نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 5:30 ق.ظ

اهمیت فناوری‌های نوظهور در امنیت داخلی کشور هند

17 مارس 2021  آناق سینگ

امنیت داخلی به عنوان یکی از محورهای اصلی تمرکز برای هند باقی مانده است. همان‌طور که هند در حال رشد و ارتقاء جایگاه برتر در میان کشورها است، چالش‌های امنیتی پیچیده‌تر می‌شود. مجموعه‌ای از موارد مختلف از چالش‌های داخلی گرفته تا سناریوهای خارجی بر امنیت داخلی تأثیر می‌گذارد.

از زمان استقلال، هند با شورش‌های داخلی، تحریک‌های خارجی، ستیزه جویی و تروریسم مقابله کرده است. با استفاده از ترکیبی از رویکردهای تنظیم و ترکیب رویکردهای اقتصادی، سیاسی، نظامی و جنبشی، توانسته است با این تحریکات تهدید کننده تمامیت و حاکمیت کشور با موفقیت چشمگیر برخورد کند. با این حال، این چالش‌ها خود را در شکل‌ها و پیکربندی‌های جدیدتر تغییر می‌دهند. سرعت تغییرات به ویژه در دو دهه گذشته توسط عوامل متعددی تسریع شده است. در مواجهه با چالش‌های امنیتی داخلی که همچنان بحرانی‌ترین آن‌ها باقی مانده است، آژانس‌های دولتی از جمله CAPF باید در برابر سناریوی تکاملی جدید مرتبط و موثر باقی بمانند.

برخی از چالش‌هایی که همچنان حاکم هستند و باید مدام در نظر گرفته شوند به شرح زیر است: اول تغییر سریع در ژئوپلیتیک بین المللی. هند دائماً در حال رشد با عقب نشینی برخی از کشورها مواجه خواهد شد. حضور و ارتباط آشفته بازیگران مختلف دولتی و غیردولتی، تروریسم و ​​افزایش رادیکالیزاسیون، ظهور جنگ روانی و غیره همه باید در هنگام تدریس آموزه‌ها، Standard operating procedureها ، استراتژی‌های جدید برای همه ذی‌نفعان در دستگاه امنیتی مورد توجه قرار گیرد.

پویایی داخلی به سرعت در حال تغییر کشور نیاز به نظارت مداوم دارد. تمدن باستانی و دولت مدرن باید بر چالش‌های بیکاری، فقر، شکاف‌های اقتصادی و اجتماعی غلبه کند. مسائل مربوط به امنیت داخلی بیشتر از شکاف‌هایی که جامعه با آن روبرو است تأکید و رشد می‌کند. آرمان‌های مشروع جوانان ما، همراه با در نظر گرفتن مشکلات جهانی و در عین حال محلی تخریب محیط زیست و آثار سوء تغییرات آب و هوایی که در افزایش تعداد فاجعه‌ها، جا به جایی‌های اقتصادی و غیره آشکار می‌شود، همه در سناریوی امنیتی در حال تحول حیاتی هستند. نخست وزیر در موارد متعدد تأکید کرده است که نقطه قوت اصلی این ملت در تنوع فرهنگ‌ها، اعتقادات و عملکردهای مختلف ماست که با محوریت وحدت پایه گذاری شده است.

مهم‌ترین عنصر همچنان فناوری است. این امر وضعیت امنیتی را تغییر می‌دهد. تغییرات سخت افزاری و پیشرفت در سخت افزار، نرم افزار از داده‌های بزرگ تا خودمختاری سیستم‌ها تا کوچک سازی تا روباتیک همراه با ارتباطات شبکه‌ای، ساختار زندگی روزمره را تغییر داده است. این تغییرات به رقابت بین ایالت‌ها و بین بازیگران دولتی و غیر دولتی دامن زده است. بعد جدیدی از خطر برای امنیت شخصی و ملی در حال مشاهده است. فناوری‌های مخرب مانند AI ، ML ، AR ، سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، 5G، هم به عنوان فعال کننده و هم مختل کننده اصلی عمل می‌کنند. مسلح شدن تخریب از طریق رسانه‌های اجتماعی، اطلاعات غلط، حملات به زیرساخت‌های حیاتی کشور همه نشان دهنده سناریوی جنگ ترکیبی است که در آن عملیات خصومت بیرونی عمیق‌تر به نظر می‌رسد. اقدامات تاکتیکی به دنبال تأثیرات استراتژیک هستند.

جنگ دیگر یک ابزار موثر برای رسیدن به اهداف نیست. جنگ‌ها شفاف‌تر هستند و اکنون با ابزارهای دیگر مانند عملیات مخفی، جنگ روانی، جنگ نیابتی، خراب‌کاری و براندازی با ترکیبی از فناوری بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر است. دشمن در فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی که در فضای بدون مرز و خاکستری باقی می‌مانند، نامرئی است. فن آوری‌های نوظهور جدید از طریق ایجاد مجدد سناریوهای عملیاتی، مجموعه قابلیت‌های فناوری بیشتر باید یک تمرین ضروری توسط ذی‌نفعان ما در معماری امنیت ملی باشد. این بدان معناست که آموزه‌ها، SOPها، مشخصات تجهیزات، آموزش، فرهنگ سازمانی و غیره باید به طور مناسب و سریع تغییر کنند.

سرعت و مقیاس و پیامدهای بالقوه فناوری نوظهور از نظر ارزیابی چارچوب عملکرد بی‌سابقه است و هنوز دور از دسترس است. خطرات جدیدی که خود را در مورد عملیات اطلاعاتی، حملات سایبری یا تهدیدات ژنتیکی بیولوژیکی نشان می‌دهد، نسل بعدی جنگ را شکل می‌دهد.

در گذشته، یک پیشرفت تکنولوژیکی اغلب با یک دوره ثبات نسبی دنبال می‌شد و به سیاست گذاران و تنظیم کننده‌ها این فرصت را می‌داد تا در توسعه قوانین جدید جاده پیشرفت کنند. امروزه تکنیک‌ها و روش‌های مربوط به فن‌آوری‌های خاص – به عنوان مثال پردازش زبان – به سرعت و به طور مداوم در حال پیشرفت است و تسلط بر حوزه تخصص را برای سیاست گذاران دشوار می‌کند.

علاوه بر این، بسیاری از نوآوری‌های امروزی به جای نوآوری‌های سال گذشته، در طبیعت بسیار باز هستند که در پرده‌ای از رازداری پوشانده شده بودند. دسترسی آن‌ها بسیار دموکراتیک است، جایی که هرکسی با مهارت‌های مرتبط و دسترسی به اینترنت بتواند استفاده از آن‌ها را درک کرده و از تکنیک‌های آن‌ها استفاده کند. ماهیت رقابت نظامی و اقتصادی به گونه‌ای عمیق دگرگون شده است که تکنیک‌های قدیمی ما برای آن

تعامل و درک نادرست با رقابت جهانی در حال انجام است. چنین تغییراتی همچنان باقی است و خصومت‌های آینده احتمالاً مستلزم شکل عملیات داده، سرقت اموال، حملات سایبری و در نتیجه تضعیف نهادهای دموکراتیک است. چشم انداز امنیتی جدید به ویژه برای مخالفانی که از مزایای نامتقارن خاصی برخوردارند – مانند مقداری از دانش، روندهای جمعیتی و کنترل خودکامه بر جریان اطلاعات – برای ایجاد محیطی دوستانه برای رژیم‌های اقتدارگرا مفید است.

جنبه دیگر تعیین کننده، هماهنگی است. مقابله با چالش‌های امنیتی داخلی مستلزم هماهنگی منطقی و رویکرد است. یک رویکرد ساده هیچ فایده‌ای برای ما نداشته است. تلاقی فناوری و رویکرد اقدام کل دولت به ساعت است که توسط نخست وزیر تاکید شده است. کمبودهای موجود در این زمینه مانع پذیرش فناوری‌های نوظهور و تغییرات مرتبط خواهد شد.

یک گزینه اصلاح ایده آل معیارهای بعدی را برآورده می‌کند:

  • شناخت فوریت مقابله با فناوری‌های نوظهور در دستگاه و حوزه امنیت؛
  • ایجاد ظرفیت و تخصص در ارتباط فناوری و امنیت؛
  • شکستن مخازن داده و از بین رفتن سیستم‌های قدیمی که مستلزم بازتاب اهداف وسیع دیپلماتیک، امنیتی، حقوقی و اقتصادی همراه با ملاحظات اخلاقی است.
  • ایجاد ارتباط، مشورت و حل مشکلات با بخش خصوصی و دانشگاه، منعکس کننده تغییر مکان نوآوری در خارج از دولت است که منجر به نقشه راه فناوری، پلتفرم‌های فناوری و یادداشت‌های مشاوره احتمالی برای آگاهی از روش‌های خرید آینده می‌شود.

AGNIi ، Invest India در نظر دارد از نوآوری تکنولوژیکی در این زمینه که منبع استثنایی پیشرفت، سرزندگی و حاکمیت هند بوده است، حمایت کند. چشم انداز امنیتی به سرعت و غیر منتظره در حال تکامل است، موسساتی که ما برای محافظت از آن‌ها به آن‌ها اعتماد داریم باید در تلاش برای پشتیبانی از آن‌ها حمایت شوند.

https://www.investindia.gov.in

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *