نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:58 ب.ظ

اتحادیه اروپا از غول‌های فناوری درباره کاربرد نادرست اطلاعات، توضیح بیشتری می‌خواهد.

26 مه 2021

روز چهارشنبه اتحادیه اروپا غول‌های فناوری مانند فیس بوک، یوتیوب و تیک تاک را موظف کرد که اقدامات بیشتری در برابر اطلاعات نادرست انجام دهند و دسترسی بسیار بهتر به الگوریتم های خود و همچنین تقویت واقعیت را فراهم کنند.

این پیشنهاد تلاش اتحادیه اروپا برای تقویت کد رفتاری موجود خود در برابر اطلاعات نادرست است که در سال 2018 پس از افشای اطلاعاتی مبنی بر تسهیل و تکثیر اطلاعات نادرست در شروع و تا زمان انتخابات Brexit و انتخابات در ایالات متحده در سال 2016 آغاز شد. این امر توسط گوگل، فیس بوک، توییتر، مایکروسافت و در ژوئن 2020 توسط TikTok و همچنین بازیکنان دیگری در بخش تبلیغات امضا شد.

به دنبال بیماری همه گیر COVID، اکنون مجری اتحادیه اروپا از امضا کنندگان می‌خواهد که حداقل در حال حاضر تعهدات خود را که غیر الزام آور و داوطلبانه هستند، حتی بیشتر از این نیز پیش ببرند.

فشار بر شرکت‌ها برای اینکار بسیار زیاد است، با توجه به اینکه اتحادیه اروپا نیز در حال تدوین قانون خدمات دیجیتال (DSA) خود است که به اروپا این قدرت را می‌دهد تا مجازات‌های خود را در مورد فیس بوک و دیگران در صورت عدم موفقیت در اثبات اقدامات ضد اطلاعاتی بدست آورد.

وریا ژرووا، معاون کمیسیون اروپا گفت که برای بهتر ریشه یابی خطرات سیستمی در پلتفرم‌ها، قوانین دقیق تری لازم است.

ژوروا گفت که وقت آن رسیده است كه شركت‌های بزرگ فن آوری این امور را متوقف كنند و اجازه ندهند از طریق اطلاعات غیرقانونی درآمد کسب كنند. وی هشدار داد: «پس از اجرایی شدن DSA، این آیین نامه نیمه اجباری خواهد شد.»

در میان بسیاری از پیشنهادها، اتحادیه اروپا خواستار قرار دادن پلتفرم‌های پیام رسانی، با توجه به کمپین‌های گسترده‌ای برای اطلاعات غیرقانونی در هند و جاهای دیگر مانند واتساپ متعلق به فیس بوک است.

کمیسیون همچنین از پلتفرم‌ها برای گزارش منظم با معیارهای مشخص برای ارزیابی اقدامات در نظر گرفته شده را درخواست می کند.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا در تلاش است تا یک گروه ویژه متشکل از امضا کنندگان این کد، نمایندگان خدمات دیپلماتیک اتحادیه اروپا و تنظیم کننده‌های رسانه از کشورهای عضو تشکیل دهد.

این پیشنهادات با امضاکنندگان مورد بحث قرار می‌گیرد، آنها باید نسخه اول کد اصلاح شده را در اواخر سال جاری ارائه دهند تا بتواند تا ابتدای سال 2022 عملیاتی شود.

ماریسا خیمنز مارتین، مدیر امور اتحادیه اروپا در فیس بوک، گفت: «واقعیت این است که ما فکر می‌کنیم کد کار می کند.»

وی به خبرنگاران گفت: «این مورد فقط باید تقویت شود و ما با سایر ذینفعان برای تحقق این امر در ماه‌های آینده کار خواهیم کرد.»

این کد یکی از بسیاری از جریان‌های کاری اتحادیه اروپا است که دسترسی Big Tech را محدود می‌کند.

DSA، به همراه یک قانون همراه، قانون بازارهای دیجیتال، در حال حاضر در پارلمان اروپا و در میان 27 کشور عضو در حال پیگیری است که حداقل یک سال دیگر طول می‌کشد.

این پیشنهادها، در صورت تصویب، به اتحادیه اروپا اختیارات بی‌سابقه‌ای در زمینه تعیین نحوه کار و تجارت بیگ تک در اروپا می دهد.

بروکسل همچنین قصد دارد تا پایان سال پیش نویس آیین نامه تبلیغات سیاسی و هدف قرار دادن کاربران بر اساس داده‌های شخصی آن‌ها را ارائه دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *