نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 7:01 ب.ظ

هایپر اتوماسیون و برنامه نویسی بدون کد در انقلاب چهارم صنعتی

ارسال شده در 20 آوریل 2022 توسط The Manufacturer

یانوس، خدای رومی آغازهای جدید، با یک سر دو چهره، یکی رو به گذشته و دیگری رو به آینده نشان داده شده است. با الهام گرفتن از این  موضوع ، تولیدکنندگانی که به دنبال تسریع تحول دیجیتال خود هستند باید تاثیر گذشته را در نظر بگیرند.

بنابراین، سازندگان باید به دنبال استفاده از چه فناوری باشند؟ در اینجا، Johan Jonzon، یکی از بنیانگذاران و CMO پیشگام تجزیه و تحلیل لبه Crosser، بینش خود را در مورد فناوری دیجیتال برای تماشا به اشتراک می گذارد.

Raconteur پیش بینی می کند که تا سال 2025، روزانه 463 اگزابایت داده در سطح جهان تولید می شود. این افزایش بسیار زیادی نسبت به 2.5 اگزابایت روزانه در سال 2020 است. واضح است که داده‌ها در چند سال آینده بگونه ای منفجر می‌شوند، بنابراین سازمان‌ها باید آماده باشند تا ارزش آن را باز کنند و ذهنیتی مبتنی بر داده را اتخاذ کنند. برای یک تحول دیجیتال موفق، تولیدکنندگان باید در نظر بگیرند که چگونه از این داده ها برای تصمیم گیری بهتر، بهره وری بهتر و رشد استفاده کنند. بنابراین، چه چیزی در راه است؟

هایپراتوماسیون به عنوان یکی از روندهای فناوری گارتنر در سال 2021 معرفی شد، اما آیا ادامه خواهد داشت؟ در تئوری، مفهوم هایپراتوماسیون نسبتاً ساده به نظر می رسد – برای خودکارسازی هر چه بیشتر فرآیندها در یک سازمان. با این حال، در عمل، رسیدن به حالت هایپراتوماتیک چالشی آهسته است.

بر خلاف اتوماسیون سنتی، که بر فرآیندهای فردی تمرکز دارد، ابراتوماسیون به طور کلی به یک سازمان به عنوان یک کل نگاه می کند. این شامل حذف سیلوهای داده و یکپارچه سازی سیستم های تجاری است. از آنجایی که اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) مرکزی در این فرآیند است، هایپراتوماسیون همچنین شامل هوش مصنوعی (AI)، استخراج فرآیند و تجزیه و تحلیل جریان می شود. با ادغام هر یک از این فناوری ها به صورت هماهنگ، تولیدکنندگان می توانند به اتوماسیون سرتاسر کسب و کار خود برای افزایش کارایی دست یابند.

با این حال، بر خلاف برخی دیگر از روندهای تحول دیجیتال، هایپراتوماسیون چیزی نیست که بتوان به سرعت پیاده سازی کرد. اتصال داده ها از هر سیستم در یک تجارت، از جمله کف کارخانه، سیستم های فناوری اطلاعات، برنامه های کاربردی فروش و ابزارهای مدیریت زنجیره تامین، چالش برانگیز است. هر یک از این سیستم‌ها ممکن است بر روی پروتکل‌های متفاوتی کار کنند، داده‌ها را در قالب‌های مختلف تولید کنند، و مقادیری را در بازه‌های زمانی مختلف تولید کنند، که همه باید یکپارچه شوند.

نرم افزارهای کم کد از دهه 1980 وجود داشته است، اما ترکیبی از عوامل منجر به رشد بیشتر و سریعتر می شود. این نیاز به دانش برنامه نویسی گسترده در یک تجارت را از بین می برد. در عوض، رویکردی بصری دارد و از توابعی مانند «کشیدن و رها کردن» استفاده می‌کند تا به غیر توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا فرآیندی را که می‌خواهند بدون کد for ایجاد کنند، بصری ایجاد کنند.

چند سالی است که کمبود مهارت‌ها برای اکثر بخش‌ها در سراسر جهان مشکل‌ساز بوده است – به گفته مک‌کینزی، 87 درصد از شرکت‌ها یا در حال حاضر کمبود مهارت‌های دیجیتالی دارند یا در چند سال آینده پیش‌بینی می‌کنند که این مشکل وجود داشته باشد. علاوه بر این، همه‌گیری فشار بی‌سابقه‌ای را بر تیم‌های فناوری اطلاعات که قبلاً ظرفیت نداشتند، وارد کرد، تیم‌هایی که وظیفه داشتند انتقال سریع به کار از راه دور و افزایش اتوماسیون در کف کارخانه را برای ایمن نگه داشتن نیروی کار تسهیل کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، تقاضا برای نرم‌افزار کم‌کد سازمانی برای کاهش این فشار احتمالاً افزایش می‌یابد. نرم‌افزار کم‌کد، مانند Crosser’s Flow Studio، به پرسنل OT موجود اجازه می‌دهد تا فرآیندهای صنعتی را بدون نیاز به هیچ ورودی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، خودکار کنند. با ادامه فشار بر IT، احتمالاً شاهد رشد بازار کم کد برای جلوگیری از محدودیت تحول دیجیتال صنعت خواهیم بود.

اطمینان از تجربه کاربری دیجیتالی یکپارچه (UX) برای سازندگانی که به دنبال ارتقاء به Industry 4.0 هستند ضروری است. بیشتر اوقات، کارمندان انتظار دارند همان کیفیت UX در محل کار خود را داشته باشند که در خانه هستند و تولیدکنندگان را با چالش رقابت با UX غول های فناوری مانند فیس بوک و آمازون مواجه می کند.

سادگی و قابلیت استفاده نیاز به فناوری را نشان داده است که می تواند به سرعت توسط اعضای یک سازمان خارج از بخش ایجاد شود. ما شاهد ظهور فن‌آوران کسب‌وکار خواهیم بود – کارمندانی که خارج از فناوری اطلاعات می‌نشینند، اما همچنان فناوری را برای استفاده تجاری ایجاد می‌کنند.

با نیاز به UX یکپارچه که مناسب فن‌آوران تجاری است، تولیدکنندگان باید انتظار داشته باشند که مدل کسب‌وکار ترکیب‌پذیر افزایش یابد. مدل های تجاری قابل ترکیب بر اساس این ایده است که تمام فرآیندهای تجاری را می توان با استفاده از مجموعه ای از بلوک های ساختمانی قابل تعویض و مدولار ایجاد کرد.

کسب و کار Composable از طریق رابط های برنامه نویسی برنامه کاربردی باز و با استفاده آسان API فعال می شود – واسطه های نرم افزاری که به برنامه ها امکان برقراری ارتباط را می دهند. با ترکیب APIهای کاربردی با بلوک‌های ساختمانی قابل تعویض و مدولار، فرآیندهای تجاری رایج می‌توانند توسط کارکنان غیر IT نیز پیاده‌سازی شوند.

با استفاده از فلسفه کسب و کار قابل ترکیب و APIهای قابل استفاده مجدد، 44 درصد از سازمان ها در حال توسعه برنامه هایی هستند تا کاربران غیر فناوری اطلاعات را قادر به ادغام منابع داده برای به دست آوردن بینش عملی در مورد عملیات تاسیسات خود کنند. با تسریع تحولات دیجیتالی که هیچ نشانه ای از کند شدن نشان نمی دهد، استفاده از این فناوری به سازندگان اجازه می دهد تا تیم های فناوری اطلاعات و فناوران تجاری خود را به طور یکسان برای ساده سازی عملیات خود با استفاده از API های از پیش ساخته شده برای عملیات کارآمدتر، توانمند کنند.

برای تولیدکنندگانی که به دنبال هر یک از این فناوری‌ها هستند، مجموعه راه‌حل‌های کم‌کد Crosser می‌تواند از سفر دیجیتالی شما پشتیبانی کند. پلتفرم Crosser امکان تجزیه و تحلیل بلادرنگ و اتوماسیون هر منبع داده را فراهم می کند، در حالی که Crosser IPA – اتوماسیون فرآیند صنعتی – یک ابر اتوماسیون ضروری است و به غیر توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا گردش های کاری هوشمند را طراحی کنند و سیستم های siled را در تمام عملکردهای تجاری یکپارچه کنند.

غیرقابل پیش‌بینی بودن چند سال اخیر، کسب‌وکارها را در تمام بخش‌ها آماده کرده است تا انتظارات غیرمنتظره را داشته باشند. سازندگان چاره‌ای جز ادغام فناوری برای انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و دیجیتالی‌تر کردن عملیات خود نداشته‌اند. اما مانند هر نوآوری، فناوری های دیجیتال جدید هرگز دور از دسترس نیستند. بنابراین، آماده شدن برای آینده به تولیدکنندگان کمک می کند تا مزیت رقابتی به دست آورند و عملیات دیجیتالی خود را در لبه نوآوری نگه دارند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *