نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 9:26 ق.ظ

کابین‌های غذاخوری دنج ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی

اندی کوربلی -21 سپتامبر 2021

با طراحی بطری‌های پلاستیکی که می‌توانند به هم متصل شوند به عنوان انقلابی در امدادرسانی در وقایع و بلایا به راه افتاده است. آن‌ها که بطری دوستی نامیده می‌شوند، برای ساختن کابین‌های کوچک غذاخوری استفاده شده‌اند که همچنین می‌توانند در برابر بادهای طوفان دسته 2 مقاومت کنند.

یکی از بیشترین موارد حمل شده بر روی پالت‌ها به مناطق حادثه دیده آب است. اگر آن آب با بطری‌های دوستی به محل برسد، کسانی که خانه‌های آن‌ها تخریب شده است می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد سرپناهی موقت استفاده کنند.

به گفته مخترع بطری دوستی، تیم کارلسون، این کارکرد به عنوان سرپناه دائمی ضروری نیست. کارلسون یک دهه طراحی بطری‌ها را توسعه داده بود تا اینکه COVID-19 به ایالت نیویورک وارد شد. اما هنگامی که او همه چیدمان‌های موقتی صندلی‌های بیرونی را می‌دید که به شهر آسیب دیده از همه گیری وارد می‌شد، متوجه شد که این فرصتی مناسب برای آزمایش طراحی او بود.

به گزارش شرکت فست، وی با Peaches Kitchen & Bar تماس گرفت و با همکاری یکدیگر دو کابین کوچک از بطری‌های دوستی را با تیرهای چوبی آماده کرد. همراه با فضای بسیار جالب برای نشستن در داخل، آن‌ها مانند یک منشور بزرگ از اتومبیل‌های عبوری عمل می‌کردند، این‌ها در برابر طوفان‌هایی که اخیراً خانه‌های بزرگ را در هم شکستند ایستادند و این مفهوم را به عنوان یک مصالح ساختمانی آماده برای بلایا ثابت کردند.

بطری‌های دوستی از طریق مشارکت با مرکز علوم معماری و بوم شناسی با دیگر پناهگاه‌های مورد استفاده صلیب سرخ و هلال احمر مقایسه می‌شود، از جمله سناریوها و تدارکات تلاش‌های امدادرسانی بلایا که ممکن است از آن‌ها به عنوان ظروف تحویل آب و متعاقباً به عنوان مواد و مصالح ساختمانی استفاده شود.

در جاهای دیگر، بطری‌های پلاستیکی به خانه‌ها و پناهگاه‌هایی تبدیل می‌شوند که ثابت باقی می‌مانند که در نیجریه هم ضد گلوله هم هستند و هم در برابر زلزله مقاوم هستند، جایی که آن‌ها را با ماسه پر کرده و با گل و لای موجود در هم فشرده می‌کنند.

بطری‌های دوستی به هیچ نوع ملات و سیم نیاز ندارند و راه حل متفاوتی را ارائه می‌دهند. چیزی که تیم دوستی احساس می‌کند به عنوان یک مزیت دارد این است که محدودیت‌های بسیار کمتری در مورد چگونگی جمع آوری بطری‌ها پس از خالی شدن وجود دارد.

بطری‌ها را می‌توان به جای یک سرپناه پیش ساخته با دستورالعمل، به آجر تبدیل کرد که از آن می‌توان هر چیزی را ساخت.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *