه می‌کنیم. تصور کنید تسلا در Nordstrom یا فروشگاه مفهومی نایک در شهر نیویورک فروخته می‌شود، جایی که مصرف کنندگان به معنای واقعی کلمه در روایت نام تجاری غوطه‌ور شده‌اند، می‌توانند کفش‌های خود را طراحی و تولید کنند و با یک تجربه کاملا شخصی بیرون بروند.

معادل تجارت شما چیست و چگونه می‌توانید فضاهای فیزیکی خود را گرفته و آن‌ها را به یک نمایشگاه تبدیل کنید تا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین داستان‌های تجربی برند خود را بیان کنید؟

داستان‌ها هدف را ایجاد می‌کنند و عمل را هدایت می‌کنند.

امروزه یافتن یک نام تجاری موفق که داستان خوبی در پشت آن وجود ندارد، دشوار است. داستان‌ها معنا می‌دهند، زمینه ایجاد می‌کنند و حس هدف را منتقل می‌کنند. همانطور که ما برای اقتصاد جدید پس از همه گیری آماده می‌شویم، از داستان سرایی به عنوان سلاح مخفی خود برای کمک به ایجاد ارتباط و ایجاد اعتماد با مشتریان و پیشبرد تجارت خود استفاده کنید. https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *