نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 1:02 ب.ظ

اتوماسیون و مواد پیشرفته “تیم رویایی” هستند

5 جولای 2022 -توسط دانشگاه منچستر

گرافن با روبات‌ها ملاقات می‌کند: تصویر، کارشناس رباتیک، Jinseong Park و دکتر Vivek Koncherry، پیشگام مواد پیشرفته است که در حال توسعه یک نمونه اولیه خط تولید دیجیتال در دانشگاه منچستر هستند. اعتبار: دانشگاه منچستر

یکی از پیشگامان گرافن می گوید، سیستم های خودکار همراه با مواد جدید به عنوان یک “تیم رویایی” ترکیب می شوند تا انقلابی را در تولید پیشرفته آغاز کنند.

دکتر Vivek Koncherry که در مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر (GEIC) مستقر است، می گوید: اتوماسیون و سیستم های رباتیک در آستانه تغییر روش کار و زندگی همه ما هستند. یک گزارش دولت بریتانیا نشان می‌دهد که کل تأثیر اقتصادی اتوماسیون در اکثر بخش‌های تجاری بریتانیا تا سال 2035 به 6.4 میلیارد پوند خواهد رسید.

دکتر کونچری و تیمش در حال توسعه طیف وسیعی از محصولات با بهره‌برداری از فناوری نانو مواد از جمله گرافن هستند. با این حال، برای رساندن این نوآوری به بازار مصرف انبوه، دکتر کونچری تشخیص می‌دهد که سیستم‌های تولیدی نیز باید سرعت خود را حفظ کنند—بنابراین او یک خط تولید آزمایشی دیجیتال در GEIC ایجاد کرده است که برای رسیدگی به سیستم های مواد آینده با ادغام رباتیک، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا طراحی شده است..

او گفت: «اولین انقلاب صنعتی در منچستر به دلیل منسوجات و فناوری‌های بافندگی آن شهرت جهانی داشت رخ داد و ما در آغاز انقلاب صنعتی بعدی هستیم – اما این بار باید از مواد پیشرفته و فرآیندهای تولید پیشرفته استفاده کنیم.بنابراین، اگر می‌خواهید نانومواد یا نسل بعدی مواد را در بازار پیاده‌سازی کنید، برای رقابت در مقیاس جهانی نیز به اتوماسیون و سطح بعدی تولید پیشرفته نیاز خواهید داشت.»

“در منچستر، همه چیز با هم جمع می شود – شما هم در مواد پیشرفته و هم در سیستم های خودکار تخصص دارید. افراد ماهری که ما باید با آنها کار کنیم در یک مکان مستقر هستند که یک پیشنهاد منحصر به فرد ایجاد می کند.”

این موقعیت قبلاً به دکتر کونچری کمک کرده است تا سرمایه‌گذاری داخلی را از آمریکای شمالی جذب کند و 5 میلیون دلار (3.6 میلیون پوند) در استارت‌آپ Graphene Innovations Manchester (GIM) سرمایه‌گذاری کرده است.

دکتر کونچری و تیمش در GIM، از جمله کارشناس رباتیک Jinseong Park، در حال توسعه طیف وسیعی از محصولات، از جمله تشک و پوشش کف ساخته شده از مواد بازیافتی از لاستیک های اتومبیل هستند.

این گروه همچنین در مخازن تحت فشار پیشگام هستند که از مواد کامپوزیت تقویت شده با گرافن ساخته شده اند. این اجزا را می توان برای ذخیره هیدروژن روی زمین یا ایجاد زیستگاهی برای زندگی در فضا به کار برد.

دکتر کونچری آرزوی توسعه پایگاه تولیدی در منچستر بزرگ را دارد و از این طریق الگویی را برای تقویت توانایی ملی بریتانیا برای تولید محصولات پیشرفته ارائه می دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *