نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 2:48 ق.ظ

نوآوری شرکتی چیست؟

در سال 2016 ، جف بزوس ، بنیانگذار و مدیر عامل آمازون ، نامه ای خارق العاده به سهامداران خود ارسال کرد که در آن او توضیح داد که چرا آمازون تلاش می کند همیشه یک شرکت روز اولی باشد. وی موفقیت آمازون را هم به تصمیم گیری با سرعت بالا و هم به مقاومت در برابر جنگ نیابتی نسبت می دهد ، هرگز به روند کار و نه به نتایج اعتماد نمی کند. به عبارت دیگر ، آمازون از این جهت که دائماً فرآیندها را حذف و ساده می کند و برنامه ها ، محصولات و راه حل های جدید ایجاد می کند ، در حالت نوآوری شرکتی مداوم است. نوآوری در دنیای شرکت ها هرگز به رضایت از وضع موجود نمی رسد و همیشه به دنبال راه های جدید برای پاسخ به این سوال است که “مشتریان من چه می خواهند؟”

حال ، چگونگی پاسخ شرکت شما به این سوال ممکن است متفاوت باشد و مسیرهایی که شما به سمت نوآوری شرکتی می روید متفاوت خواهد بود. برای بعضی ها ، شتاب دهنده نوآوری در شرکت ها یا سرمایه گذاری در شرکت های نوپای نوآوری ممکن است جواب این مسئله باشد. در حالی که دیگران باید به درون خود برگردند و تیم های با سن بالای خود را متزلزل کنند. مقاله زیر نگاهی گسترده به آنچه نوآوری در شرکت ها است و روش هایی که شرکت شما می تواند استراتژی های نوآوری را به موفقیت برساند ، بررسی می کند.

هدایت نوآوری در شرکت های بزرگ

گرچه آمازون ممکن است یکی از بهترین نمونه ها برای موفقیت نوآوری در یک شرکت بزرگ باشد ، اما حقیقت این است که بسیاری از شرکت های بزرگ با نوآوری دست و پنجه نرم می کنند – به ویژه هنگامی که آنها سعی می کنند با ریختن پول به آزمایشگاه های نوآوری داخلی کارها را برطرف کنند. دلیل این که آزمایشگاه های نوآوری به این شکل شکست می خورند به این است که شرکت ها داخل آزمایشگاه های نوآوری را توسعه می دهند. آنها این کار را به دلایل اشتباه انجام می دهند. تصور اینکه ایجاد یک بخش جدید به سادگی علامت گذاری روی یک جعبه یا ایجاد “فرایندی” است که مساوی با موفقیت است. اما همانطور که توسط بزوس اشاره شده است ، فرایندها  مکانهایی نیستند که بتوان بر آنها استوار بود.

در عوض ، ایجاد نوآوری در شرکت های بزرگ باید جنبه پایدارتری در تجارت داشته باشد که دارای استراتژی های منطقی باشد. استراتژی هایی که استراحت ندارند.

استراتژی نوآوری شرکتی

استراتژی های نوآوری شرکت ها به طور کلی در دو گروه قرار می گیرند: باز و بسته. همانطور که از این نامها پیداست ، یک استراتژی نوآوری شرکتی آزاد ایده های خارج از شرکت را جستجو می کند در حالی که یک استراتژی بسته شرکت نوین ، ایده ها و پیشرفت هایی را از درون خود شرکت جستجو می کند.

برای سالهای زیادی ، استراتژی بسته نوآوری  ، حاکم بود و به موفقیت های بزرگی مانند آیفون و آمازون پرایم منجر شد. با این حال ، حفظ نوآوری کاملاً داخلی می تواند خطرناک باشد ، به ویژه برای شرکت هایی که هنوز در حال رشد هستند. در مقابل ، استراتژی های باز مانند شتاب خارجی با هزینه های تعیین شده ای که امکان بهره مندی از پاداش های کلان را دارند ، خطر کمتری دارند.

مدل های نوآوری شرکتی

چه انتخاب کنید که با یک مدل بسته یا باز به سراغ نوآوری بروید یا اینکه بخواهید چیزها را با هم مخلوط کنید ، تعدادی مدل نوآوری شرکتی خوب و نمونه های نوآوری شرکتی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. دو نمونه آزمایش شده و واقعی از مدل های نوآوری بسته شامل یک برنامه شتاب دهنده شرکتی داخلی و یک تیم اختصاصی نوآوری است. نمونه های خوب مدل های نوآوری باز و روند نوآوری شرکت ها شامل تسریع کننده های خارجی و پایگاه های نوآوری است (که یکی از داغترین روندهای نوآوری در سال 2018 بود).

شتاب دهنده های نوآوری

آیا متوجه شده اید که شتاب دهنده ها هم در مدل های باز و هم در مدل های مختلف بسته می شوند؟ برای درک دلیل ، ابتدا باید بدانید که شتاب دهنده نوآوری و شتاب دهنده شرکتی چیست ، به عبارت دیگر تعریف شتاب دهنده نوآوری چیست.

شتاب دهنده ها ، همانطور که از نام آن پیداست ، گروه هایی هستند که شرکت های بزرگتر در این زمینه سرمایه گذاری مالی و مشاوره ای انجام داده اند تا گروه ها بتوانند رشد چشمگیر سریع داشته باشند. به عنوان مثال ، طرح و یا ایده ای که ممکن است در یک  کسب و کار سنتی 18 ماه طول بکشد ممکن است به لطف سرمایه گذاری مناسب در تجربه ، بودجه و سایر منابع در مدت چهار ماه امکان پذیر باشد.

شرکت های بزرگی مانند دیزنی ، گوگل و بارکلی ها  ، همگی برنامه های شتاب دهنده داخلی شرکتی خود را که مستقیماً روی اهداف جدید تجاری یا چالش ها متمرکز هستند ، راه اندازی کرده و می کنند. با این حال ، توجه به این نکته مهم است که چنین شرکت های بزرگی می توانند سرمایه گذاری کلان و خطرات بالای ایجاد و تأمین اعتبار شتاب دهنده های داخلی را انجام دهند. برای دیگران ، یک برنامه شتاب دهنده باز یا خارجی یا آوردن شرکت های نوآوری شرکتی و خدمات مشاوره نوآوری که دارای ابزارهای نوآوری شرکت های باتجربه تر هستند ، منطقی تر است. با استفاده از یک شتاب دهنده نوآوری خارجی ، یک شرکت هزینه کامل یک برنامه را بر عهده ندارد و بنابراین با ریسک کمتری مواجه است.

برنامه های نوآوری

شتاب دهنده ها عالی هستند ، اما وقتی صحبت از ایده های جامع برنامه نوآوری می شود ، آنها فقط نوک یا قله کوه یخ هستند. مشاوره نوآوری در شرکت ها ، آزمایشگاه های نوآوری شرکت ها و ایجاد تیم های نوآوری در شرکت ها ، همه انواع عالی دیگر برنامه های نوآوری هستند. امروزه ، برنامه های تخصصی آژانس نوآوری شرکتی می توانند به شرکت های سازگار با برنامه نوآوری و متخصصان مناسب کمک کنند.

مشاغل نوآوری شرکت

در حقیقت ، بسیاری از شرکت ها در هر دو مدل باز و بسته در نوآوری شرکت ها سرمایه گذاری می کنند ، به طوری که با گزینه های هیجان انگیز مشاوره نوآوری در این صحنه سریع و جذاب ، مجموعه ای جالب از مشاغل نوآوری شرکت ها و مسیرهای شغلی وجود دارد. و مشاغل مشاوره نوآوری فقط در زمینه سودآوری نیستند ، هدف اصلی آنها تعریف استراتژی نوآوری و اطمینان از اجرای صحیح آن است. شرح وظایف مدیر ارشد نوآوری برای کسانی که تصمیم به کار در شرکت های انتفاعی یا در هیئت مدیره نوآوری برای یک سازمان بزرگ غیر انتفاعی دارند ، یکسان است. حقوق و دستمزد مدیر ارشد نوآوری بسته به اینکه موقعیت و برای چه افرادی مناسب است ، بسیار متفاوت است. تفاوت بین مدیر ارشد نوآوری در مقابل مدیر ارشد محصولات این است که دومی تمایل دارد تا ببیند که محصولات فعلی باید به چه سمت و سویی برای مصرف کنندگان بروند ، در حالی که اولی مصرف کنندگان را با اهداف مدیر ارشد نوآوری مطالعه می کند تا کالاهای مورد نیاز برای آنها را پیدا کند.

اما در حالی که مشاغل ارشد مدیر نوآوری ممکن است در زمره مواردی باشد که در مکان که در فوربس مورد بحث قرار می گیرد ، این موقعیت تنها سودآور در مشاغل نوآوری نیست. سایر موقعیت های جالب توجه شامل مشاوران نوآوری شرکت ها و Change Agent است ، موضعی که بر جنبه منابع انسانی نوآوری متمرکز است زیرا نقش آنها انگیزه دادن به پرسنل و ایجاد ساختاری است که از نوآوری و تحول پشتیبانی می کند. برای کسانی که فکر فنی بیشتری دارند ، موقعیت مهندس نوآوری وجود دارد. کسانی که در این موقعیت هستند معمولاً وظیفه ایجاد نمونه های اولیه و مفاهیم فناوری جدید را بر عهده دارند. بسته به ماهیت شرکت مادر ، ممکن است وظیفه آنها چگونگی بازاریابی و دریافت مفاهیم و محصولات جدید به مصرف کنندگان باشد.

آزمایشگاه های نوآوری شرکت

بعضی اوقات منطقی نیست که یک شرکت تیم جدیدی استخدام کند یا یک بخش نوآوری جدید ایجاد کند. بنابراین در عوض آنها در بهترین مراکز و آزمایشگاه های نوآوری سرمایه گذاری می کنند.یک آزمایشگاه یا مرکز نوآوری ، فضایی مشترک است که شرکتهای نوپا و حرفه ای را پشتیبانی می کند تا بتوانند در زمینه های نوآوری تمرکز کنند. شرکتهای مشاوره ای در زمینه طراحی و نوآوری یا ممکن است برای یک حوزه خاص یا شرکت خاص از نظر استراتژیک هدف محور باشند ، یا ممکن است روانتر و برای امور آزمایشی باز باشند.

نام های بزرگ در 10 آزمایشگاه برتر نوآوری در سراسر جهان و کسانی که احتمالاً وقتی در آزمایشگاه نوآوری گوگل قرار می گیرید مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

  • مرکز تحقیقات پالو آلتو (PARC). این مرکز که در سیلیکون ولی واقع شده است ، یک مرکز نوآوری باز است که با استارتاپ ها ، سازمان های دولتی و 500 شرکت بزرگ Fortune همکاری کرده است.
  • بوستون دینامیک. این یک گروه اسپین آف از انستیتوی فناوری ماساچوست است و به دلیل ارائه تیم فنی فوق العاده ای از دانشمندان و مهندسان برای شرکت هایی که نیاز به نوآوری ها و راه حل های جوان محور فناوری گرا دارند مشهور است.
  •  آزمایشگاه های اینتل در درجه اول بر نوآوری های علمی و فناوری متمرکز شده اند و شرکت ها و گروه های دیگر را قادر می سازد تا یکپارچه با محققان و دانشمندان برجسته جهان کار کنند و از آنها حمایت مالی کنند.

مشاور نوآوری

برای آن گروه ها و شرکت هایی که نمی خواهند برنامه های نوآوری داخلی خود را ایجاد کنند و نمی خواهند در آزمایشگاه ها یا مراکز نوآوری سرمایه گذاری کنند ، یک گزینه عالی دیگر وجود دارد که با پتانسیل پول زیاد هزینه ها و خطرات را پایین نگه می دارد و کارایی بیشتری دارد که  شرکتهای مشاور نوآوری هستند .

مشاوره نوآوری در مورد چیست؟ این روش ،  ایجاد نوآوری متکی به شرکتها یا سازمانهایی است که جدا از افراد یا آژانس ها بکار گرفته می شوند ، تا  برای دستیابی به فرصت ها یا ایده های جدید برای محصولات یا خدمات جدید ، به رقابتهای فعلی ، اهداف مورد نظر یا شرایط عمومی نگاهی بیندازند. نوآوری شرکت های بزرگ و امکانات همکاری RocketSpace یک مثال عالی در این مورد است.  این شرکت مشاوره کاملی در زمینه نوآوری ارائه می دهد که در آن به طور مستقیم با مشتریان آنها کار می کند تا زمینه های فرصت را شناسایی کرده و به شما کمک کند تا استارت آپ ها یا آزمایشگاه های شتاب دهنده ای را که می تواند به مشتریان در رسیدن به اهدافشان کمک کند ، بیابید. شرکت در کالیفرنیا مستقر است ، اما چنین گروه هایی را در سراسر جهان پیدا خواهید کرد. از شرکت های مشاور نوآوری NYC گرفته تا مشاوره نوآوری در لندن و شرکت های مشاوره نوآوری در هند.

آنچه ارزش آژانس های مشاور نوآوری را بسیار بیشتر می کند این است که آنها فقط برای یک شرکت ایده نمی آورند – آنها ایده هایی را ارائه می دهند و راه هایی برای عملیاتی کردن آنها می یابند. این بخش آخر ، عملیاتی کردن ایده ها است که دشوار است و چرا شرکت های مشاور نوآور ارزش بسیار زیادی را برای  این امر مطرح می کنند. این به معنای ایده گرفتن و خلق کردن آن به روشی است که باعث صرفه جویی در هزینه شرکت یا آوردن پول بیشتر به میزشما از طریق یک محصول ، خدمات جدید یا باز شدن یک درب در بازار مشتری جدید شود.

با سرعت گرفتن نوآوری ، رقابت و پیروزی دشوارتر از هر زمان دیگری است. روشهای  نوآوری بالا می تواند یک شریک حیاتی برای کمک به شما در سرعت بخشیدن به ابتکارات شرکت شما باشد.

https://www.highalphainno.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *