نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 7:07 ب.ظ

به چه میزانی می توانید تجارت الکترونیکی خود را خودکار کنید؟

17 مه، 2021 I&T

 آیا خوب نیست اگر ابزاری وجود داشته باشد که بتواند کارها را برای شما انجام دهد و خودتان دیگر نیازی نباشد آن‌ها را انجام دهید؟ یک لحظه صبر کنید، وجود دارد!

این دقیقاً همان اتوماسیون است. اگر کسب و کار تجارت الکترونیکی دارید، تعداد قابل توجهی از وظایف می‌توانند با موفقیت خودکار شوند تا بتوانید وقت خود را برای تمرکز بر سایر زمینه‌های تجارت الکترونیکی خود مانند تبلیغات بگذارید. اتوماسیون برای کارهای کوچک و تکراری روزانه بهترین کاربرد را دارد، اما تقریباً برای همه زمینه های تجارت الکترونیکی خود می توانید از اتوماسیون استفاده کنید.

با استفاده از نرم افزار اتوماسیون، مانند یکپارچه سازی و ابزارهای موجود در SparkShipping، می‌توانید مواردی مانند بارگذاری محصول، به روزرسانی موجودی و ارسال سفارش را به صورت خودکار انجام دهید. همچنین می‌توانید تقریباً برای سایر مولفه‌های تجارت الکترونیکی خود از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید. وقتی عناصر مختلف را خودکار می‌کنید، هر هفته ساعت‌های زیادی را صرفه جویی می کنید. به نوبه خود، این می‌تواند هزاران دلار در سال صرفه جویی کند. بالاخره زمان پول است. اجزایی که می توانید به طور خودکار انجام دهید عبارتند از:

حسابداری، با استفاده از نرم افزار اتوماسیون، فاکتورها و پرداخت ها به طور خودکار تولید می‌شوند و حساب‌های شما همیشه به روز خواهد بود.

انجام سفارش، سفارشاتی که مشتریان انجام می‌دهند مستقیماً به ارائه دهنده خدمات ارسال می‌شود و شماره پیگیری به طور خودکار برای پیک ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید برچسب‌های حمل و نقل را به طور خودکار ایجاد کنید تا از خطای آدرس مشتری اطمینان حاصل نکنید.

داده‌های فروش، با استفاده از نرم افزار اتوماسیون می‌توانید نمای کامل و به روز از مشتری خود داشته باشید.

مدیریت موجودی کالا. لازم نیست نگران تمام شدن انبار یا سفارش بیش از حد کالا باشید، زیرا اتوماسیون سطح موجودی شما را روزانه به روز می‌کند.

سایر مزایای اتوماسیون تجارت الکترونیکی

بدیهی است که  صرفه جویی در وقت و هزینه یکی از مزایای بزرگ استفاده از اتوماسیون برای تجارت الکترونیکی شماست. دیگر نیازی به صرف زمان ارزشمند برای نظارت و جمع آوری دادهها و جستجوی پارامترهای خاصی نخواهید داشت، مانند افزودن مشتری به بخش‌های خاص یا سفارشات خاص. در عوض، نرم افزار اتوماسیون کلیه داده‌ها را کنترل می‌کند و بدون نیاز به مداخله شما مطابق آن پیش می‌رود. اما علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، اتوماسیون مزایای بیشتری نیز دارد.

دقت یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن تجارت الکترونیکی خودکار است. دیدن اینکه یک نرم افزار با کیفیت در حال انجام کارهای روزمره شغل شما است، به این معنی است که می‌توانید اطمینان حاصل کنید که عملکرد آن به روشی مناسب و سازگار است. شما به سادگی وظایفی را که می‌خواهید تنظیم کنید و فرایندهای اتوماسیون هر بار دقیق می‌شوند. بنابراین، لازم نیست نگران خطای انسانی باشید.

اتوماسیون نیز برای مقیاس‌بندی بسیار مهم است. وقتی تجارت الکترونیکی شما به مرحله‌ای رسید که دیگر نمی‌توانید تقاضای مشتری را تحمل کنید، اگر می خواهید این تقاضا را برآورده کنید و حتی می‌توانید سفارشات بزرگتری را نیز تحمل کنید، تنها یک راه وجود دارد: اتوماسیون.

راه دیگری که در آن اتوماسیون می‌تواند به  افزایش سود تجارت شما کمک کند، استفاده از فیلترهای جلو گیری از کلاه‌برداری است. متأسفانه، دزدی ادامه دارد و هر ساله میلیاردها دلار برای فروشندگان آنلاین در سراسر جهان هزینه دارد. با این حال، چندین اعلام وضعیت قرمز وجود دارد که می‌تواند نشان دهد خرید غیر قانونی است. با استفاده از فیلترهای تقلب خودکار، می توانید سفارشات احتمالی کلاهبرداری را به راحتی مسدود یا بررسی کنید.

بنابراین، تا چه حد می‌توانید تجارت الکترونیکی خود را خودکار کنید؟

همانطور که اکنون مشخص شده است، شما می‌توانید تقریباً هر بخشی از تجارت الکترونیکی خود را خودکار کنید. تنها زمینه‌هایی که نمی‌توانند خودکار شوند مهارت‌های تجاری شما هستند. هنگامی که اتوماسیون را اتخاذ می‌کنید، زمان بیشتری برای استفاده از مهارت‌های خاص تجاری مانند بازاریابی، مقیاس گذاری و گسترش دارید، بنابراین فعالیت‌های تجارت الکترونیکی شما می‌توانند موفقیت بیشتری کسب کنند.

https://innotechtoday.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *