نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 10:56 ق.ظ

چگونه تحول دیجیتالی پایداری بیشتر را امکان پذیر می کند

6 مه 2021 توسط سازنده

کاملا واضح است که هنجارها در تولید به طور چشمگیری تغییر کرده است. در حالی که همکاری از راه دور در تعداد کمی از تیم ها و بخش ها در طراحی و ایجاد فضای متمرکزبر روی موضوعات خاصی بود ، در سال گذشته به سرعت به تنها گزینه اکثریت کارها و افراد تبدیل شد. در حقیقت ، این صنعت از این نوآوری و انعطاف پذیری سریع برای پاسخگویی به نیازهای مورد نیاز در حوزه بهداشت و درمان استقبال کرده است.

باورش سخت است که تقریباً یک سال است که من در مورد سازگاری و تطبیق پذیری نیروی کار تولیدی و ابزار آنها می نویسم ، وقتی که فرایند تولید از یک ماشین به تولید ماسک تغییر می کند ،  ویا از قطعات هواپیما به دستگاه تنفسی. Covid-19 اکنون فراتر از سواد دیجیتال ، همکاری ، تخصص و منابع همگانی تولید ، تغییر روش داده است. اکنون کانون توجه مسئولیت های اجتماعی ، پایداری و تأثیرات زیست محیطی است.

همسو شدن با توسعه پایدار

گزارش اقلیم 2030 سازمان ملل هشدار داده است که در سطح جهانی ، سرعت پیشرفت برای رسیدن به اهداف آب و هوایی بسیار کند است. این امر بحدی جدی است که در طی چند سال ، نه چند دهه ، باید با تبدیل اقتصاد و تجارت به وضعیتی سبز تر ، با فوریت توسعه پایدار و تغییرات آب و هوایی هماهنگ شویم.

در حقیقت ، تحول دیجیتال به عنوان  موضوعی مرکزی و مهم  برای آینده ای انعطاف پذیرتر و پایدارتر در گزارش اخیراً منتشر شده Autodesk با مشارکت Frost & Sullivan ظاهر شده است ، که تلاش می کند عوامل پایداری ، چالش ها و رویکردهای شرکت های شمال اروپا را کشف کند. طرح سبز اروپا عامل اصلی پایداری صنایع طراحی و تولید در اروپا بوده و این پتانسیل را دارد که انتقال به تولیدکم کربن  و به تولید ناب و روشهای پایدارتر را کاتالیز کند.

اتخاذ تصمیمات پایدار آگاهانه

امروزه ، 90٪ از شرکت های تولیدی در شمال اروپا در حال بهبود سرمایه گذاری در جریان کار برای بهبود انرژی و بهره وری مواد خود هستند ، و برای پاسخ دهندگان به سوالها ، در انگلیس و ایرلند به 95٪ افزایش می یابد. یکی دیگر از یافته های جذاب ، یک روش معمول ،  یعنی داشتن یک تیم پایدار اختصاصی در سازمان بود که 86٪ از تولیدات را به استناد تایید آنها انجام می دادند. در واقع ، این امر اغلب متشکل از ذینفعان کل کسب و کار بود ، که نشان دهنده جنبه های مختلف تأثیرات پایداری و اهمیت توجه شرکت در این زمینه است.

اگرچه مقررات یک عامل حیاتی برای هدایت فرآیندهای پایدار در مسیر تولید صفر کربن خالص است ، اما بزرگترین عوامل پذیرش تولیدکنندگان ، حفظ مشتری (89٪) ، مزیت رقابتی (76٪) و زنجیره تأمین و انتظارات شرکا (57٪) است. . این امر باعث ایجاد شفافیت بیشتر بین تولیدکنندگان و مشتریان آنها می شود. به عنوان مثال ، تولید کننده روشنایی Trilux از قبل برنامه ای برای کاهش کربن بسیاری از محصولات خود دارد و متعهد به دستیابی به بازدهی بیشتر در سراسر زنجیره تامین خود است. کاترین دیچر ، مدیر پایداری در Trilux اظهار داشت: “ما به عنوان یک تولید کننده وظیفه داریم داده هایی را که می توانیم به مشتریان ارائه دهیم تا بتوانند تصمیمات پایدارتری بگیرند.”

اقتصاد دایره ای با طراحی شروع می شود

طبق برنامه اقدام اقتصاد دایره ای 2020 ، “تا 80٪ اثرات زیست محیطی محصولات در مرحله طراحی تعیین می شود” و تقاضای روزافزون مردم ، دولت ها و نهادهای نظارتی برای رسیدگی به تغییرات اقلیمی از طریق هر صنعت وجود دارد.

اقتصاد دایره ای متکی به طراحی محصولات،  به منظور کاهش ضایعات و آلودگی ، قطعات یا موادی که قابل استفاده مجدد ، بازیافت یا دوباره تولید هستند ، می باشد. طراحی برای پایداری به طرز تفکر جدیدی نیاز دارد که حس هدف و اعتقاد بیشتری را به عمل می آورد. این به معنای تغییر تمرکز بر استفاده از مواد از آنچه باید ساخته شود ، به بیشترین بهره وری از منابع در اقتصاد دایره ای است. هیچ محصولی بازیافت نمی شود اگر در آغاز کار برای بازیافت طراحی نشده باشد – با این وجود حتی آن محصولات با مشکلات پایان زندگی روبرو هستند.

رویکردهای جدید برای اتوماسیون طراحی هوشمند ، مانند طراحی مولد ، امکان تسریع در تکرار محصولات جدیدتر را دارد که عملکرد بهتر و ماندگاری بیشتری دارند. آنها همچنین برای کاهش مواد مصرفی ، مونتاژ و حمل و نقل بهینه سازی شده اند ، در نتیجه مقدار زباله و انرژی مصرف شده در طول تولید کاهش می یابد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *