نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 5:07 ب.ظ

مجتمع مسکونی با مزرعه اختصاصی خود در نزدیکی سان فرانسیسکو

 اندی کوربلی، 19 سپتامبر 2021

آیا تا به حال خواسته‌اید در مزرعه‌ای زندگی کنید، اما مجبور به انجام تمام کارهای سخت یا نیاز به رانندگی یک ساعته برای رسیدن به یک شهر بزرگ نداشته باشید؟

در سانفرانسیسکو، یک مجتمع آپارتمانی با درآمد مختلط در محله سانتا کلارا با مزرعه 1.5 هکتاری خود، که توسط یک شرکت کشاورزی حرفه‌ای شهری اداره می‌شود و همچنین از کمک ساکنان استقبال می‌کند، ایجاد شده است.

ساختمان Agrihood شامل 361 واحد است که 181 واحد آن زیر نرخ بازار قیمت گذاری شده است، 10٪ برای اجاره دهندگان با درآمد متوسط ​​و 165 واحد برای سالمندان و سربازان کم درآمد اختصاص داده شده است. این مجموعه همچنین شامل 30 خانه شهری است و دارای مزرعه‌ای ارگانیک 1.5 هکتاری مرکزی است که می‌تواند سالانه 20000 پوند غذا تولید کند.

هر هفته محصول به محل آورده شده و با تخفیف زیادی برای ساکنان به فروش می‌رسد. لیست کامل محصولات در وب سایت Agrihood قرار دارد و شامل غذاهای فوق‌العاده، غذاهای راحت، محصولات باغات، غذاهای چندساله و غذاهای بومی است.

در بروشور می‌نویسد: «هدف ما در طول این تلاش این بوده است که مسکن مقرون به صرفه‌ای را که فوراً در سانتا کلارا نیاز داریم از طریق یک فرایند واقعاً خلاقانه و با محوریت جامعه فراهم کنیم.»

وینس کانتور، نایب رئیس شرکت‌های اصلی گفت: «ما نه تنها یک تجربه زندگی منحصر به فرد برای ساکنانی که در این ملک زندگی می‌کنند ارائه می‌دهیم، بلکه ما یک رویکرد بسیار عمدی برای تشویق سلامتی و تندرستی ساکنان خود با گنجاندن مزرعه در زندگی روزمره خود داریم.»

Agrihood در تلاش برای رفع کمبود مسکن در سانفرانسیسکو، در واقع در مکانی ساخته شده است که قبلاً یکی از باغ‌های زیادی بود که در دهه‌های گذشته سانتا کلارا را پوشانده بود.

محبوبیت کشاورزی و باغداری شهری رو به افزایش است، به طوری که برخی از شهرها، پارک‌ها یا محله‌ها سعی می‌کنند باغ‌های محلی، باغ‌های جنگلی یا مزارع شهری را در برنامه‌های توسعه قرار دهند.

این یک راه حیاتی است که مناطق شهری می‌تواند امنیت غذایی را افزایش دهد، رد کربن موجود در غذا را در حین حمل و نقل کاهش دهد و دسترسی به غذای سالم برای جوامع کم درآمد در بیابان‌های غذایی را افزایش دهد.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *