نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 8:01 ق.ظ

بازیافت سیستم‌های خورشیدی خارج از شبکه انرژی برای مردم

اندی کوربلی، 30 اوت 2021جان استرند، مجوز CC

در حالی که‌ استفاده از برق در خارج از شبکه در آمریکا هنوز غیر معمول است، اما در سراسر جهان به 420 میلیون نفر نیروی برق تامین می‌کند.

علاوه بر این، این یک بازار با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار در سال ایجاد کرده است. همانطور که نسل اول و حتی دوم صفحات خورشیدی در حال پایان یافتن چرخه عمر خود هستند، پیشگامان و حامیان انرژی‌های تجدیدپذیر با عجله تلاش می‌کنند راه‌هایی را برای جلوگیری از سرازیر شدن محل‌های دفن زباله با میلیون‌ها تن تجهیزات الکترونیکی و این صفحات ارائه دهند.

آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر گزارش می‌دهد که تا سال 2050، تعداد کمی پنل جدید در سال بیشتر از تعداد پانل‌هایی که از کار افتاده‌اند نصب می‌شود – و پیش بینی می‌شود که آن‌ها به میزان 6 درصد از زباله‌های الکترونیکی جهانی برسند.

راه حل مشکل رو به رشد پسماند پانل‌های خورشیدی، شاید این باشد که یک پنل خورشیدی تخریب شده فقط به یک اصلاح جزئی نیاز داشته باشد تا تقریباً به همان خوبی نوع جدید باشد.

از سال 2017، درآمد حاصل از صنعت خورشیدی خارج از شبکه همچنان به سرعت در حال رشد است و سالانه 30 درصد افزایش می‌یابد، بر اساس گزارش بانک جهانی، 180 میلیون پنل خورشیدی خارج از شبکه به مردم در کشورهایی از جمله نیجریه، پاکستان و لبنان فروخته شده است.

در کشورهایی مانند این‌ها که انرژی قابل اعتماد برای کسانی که خارج از شهرهای بزرگ هستند به سختی قابل حصول است، زیرساخت‌های ضعیف و سرمایه گذاری محدود در حال حاضر دسترسی به برق را در حدود یک نهم جمعیت جهان محدود کرده است.

یکاردو پولیتی، مدیر منطقه‌ای زیرساخت‌های آفریقا، در بانک جهانی می‌گوید: «صنعت خورشیدی خارج از شبکه برای دستیابی به دسترسی جهانی به برق موثر است.» ما در حال افزایش حمایت خود از کشورهای مشتری با کمک به آن‌ها برای استفاده از این پتانسیل از طریق راه حل‌های نوآورانه و پایدار از نظر مالی هستیم.»

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *